Gönderen Konu: Yasin Yusuf YAMAN Arılığı  (Okunma sayısı 164731 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı yasinyusufyaman

  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 2244
  • Yer: ISPARTA-GÖLBAŞI KÖYÜ
    Yaş: 31
    • BLOĞUM
  • Arıcılık Şekli: Meraklı
  • Arıcılık Tecrübesi: 1-5 yıl
  • Kovan Sayısı: 15
  • Rakım: 800
Ynt: Yasin Yusuf YAMAN Arılığı
« Yanıtla #1320 : Temmuz 13, 2020, 09:51:50 »
maşallah yasin... sanki geçen sene daha erken bir zamanda sağım yapmıştın,benmi yanlış hatırlıyorum...
Geçen sene ilk sağımı 21 Temmuz da yapmışım abi. 
Bu sene daha erken yani ;)
Ama 2018 de haziran da yapmışım :D
Bal arısının hilkati, kudret-i İlâhiyeye isnat edilmezse, nihayetsiz müşkilât olur.

Çevrimdışı yasinyusufyaman

  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 2244
  • Yer: ISPARTA-GÖLBAŞI KÖYÜ
    Yaş: 31
    • BLOĞUM
  • Arıcılık Şekli: Meraklı
  • Arıcılık Tecrübesi: 1-5 yıl
  • Kovan Sayısı: 15
  • Rakım: 800
Ynt: Yasin Yusuf YAMAN Arılığı
« Yanıtla #1321 : Temmuz 13, 2020, 09:53:09 »
   Yasin bey inşallah lavantadan da çerçevelerini doldurarak dönersin, Ben de burada kendi bal hasadımı heyecanla bekliyorum, kontroller sezon finali için umut veriyor ama bakalım, ya nasip...
İnşallah Mahmut abi, Allah razı olsun.
Sizde en güzel sezonunuzu yaşar en dolu çerçeveleri alırsınız inşallah. :)
Bal arısının hilkati, kudret-i İlâhiyeye isnat edilmezse, nihayetsiz müşkilât olur.

Çevrimdışı Murat AKIN

  • Genel Moderator
  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 12406
  • Yer: Tekirdağ
    Yaş: 73
  • Arıcılık Şekli: Amatör
  • Arıcılık Tecrübesi: 20 yıl üstü
  • Kovan Sayısı: --- adet kayıtlı
  • Rakım: 74 metre
Ynt: Yasin Yusuf YAMAN Arılığı
« Yanıtla #1322 : Temmuz 13, 2020, 22:09:29 »
Geçen sene ilk sağımı 21 Temmuz da yapmışım abi. 
Bu sene daha erken yani ;)
Ama 2018 de haziran da yapmışım :D

2 yıl içinde, sağımda o kadar zaman fark olmaz.

Aldığınız ballar farklı çiçek balıdır.

Gerçek bal ana bal özü akının olduğu zamanda alınan baldır.

Çevrimdışı yasinyusufyaman

  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 2244
  • Yer: ISPARTA-GÖLBAŞI KÖYÜ
    Yaş: 31
    • BLOĞUM
  • Arıcılık Şekli: Meraklı
  • Arıcılık Tecrübesi: 1-5 yıl
  • Kovan Sayısı: 15
  • Rakım: 800
Ynt: Yasin Yusuf YAMAN Arılığı
« Yanıtla #1323 : Temmuz 14, 2020, 10:12:29 »
2 yıl içinde, sağımda o kadar zaman fark olmaz.

Aldığınız ballar farklı çiçek balıdır.

Gerçek bal ana bal özü akının olduğu zamanda alınan baldır.
Aynen hocam.
ana bal özü akımı bizim buralarda haziran sonunda başlıyor.
Ama 2018 kurak bir yıldı arıları erken sağmasaydım o yıl balım olmayacaktı belki de.
Bal arısının hilkati, kudret-i İlâhiyeye isnat edilmezse, nihayetsiz müşkilât olur.

Çevrimdışı yasinyusufyaman

  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 2244
  • Yer: ISPARTA-GÖLBAŞI KÖYÜ
    Yaş: 31
    • BLOĞUM
  • Arıcılık Şekli: Meraklı
  • Arıcılık Tecrübesi: 1-5 yıl
  • Kovan Sayısı: 15
  • Rakım: 800
Ynt: Yasin Yusuf YAMAN Arılığı
« Yanıtla #1324 : Temmuz 14, 2020, 10:19:59 »
Abiler, Üstadlar.
Sizlere bir sualim olacak.
Ben şimdi geçen hafta arıları lavantaya götürdüm.
Önceden yerini bellemiştik, arkadaşın tapulu tarlası.
Gece arıları götürdük, arkadaşın tarlasının yanındaki tarlada da arılar var 10 kovan kadar.
Ben 100 metre kadar uzağına yerleştirdim arıları.
O arıların sahibi 70 yaşında ihtiyar ve laf anlamaz bir amca imiş.
3 gündür tarla sahibinin yani benim arkadaşın başının etini yiyip duruyor.
O arıları oradan kaldır yoksa mahkemeye veririm falan diye.
Güya o adamın balı az olacakmış, benim arılar o adamın suyunu içiyormuş.
Ardadaşımda arıdan anlamadığı için geldi 300 metre aşağıda benim başka tarlaya koyalım diyor.
Bende bu mümkün değil en az 3-5 km götürmek lazım diyorum.
Bu durumda ne yapmam lazım sizce.
Hukuken o adamın bir hakkı olmaz düşüncesindeyim.
Ama arıları oraya koyarken tarım ilçeden izin falan da almadım.
Yerleşim yerine bir hayli uzak.
Değerli fikirlerinizi bekliyorum.
Bal arısının hilkati, kudret-i İlâhiyeye isnat edilmezse, nihayetsiz müşkilât olur.

Çevrimdışı Sebahattin Demirci

  • İşçi Arı
  • ****
  • İleti: 379
  • Yer: Samsun
    Yaş: 47
  • Arıcılık Şekli: Meraklı
Ynt: Yasin Yusuf YAMAN Arılığı
« Yanıtla #1325 : Temmuz 14, 2020, 11:02:08 »
Yasin bence hukuki hiç bir şey yapamaz.
Amcayla yumuşak dille konuşup anlatıp ikna etmeye çalışmak lazım.
Allah kolaylık versin.
Beşerin bulaşık eli karışmamak şartıyla, hiçbir şeyde hakikî nezafetsizlik ve çirkinlik görünmüyor.

Çevrimdışı bestofwesd

  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 1816
  • Yer: Bursa / Kurtul Köyü
    Yaş: 45
  • HAKAN KAYHAN
  • Arıcılık Şekli: Meraklı
  • Arıcılık Tecrübesi: 1-5 yıl
  • Kovan Sayısı: 10
Ynt: Yasin Yusuf YAMAN Arılığı
« Yanıtla #1326 : Temmuz 14, 2020, 13:42:08 »
Abiler, Üstadlar.
Sizlere bir sualim olacak.
Ben şimdi geçen hafta arıları lavantaya götürdüm.
Önceden yerini bellemiştik, arkadaşın tapulu tarlası.
Gece arıları götürdük, arkadaşın tarlasının yanındaki tarlada da arılar var 10 kovan kadar.
Ben 100 metre kadar uzağına yerleştirdim arıları.
O arıların sahibi 70 yaşında ihtiyar ve laf anlamaz bir amca imiş.
3 gündür tarla sahibinin yani benim arkadaşın başının etini yiyip duruyor.
O arıları oradan kaldır yoksa mahkemeye veririm falan diye.
Güya o adamın balı az olacakmış, benim arılar o adamın suyunu içiyormuş.
Ardadaşımda arıdan anlamadığı için geldi 300 metre aşağıda benim başka tarlaya koyalım diyor.
Bende bu mümkün değil en az 3-5 km götürmek lazım diyorum.
Bu durumda ne yapmam lazım sizce.
Hukuken o adamın bir hakkı olmaz düşüncesindeyim.
Ama arıları oraya koyarken tarım ilçeden izin falan da almadım.
Yerleşim yerine bir hayli uzak.
Değerli fikirlerinizi bekliyorum.
Mahkemeye versin bence :) aksiyon olur eğlenir amcamız :)
Nasıl olsa senin başını ağrıtacak bir şey çıkmayacağı için sende rahat ol :)
her yerde  bu aksi ihtiyarlardan var demekki :) benimkisi epeydir uğramıyor sıkıldı sanırım :)
sorgulamayan insan cahildir sorgulatmayan ise zalim

Çevrimdışı yasinyusufyaman

  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 2244
  • Yer: ISPARTA-GÖLBAŞI KÖYÜ
    Yaş: 31
    • BLOĞUM
  • Arıcılık Şekli: Meraklı
  • Arıcılık Tecrübesi: 1-5 yıl
  • Kovan Sayısı: 15
  • Rakım: 800
Ynt: Yasin Yusuf YAMAN Arılığı
« Yanıtla #1327 : Temmuz 14, 2020, 16:40:42 »
Yasin bence hukuki hiç bir şey yapamaz.
Amcayla yumuşak dille konuşup anlatıp ikna etmeye çalışmak lazım.
Allah kolaylık versin.
Müsbet hareket etmek istiyorum ama adam inatçının tekiymiş laf anlamıyor diyor.
Vallahi şaştım bende abi.
Mahkemeye versin bence :) aksiyon olur eğlenir amcamız :)
Nasıl olsa senin başını ağrıtacak bir şey çıkmayacağı için sende rahat ol :)
her yerde  bu aksi ihtiyarlardan var demekki :) benimkisi epeydir uğramıyor sıkıldı sanırım :)
Yaşlıları çok severim ama böyle laf anlamaz oldular mı çok canım sıkılıyor.
Yüzyüze konuşurken saygısızlık yapmak ta istemiyorum.
O yüzden yanına da gitmedim, ama arkadaşım laf anlayacak adam değil diyor.
Bakalım artık akıbet nasıl olacak ;)
Bal arısının hilkati, kudret-i İlâhiyeye isnat edilmezse, nihayetsiz müşkilât olur.

Çevrimdışı ÇILGINDAĞLI

  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 501
  • Yer: İSTANBUL-BÜYÜKÇEKMECE
    Yaş: 50
  • Arıcılık Şekli: Amatör
  • Arıcılık Tecrübesi: 20 yıl üstü
  • Kovan Sayısı: 21
  • Rakım: 110
Ynt: Yasin Yusuf YAMAN Arılığı
« Yanıtla #1328 : Temmuz 14, 2020, 18:06:34 »
Yusuf o yaşlı arıcı değil olamaz o sadece balı için arı bakıyor arıcı dediğin merhametli babacan bilgili paylaşımcı olur muhatap olmaya değmez hukuki hiç birşey yapamaz sıkma canını sal çayıra mevlam kayıra.
Rıdvan (çılgındağlı)

Çevrimdışı Mümün Kula

  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 2458
  • Yer: kırklareli/lüleburgaz
    • teknik arıcılık bilgi paylaşım forumu
  • Arıcılık Şekli: Amatör
  • Arıcılık Tecrübesi: 1-5 yıl
  • Kovan Sayısı: 14 koloni
Ynt: Yasin Yusuf YAMAN Arılığı
« Yanıtla #1329 : Temmuz 14, 2020, 21:17:19 »
İl ve ilçe içerisinde İlçe tarımdan izin almana gerek yok.

Hem sen üye değilsindir. Muhatap almazlar.

İşletme kurman lazım.

Ana yol kenarı veya yerleşim yeri yani değilse hiç bir şey yapamaz.

İhtiyar rüzgar yapar seni korkutmak için.

Çevrimdışı Murat AKIN

  • Genel Moderator
  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 12406
  • Yer: Tekirdağ
    Yaş: 73
  • Arıcılık Şekli: Amatör
  • Arıcılık Tecrübesi: 20 yıl üstü
  • Kovan Sayısı: --- adet kayıtlı
  • Rakım: 74 metre
Ynt: Yasin Yusuf YAMAN Arılığı
« Yanıtla #1330 : Temmuz 14, 2020, 22:46:45 »
Kaç dekar lavanta var, diğer çiçeklerde de var dekara düşen arılı kovan hesabı yap amcaya.

Çevrimdışı yasinyusufyaman

  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 2244
  • Yer: ISPARTA-GÖLBAŞI KÖYÜ
    Yaş: 31
    • BLOĞUM
  • Arıcılık Şekli: Meraklı
  • Arıcılık Tecrübesi: 1-5 yıl
  • Kovan Sayısı: 15
  • Rakım: 800
Ynt: Yasin Yusuf YAMAN Arılığı
« Yanıtla #1331 : Temmuz 20, 2020, 11:28:58 »
Yusuf o yaşlı arıcı değil olamaz o sadece balı için arı bakıyor arıcı dediğin merhametli babacan bilgili paylaşımcı olur muhatap olmaya değmez hukuki hiç birşey yapamaz sıkma canını sal çayıra mevlam kayıra.
Maalesef abi sadece arısı var arıcı değil.
Arıları benim suyu içiyor diye yapıyormuş zalim amca :D
O aralar biraz sıkıldı canım ama şimdi takmıyorum bile.
İl ve ilçe içerisinde İlçe tarımdan izin almana gerek yok.

Hem sen üye değilsindir. Muhatap almazlar.

İşletme kurman lazım.

Ana yol kenarı veya yerleşim yeri yani değilse hiç bir şey yapamaz.

İhtiyar rüzgar yapar seni korkutmak için.

Üye değilim abi olmam da herhalde.
Ana yola 10 km uzakta yerleşim yerine 2 km uzakta.
Kulağımı tıkadım zaten gidip arıları alacak vaktim de yok.
Naparsa yapsın.
En fazla arıları zehirler onu da ahirette hesabını sorarız.
Allah hem bu dünya da hem de ahirette hesap sorar.

Kaç dekar lavanta var, diğer çiçeklerde de var dekara düşen arılı kovan hesabı yap amcaya.

5 bin dekara yakın lavanta bahçeleri var hocam yer gök lavanta.
Ben muhatap almam laftan anlamayan adamı.
Ata sözü var afedersiniz.
İtle dalaşmaktan çalıyı dolaşmak yeğdir.
Zaten bu cuma arıları geriye getireceğim.
Oralarda onun olsun, seneye daha yakınına koyacağım :D
Bal arısının hilkati, kudret-i İlâhiyeye isnat edilmezse, nihayetsiz müşkilât olur.

Çevrimdışı özer selçuk

  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 4089
  • Yer: Ankara-Bala
    Yaş: 35
  • arı yoksa doğada yok
  • Arıcılık Şekli: Amatör
  • Arıcılık Tecrübesi: 1-5 yıl
  • Kovan Sayısı: 18 kovan
  • Rakım: 757 metre
Ynt: Yasin Yusuf YAMAN Arılığı
« Yanıtla #1332 : Temmuz 22, 2020, 02:14:14 »
Eniste ballari almışsın bereketli olsun insallah.
Allah olmayanada versin.

Gerçekten cok ari olmasi onemli degil bakabilecegin ari olsun yeter.gerisi isgence
ÖZ-SEL ARICILIK
Özer Selçuk

Çevrimdışı yasinyusufyaman

  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 2244
  • Yer: ISPARTA-GÖLBAŞI KÖYÜ
    Yaş: 31
    • BLOĞUM
  • Arıcılık Şekli: Meraklı
  • Arıcılık Tecrübesi: 1-5 yıl
  • Kovan Sayısı: 15
  • Rakım: 800
Ynt: Yasin Yusuf YAMAN Arılığı
« Yanıtla #1333 : Temmuz 22, 2020, 08:50:59 »
Eniste ballari almışsın bereketli olsun insallah.
Allah olmayanada versin.

Gerçekten cok ari olmasi onemli degil bakabilecegin ari olsun yeter.gerisi isgence
Amin abi sağolasın, Allah razı olsun.
Sende buralarda paylaşmıyor facede paylaşıyorsun.
Bence bir kaç foto da buralara at.
Yeni arıcı arkadaşlarımıza şevk olur, teşvik olur.
Bal arısının hilkati, kudret-i İlâhiyeye isnat edilmezse, nihayetsiz müşkilât olur.

Çevrimdışı Numan Yıldıran

  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 2473
  • Yer: BİGA
    Yaş: 36
  • Arıcılık Şekli: Amatör
  • Kovan Sayısı: 48
Ynt: Yasin Yusuf YAMAN Arılığı
« Yanıtla #1334 : Temmuz 22, 2020, 09:51:08 »
Not düşelim.
Haftaya Allah izin verirse ilk sağım yapılacak.
Nasip olursa sağımın ertesi günü de arıları lavantaya götüreceğim.


Köydeki arılarım.
Bereketli olsun kardeşim de bu ne kalabalık be...
https://www.facebook.com/numan.yildiran


Arı kahrını çekmeyen balın kadrini ne bilir.