Gönderen Konu: Timur GÜMÜŞLÜ Arılığı  (Okunma sayısı 7711 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı timuti

  • Pupa
  • ***
  • İleti: 129
  • Yer: Amasya
    Yaş: 40
  • Arıcılık Şekli: Amatör
  • Arıcılık Tecrübesi: 1-5 yıl
  • Kovan Sayısı: 25
  • Rakım: 810
Ynt: Timur GÜMÜŞLÜ Arılığı
« Yanıtla #120 : Haziran 08, 2019, 01:01:33 »
Arkadaşlar bir sorum olacak. Kovanlarımdan biri oğul vermişti. Bende tüm ana gözlerini temizledim. 2 tane kapalı ana memesi bıraktım. (18 Mayıs) Daha sonraki kontrollerde ana arıyı görmedim ama memelerden biri ucundan açılmıştı. Diğeri yandan kesilmişti. Bende galiba ananın biri çıkmış diğerini kesmişler diye düşündüm. 1 hafta önceki kontrolde daha yumurta atılmamıştı. Bende her ihtimale karşılık açık yumurtalı çerçeve verdim. Bugün baktım, verdiğim yumurtalı çerçevede açık larvalar gördüm. Diğer 1-2 çerçeveye de tek tük yumurta atılmış, bazı gözlerde 2-3 yumurta vardı. Ancak birkaç tane ana gözü de çevrilmiş. Kovanı 2 kere kontrol ettim, ana arıyı bulamadım. Ben şimdi bu arının yalancı anaya kaçtığını düşünmeye başladım. Ancak yumurta çok az. Acaba yarın bu kovana başka kovandan kapalı 2 ana memesi bırakayım mı tekrar? Nasıl bir yol izlemeliyim, cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.

Çevrimdışı timuti

  • Pupa
  • ***
  • İleti: 129
  • Yer: Amasya
    Yaş: 40
  • Arıcılık Şekli: Amatör
  • Arıcılık Tecrübesi: 1-5 yıl
  • Kovan Sayısı: 25
  • Rakım: 810
Ynt: Timur GÜMÜŞLÜ Arılığı
« Yanıtla #121 : Haziran 17, 2019, 14:25:15 »
Arkadaşlar ben her hafta oğul kontrolü yapmaktan yoruldum. Belim de çok kötü ağrımaya başladı. Bu hafta hiçbir kovanda oğul eğilimi yoktu. Her sene 2 ayı mı böyle kovan indirip kaldırmakla mı geçireceğim. Arıcılıktan soğudum valla.

Mi A2 Lite cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı bestofwesd

  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 1432
  • Yer: Bursa / Kurtul Köyü
    Yaş: 44
  • HAKAN KAYHAN
  • Arıcılık Şekli: Meraklı
  • Arıcılık Tecrübesi: 1-5 yıl
  • Kovan Sayısı: 10
Ynt: Timur GÜMÜŞLÜ Arılığı
« Yanıtla #122 : Haziran 17, 2019, 15:02:02 »
Arkadaşlar ben her hafta oğul kontrolü yapmaktan yoruldum. Belim de çok kötü ağrımaya başladı. Bu hafta hiçbir kovanda oğul eğilimi yoktu. Her sene 2 ayı mı böyle kovan indirip kaldırmakla mı geçireceğim. Arıcılıktan soğudum valla.

Mi A2 Lite cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Öyle kovanın hertarafına bakıp yormayın kendinizi, önceden bende öyle yapar ve bıkardım :)
2-3 tane yavrulu çerçeveye bakınca oğul girişimi varmı yokmu anlaşılır  20 çerçevenin hepsine bakmaya gerek yok
şu an 15 koloni civarında arım var haftada bir gün bakıyorum 2 saatte hallediyorum kontrol işini

1 hafta sonra artık keyfe keder bakarsınız gun donumunden sonra pek oğul girişimi olmaz sadece klasık çerçeve lazımmı kontrolu yaparsınız
sorgulamayan insan cahildir sorgulatmayan ise zalim

Çevrimdışı timuti

  • Pupa
  • ***
  • İleti: 129
  • Yer: Amasya
    Yaş: 40
  • Arıcılık Şekli: Amatör
  • Arıcılık Tecrübesi: 1-5 yıl
  • Kovan Sayısı: 25
  • Rakım: 810
Ynt: Timur GÜMÜŞLÜ Arılığı
« Yanıtla #123 : Haziran 17, 2019, 15:12:10 »
Keşke yakın olsak da yanına gelip birkaç gün uygulamalı öğrensem bu işleri. Ben arıcılık kursuna falan gitmedim. Kimsede bir şey göstermedi. Sadece forum ve internet videoları ile yapmaya calışıyorum. İşi öğretecek birini bulsam karın tokluğuna çalışırım yanında.

Çevrimdışı bestofwesd

  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 1432
  • Yer: Bursa / Kurtul Köyü
    Yaş: 44
  • HAKAN KAYHAN
  • Arıcılık Şekli: Meraklı
  • Arıcılık Tecrübesi: 1-5 yıl
  • Kovan Sayısı: 10
Ynt: Timur GÜMÜŞLÜ Arılığı
« Yanıtla #124 : Haziran 17, 2019, 15:16:26 »
Keşke yakın olsak da yanına gelip birkaç gün uygulamalı öğrensem bu işleri. Ben arıcılık kursuna falan gitmedim. Kimsede bir şey göstermedi. Sadece forum ve internet videoları ile yapmaya calışıyorum. İşi öğretecek birini bulsam karın tokluğuna çalışırım yanında.

Kursa da gidilse biçok şey zamanla öğreniliyor , sizde bir süre sonra hangi kovanda sıkıntı var bi kaç çerçeve çekince anlayacaksınız, önemli olan iyi gözlem yapmak,
zaten bu forum bilgi edinme konusunda bir derya
sorgulamayan insan cahildir sorgulatmayan ise zalim

Çevrimdışı timuti

  • Pupa
  • ***
  • İleti: 129
  • Yer: Amasya
    Yaş: 40
  • Arıcılık Şekli: Amatör
  • Arıcılık Tecrübesi: 1-5 yıl
  • Kovan Sayısı: 25
  • Rakım: 810
Ynt: Timur GÜMÜŞLÜ Arılığı
« Yanıtla #125 : Haziran 17, 2019, 15:17:12 »
Hocam benimde katlı 15 koloni var. Cumartesi-Pazar toplam 12-13 saat sürüyor bakmam. Her kovanın tam kontrolünü en kısa yarım saatte bitiriyorum. Verdiğin bilgiler ilaç gibi geldi valla.

Çevrimdışı bestofwesd

  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 1432
  • Yer: Bursa / Kurtul Köyü
    Yaş: 44
  • HAKAN KAYHAN
  • Arıcılık Şekli: Meraklı
  • Arıcılık Tecrübesi: 1-5 yıl
  • Kovan Sayısı: 10
Ynt: Timur GÜMÜŞLÜ Arılığı
« Yanıtla #126 : Haziran 17, 2019, 16:13:08 »
Hocam benimde katlı 15 koloni var. Cumartesi-Pazar toplam 12-13 saat sürüyor bakmam. Her kovanın tam kontrolünü en kısa yarım saatte bitiriyorum. Verdiğin bilgiler ilaç gibi geldi valla.

Motivasyon iyidir :) tabi çok fazla motive olup oğula da kaçırmayın :)
sorgulamayan insan cahildir sorgulatmayan ise zalim

Çevrimdışı Furkan Güner

  • İşçi Arı
  • ****
  • İleti: 264
  • Yer: Ankara
    Yaş: 26
  • Arıcılık Şekli: Meraklı
  • Kovan Sayısı: Şuan Yok :)
  • Rakım: 1490
Ynt: Timur GÜMÜŞLÜ Arılığı
« Yanıtla #127 : Haziran 17, 2019, 17:06:44 »
Bende de bölme ve oğullarla birlikte 15 koloni var. 3e ayırdım kovanları. 1 günde bütün kolonilere bakmıyorum, o çok yorucu oluyor. Zaten yağmur da uzun süre çalışmaya fırsat vermiyor.
Derdi dünya olanın, dünya kadar derdi olur...