enzim, kalite, yöre vs. vs....
bunlar pazarlamayı yapmak için kullanılan materyaller bence.
Fiyatı belirleyen en temel etken arz/talep dengesidir.
Var sayalım ki mevcut kestane ve ayçiçeği balı üretiminde,
Yıllık üretim miktarı bu iki bal için tam tersi olsaydı,
Kestane balı fiyatı ne olurdu?
Ayçiçeği balı fiyatı ne olurdu?
Kilogram fiyatı 100 lira çok yüksek bir rakam.
Bunu daha evvel de yazdım. Üretilen hangi bal olursa olsun her vatandaşın evine az veya çok girebilecek seviyede fiyatlandırma yapılmalı.
Kestane balı üreticileri bir kaç yıldır güzel piyasa yakaladılar onlara da hak vermemek elde değil.
Fakat bu ülkede asgari ücretli, dar gelirli vatandaşlar da var.
2 kilo kestane alacağına 10 kilo çiçek balı alıp 1 yıl boyunca çoluk çocuk yer vatandaş.
Farlı bir konu ise;
En kolay reklam, alternatif ürün, alternatif yöre vs. bunların kötü reklamını yapmaktır.