Gönderen Konu: ana arının çiftleşme uçusu ne kadar zaman sürüyo  (Okunma sayısı 3810 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı alisancak

  • Larva
  • **
  • İleti: 53
ana arının çiftleşme uçusu ne kadar zaman sürüyo
« : Ağustos 15, 2009, 22:18:37 »
S.A. ARKADAŞLAR.ANA ARININ ÇİFTLEŞME UÇUNUN NE KADAR SÜRDÜĞÜNÜ SORMAK İSTİYORUM.1 GÜNMÜ YOKSA BİR KAÇGÜN ÇIKIYOMU UÇUŞA.TEŞEKKÜR EDERİM.

Çevrimdışı putucitorpi

  • Pupa
  • ***
  • İleti: 122
  • Yer: RİZE
    Yaş: 22
Ynt: ana arının çiftleşme uçusu ne kadar zaman sürüyo
« Yanıtla #1 : Ağustos 15, 2009, 22:55:07 »
Bildigim kdarıyla dollenme ucusu 1 gun suruyor ve 11 erkek arı ıle cıflestıgı soylenıyor ne kdar dogru ne kdar yanlıs tartısılır. ama yumurta akması bır kac gun  surer yani...
putucitorpi

Çevrimdışı mehmet55

  • Pupa
  • ***
  • İleti: 191
  • Yer: samsun çarşamba
    • http://mehmet55.blogspot.com/
Ynt: ana arının çiftleşme uçusu ne kadar zaman sürüyo
« Yanıtla #2 : Ağustos 15, 2009, 23:01:03 »
ana arı duruma göre 2-3 defa çıkabiliyor yani tam çiftleşene kadar uçuş yapıyor havanın ruzgarsız olduğu öğleden sonra çiftleşmeye çıkar
bu saatlerde de genelde erkek arılar hep uçuş yaparlar

Çevrimdışı putucitorpi

  • Pupa
  • ***
  • İleti: 122
  • Yer: RİZE
    Yaş: 22
Ynt: ana arının çiftleşme uçusu ne kadar zaman sürüyo
« Yanıtla #3 : Ağustos 15, 2009, 23:07:59 »
ana arı duruma göre 2-3 defa çıkabiliyor yani tam çiftleşene kadar uçuş yapıyor havanın ruzgarsız olduğu öğleden sonra çiftleşmeye çıkar
bu saatlerde de genelde erkek arılar hep uçuş yaparlar

evt abım dedıgı dogrudur.. ama abı bıldıgım kdarıyla soyle dır. guzel gunu secer cıkar dollenır yarım dollenır se gene ucar tam dollendıkten sonrada  erkek arı kendı yumurtlar gerı kalan hayatında kendı erkek arılarını cıkartır kısları keser dıger arılar yazları gene erkek arı larlavarı ıle dolar :D..
putucitorpi

RAHÝP ADAM

  • Ziyaretçi
Ynt: ana arının çiftleşme uçusu ne kadar zaman sürüyo
« Yanıtla #4 : Ağustos 15, 2009, 23:15:25 »
yumurta atmaya başladıktan sonra, bir daha uçuşa çıkmaz diye biliyorum taki oğula kadar. Eğer yumurtaya başlamadan çıkarsa ona katılıyorum, olabilir.

Çevrimdışı umut

  • Larva
  • **
  • İleti: 80
  • Yer: kayseri
    Yaş: 39
  • Arıcılık Şekli: Amatör
  • Arıcılık Tecrübesi: 15-20 yıl
  • Kovan Sayısı: 12 (azaltmak zorunda kaldım)
  • Rakım: 1613-2450
Ynt: ana arının çiftleşme uçusu ne kadar zaman sürüyo
« Yanıtla #5 : Ocak 27, 2010, 05:14:54 »
mevsime ve  erkek arının verdiği sperm miktarına göre 1kaç gün sürebilir.ana arının  torba dolunca  çiftleşmeyi bitirir. 14 günlük erkek arılar ilkbahar aylarında 1mikrolitle kadar sperm veriyor bazen bu miktarı nadir de olsa geçenler oluyor. sonbahar a doğru geldikçe aynı yaşlardaki erkeklerden çıkan sperm miktarı çok düşüyor. mesela ilkbaharda 11-13 erkek arıdan aldığım spermler10 mikro litre, ağustos ayında 28-33 erkekten aldığım sperm 10mikrolitreyi anca buluyor. ilkbahar aylarında doğal çiftleşmede 3-7 arı genelde sperm kesesini doldurmada yeterlidir. tohumlanmadan 6-7 gün sonrada il yumurtalar atılmaya başlanıyor.