Gönderen Konu: Arı nakillerinde yaşanan kazalarda neler yapılmalı, nasıl yapılmalı?  (Okunma sayısı 6549 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Önder BOSTANCI

  • Genel Moderator
  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 2286
  • Yer: Ankara - Ortabereket
    Yaş: 55
  • Arıcılık Şekli: Meraklı
  • Arıcılık Tecrübesi: 1-5 yıl
  • Kovan Sayısı: 16
  • Rakım: 1105
Arı nakilleri mevsimsel olarak artarken, arıcıların karıştığı kimi kazalar da basın organlarında yer alıyor.

Umarız kimsenin başına gelmez ama, olası bir kazada neler yapılmalıdır?

Burada arının nakil için nasıl hazırlanması gerektiği sorusundan çok, bizlerin yardımcı olması gereken olasılıklarda nasıl davranmamız gerektiği sorununa cevap aradığımı belirtmek istiyorum.
Örneğin katı ayrılmış bir kovan kapatılmalı mı, kapatılmamalı mı? Kapatılması mantıklı gözüküyor ama uçuşan veya saldıran arıları toparlamanın bir yolu var mıdır?

Özellikle trafik akışı ve can güvenliği açısından bir toparlama yapılırsa böyle bir olasılıkla karşılaştığımızda hiç değilse nasıl davranmamız gerektiğini bilerek müdahale edebiliriz. Gece ve gündüz arasında farklı uygulamalar olması gerekiyorsa bunu da belirtmekte yarar var diye düşünüyorum.
Hayvan yularından, adam sözünden tutulur.

Çevrimdışı Zafer AKÇAY

  • Butguci
  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 2279
  • Yer: Yalova
    Yaş: 40
  • Namı diğer Yalova'lı Arıcı
    • http://yalovaliarici.blogspot.com/
  • Arıcılık Şekli: Profesyonel
  • Arıcılık Tecrübesi: 10-15 yıl
  • Kovan Sayısı: Dolu 199 Boş 200
  • Rakım: 150
Kaza işte önceden bilinse ne tedbirler alınır

Kaza anında neler yapılır ki ?

Arıların sahibi kazadan sağ salim çıksada yaşayan ölü gibidir o anda

Kazadan sağ salim çıktığına şükredeceğine arılarının başına gelen zevalden kahrolur

Kazada dağılan kırılan kovanlardan çıkıp önüne çıkan herşeye saldıran arıları kurtarmak ne mümkün

İtfaiye gelir zehirli su sıkar dışardaki arıları anında telef eder.

Nakliye öncesinden alınmalı tedbirler

Arı taşıyacak şoför baştan uyarılmalı arı sokması anındaki tepkisini öğrenmeli

Olurya seyir halindeyken camdan içeri bir arı girer şoförü taciz eder

Gider burnuna sokar hakimiyetini kaybeden şoför kontrolden çıkar al sana kaza sebebi

1 tek arı felaket oluşturur

Arı taşıyacak araç aşırı eski her an arıza çıkarabilme ihtimali olan araç olmamalı

Arı taşıyan araç dışında başka bir araç arı taşıyana eskortluk etmeli

Eskort araçta fazladan arıcı maskeleri körük körükte yanacak malzemeler eldivenler olmalı

Gece taşınması kaza anında avantaj sağlar

Gece trafiği gündüze göre daha sakin olur




http://yalovaliarici.blogspot.com/

Kötü günümde katkısı olmayanın iyi günümde hissesi yoktur !!!

Çevrimdışı Halil BİLEN

  • Administrator
  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 22804
  • Yer: Mustafakemalpaşa
    Yaş: 51
    • http://www.halilbilen.com/
  • Arıcılık Şekli: Profesyonel
  • Arıcılık Tecrübesi: 20 yıl üstü
  • Kovan Sayısı: 350
  • Rakım: Rakım Kirmasti Çayı ile bir.
En önemli şeylerden birisidir eskort...

Arıcılarımız nedense kamyon ya da kamyonetin kabininde giderek ekonomik kazanç sağladıklarını düşünürler.

Bizim gittiğimiz mesafeler yakın ama eskortsuz gitmemeye özen gösteririz.

*******************

Benim iğrenç birisi olduğum bahsedilir arı yüklerken...

Kulpsuz kovanı bir daha kamyonete almam haberiniz olsun diye bir mızlanmaya başlarım, kulp takmak farz olur arıcıya.

Hele hele kapağını çakmayan, ilavesini çakmayan arıcının gezgincilikle işi olmaz.

Kovan özellikleri önemli aslında.

Zafer, kızar ama ben pervazlardan vida atarım.

Değil kamyondan uçaktan atsan ahşap parçalanır, kapak - ilave ayrılmaz.

Bizim ekip ise henüz bu konuda aşama kaydediyor.

En son gittiğimizde ekibin katı daha arabaya koyarken geri sıyrıldı.

Bir sürü arı çıktı.

Benim akülü vidalama her zaman yanımdadır, cepte de vida...

Bastım vidayı.

Sonra açarken nasıl açarlarsa, vermem ki vidalamayı gittiğimiz yerde.

İğrenç bir adamın birgün işe yarayacağını bilmiyorlar. Keşke ben hep iğrenç kalsam...
http://www.halilbilen.com/

http://halilbilen.blogspot.com/

http://www.facebook.com/halilbilen

halilbilen2@hotmail.com


Yola Çıktıklarını, Yolda Bulduklarına Değişirsen; Yolunu Kaybedersin.

Yanlış trene bindiysen, koridorda ters yöne koşmanın bir faydası yoktur.

Çevrimdışı Önder BOSTANCI

  • Genel Moderator
  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 2286
  • Yer: Ankara - Ortabereket
    Yaş: 55
  • Arıcılık Şekli: Meraklı
  • Arıcılık Tecrübesi: 1-5 yıl
  • Kovan Sayısı: 16
  • Rakım: 1105
Bu önemli katkılardan sonra konuyu üç ana bileşen olarak görmekte yarar olduğu anlaşılıyor.
1. Arı naklinden önce yapılması gerekenler
2. Nakil sırasında uyulması gereken kurallar
3. Herhangi bir kaza sonrasında, gerek kazaya uğrayan gerekse çevrede bulunabilecek arıcıların müdahale yordam ve yöntemleri.

İğrenç bir adamın birgün işe yarayacağını bilmiyorlar. Keşke ben hep iğrenç kalsam...

O "iğrençlikler", hele bir de refleks halini almışsa ne kadar önemlidir aslında; kimse bilmez ne kadar belayı önlediğini...
Hayvan yularından, adam sözünden tutulur.

Çevrimdışı Hasan YAVUZ

  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 1202
  • Yer: ISPARTA/Merkez
    Yaş: 61
  • Arıcılık Şekli: Amatör
  • Arıcılık Tecrübesi: 10-15 yıl
  • Kovan Sayısı: 60
  • Rakım: 1043
En kısa mesafelerde bile, on çerçeveyi doldumamış kovanlarda,
vede ballıklarda son çerçeveleri mutlaka çivi ile çakarım.
Ballıkları en azından iki tarafından uygun çivilerle çivilerim.
Üst kapakları mutlaka çakarım.
Uçuş tahtalarında sıkıntı olan kovanları, önce bir bez parçasıyla kapatır, sonra uçuş tahtasını kapatırım.
Bazı arkadaşların kovanları kelepçeli veya telli onlar dahada pratik oluyor.
Fazladan maske, fener, ıslak çamur(patlayan çatlayan kovanlar için) yedekte bulundururum.
Özellikle eski kovanı olanlar karılmış çamuru ihmal etmesinler.
Önden veya arkadan'da mutlaka nakil arabası takibini yaparım.(eskortluğu)
Halil beyin dediği gibi, sıkı yaparım ama, yolçulukta bi o kadar rahat olur.
İnsan olarak dünya'ya gelen, bunun bilincinde olan, tüm insanlara merhaba.

Çevrimdışı Halil BİLEN

  • Administrator
  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 22804
  • Yer: Mustafakemalpaşa
    Yaş: 51
    • http://www.halilbilen.com/
  • Arıcılık Şekli: Profesyonel
  • Arıcılık Tecrübesi: 20 yıl üstü
  • Kovan Sayısı: 350
  • Rakım: Rakım Kirmasti Çayı ile bir.
Arıyı kaldırınca kamyona, 10 dakika sonra aynı arılığa indiremeyecek Türk arıcısının daha çok kat etmesi gereken çok yolu var.
http://www.halilbilen.com/

http://halilbilen.blogspot.com/

http://www.facebook.com/halilbilen

halilbilen2@hotmail.com


Yola Çıktıklarını, Yolda Bulduklarına Değişirsen; Yolunu Kaybedersin.

Yanlış trene bindiysen, koridorda ters yöne koşmanın bir faydası yoktur.

Çevrimdışı Murat Taşkıran

  • Murat TAŞKIRAN
  • Pupa
  • ***
  • İleti: 220
  • Yer: Kuyucak Aydın
    Yaş: 31
  • Taraftar da değilim, Muhâlif de.
  • Arıcılık Şekli: Amatör
  • Arıcılık Tecrübesi: 1-5 yıl
  • Kovan Sayısı: 7
  • Rakım: 130


Yukarıdaki Kovan örnek olarak alırsak kilitli sistem kovanlar kaza anında iyi olur mu ?

(Çivilemeye göre daha pratik gibi görünüyor.)

Kaza anında çıtalardaki peteklerin kırılmaması için neler yapılabilir?
Sevgide güneş gibi ol,dostluk ve kardeşlikte akarsu gibi ol,hataları örtmede gece gibi ol,tevazuda toprak gibi ol,öfkede ölü gibi ol,her ne olursan ol,ya olduğun gibi görün,ya göründügün gibi ol.{Mevlana}

Çevrimdışı Halil BİLEN

  • Administrator
  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 22804
  • Yer: Mustafakemalpaşa
    Yaş: 51
    • http://www.halilbilen.com/
  • Arıcılık Şekli: Profesyonel
  • Arıcılık Tecrübesi: 20 yıl üstü
  • Kovan Sayısı: 350
  • Rakım: Rakım Kirmasti Çayı ile bir.
Hergün pantalon yırtıp, ayaklarda da habire çürükler...

O tür çıkıntılı kovanlarla sabit arıcılık bile zor.
http://www.halilbilen.com/

http://halilbilen.blogspot.com/

http://www.facebook.com/halilbilen

halilbilen2@hotmail.com


Yola Çıktıklarını, Yolda Bulduklarına Değişirsen; Yolunu Kaybedersin.

Yanlış trene bindiysen, koridorda ters yöne koşmanın bir faydası yoktur.

Çevrimdışı Murat Taşkıran

  • Murat TAŞKIRAN
  • Pupa
  • ***
  • İleti: 220
  • Yer: Kuyucak Aydın
    Yaş: 31
  • Taraftar da değilim, Muhâlif de.
  • Arıcılık Şekli: Amatör
  • Arıcılık Tecrübesi: 1-5 yıl
  • Kovan Sayısı: 7
  • Rakım: 130
Hergün pantalon yırtıp, ayaklarda da habire çürükler...

O tür çıkıntılı kovanlarla sabit arıcılık bile zor.

Halil Bey ben kovan için değil de daha çok menteşe için soruyorum.

dört tane menteşenin takılmış haliyle takılmamış halinin arasında on lira fark var. Satın alınıp takılsa

daha ucuza mâledilir. ... kovanlarda da var sanırım benzer kilit sistemi.
Sevgide güneş gibi ol,dostluk ve kardeşlikte akarsu gibi ol,hataları örtmede gece gibi ol,tevazuda toprak gibi ol,öfkede ölü gibi ol,her ne olursan ol,ya olduğun gibi görün,ya göründügün gibi ol.{Mevlana}

Çevrimdışı Halil BİLEN

  • Administrator
  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 22804
  • Yer: Mustafakemalpaşa
    Yaş: 51
    • http://www.halilbilen.com/
  • Arıcılık Şekli: Profesyonel
  • Arıcılık Tecrübesi: 20 yıl üstü
  • Kovan Sayısı: 350
  • Rakım: Rakım Kirmasti Çayı ile bir.
Bende zaten menteşelere dedim söylediklerimi...

Öyle her zaman kapalı mı duracak onlar.

Hayır...

Pantalon yırtılınca aklınıza geleyim. :D
http://www.halilbilen.com/

http://halilbilen.blogspot.com/

http://www.facebook.com/halilbilen

halilbilen2@hotmail.com


Yola Çıktıklarını, Yolda Bulduklarına Değişirsen; Yolunu Kaybedersin.

Yanlış trene bindiysen, koridorda ters yöne koşmanın bir faydası yoktur.

Çevrimdışı Murat Taşkıran

  • Murat TAŞKIRAN
  • Pupa
  • ***
  • İleti: 220
  • Yer: Kuyucak Aydın
    Yaş: 31
  • Taraftar da değilim, Muhâlif de.
  • Arıcılık Şekli: Amatör
  • Arıcılık Tecrübesi: 1-5 yıl
  • Kovan Sayısı: 7
  • Rakım: 130
Halil Bey,

Ben taşıdım birkaç defa sorun olmadı. Arıyı naklederken kilitleniyor. Dışarı çıkan sivri uç vb. olmadığından

bir sıkıntı yaşamadım. Kaza anında ne olur bilemiyorum. kelepçeler ikişer vidayla tutturulmuş.

... kovanlarda da var kilit sistemi plastik kovan kaza anında ahşaptan farklı olur mu acaba ?

Kaza olsa peteklerin hepsi kırılır arılar telef olur gibi geliyor. peteklerin kırılmaması için ne yapılabilir?
Sevgide güneş gibi ol,dostluk ve kardeşlikte akarsu gibi ol,hataları örtmede gece gibi ol,tevazuda toprak gibi ol,öfkede ölü gibi ol,her ne olursan ol,ya olduğun gibi görün,ya göründügün gibi ol.{Mevlana}

Çevrimdışı Halil BİLEN

  • Administrator
  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 22804
  • Yer: Mustafakemalpaşa
    Yaş: 51
    • http://www.halilbilen.com/
  • Arıcılık Şekli: Profesyonel
  • Arıcılık Tecrübesi: 20 yıl üstü
  • Kovan Sayısı: 350
  • Rakım: Rakım Kirmasti Çayı ile bir.
Aynı frekansa gelemedik bir türlü...

O kilit parçaları normal zamanda hep öyle kilitli mi duracak?

Elbet sarkacak ve tutucular çıkıntılı halde duracak.

Ben bu tür kilit sistemi ile çalışamam...
http://www.halilbilen.com/

http://halilbilen.blogspot.com/

http://www.facebook.com/halilbilen

halilbilen2@hotmail.com


Yola Çıktıklarını, Yolda Bulduklarına Değişirsen; Yolunu Kaybedersin.

Yanlış trene bindiysen, koridorda ters yöne koşmanın bir faydası yoktur.

Çevrimdışı balık

  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 957
  • Yer: Balıkesir - Merkez
  • Arıcılık Şekli: Amatör
  • Arıcılık Tecrübesi: 10-15 yıl
  • Rakım: 190
Merhaba,

buna benzer kapak kilit sistemleri benim kovanlarımda da vardı. Önce kapağı kapatma alışkanlığım yüzünden kapaklara monteli parçalar bükülüp sıkıntı çıkarmaya başladı. Kapaklar yerine oturmaz oldu.

Tüm parçaları söktüm. Nakil sırasında iki ince çivi ile çaktımmı tamamdır.
Zeki insanları severim. Uyanıkları ise asla...

Çevrimdışı Murat Çakır

  • Murat Çakır
  • Administrator
  • Ana Arı
  • *****
  • İleti: 3962
  • Yer: İstanbul
    Yaş: 54
    • www.beyazkovan.com
  • Arıcılık Şekli: Amatör
  • Arıcılık Tecrübesi: 10-15 yıl
  • Kovan Sayısı: 20
  • Rakım: 63
Kilit sistemleri ve kovanda çıkıntı yapan herşey, özellikle kamyona yükleme ve indirme sırasında sorun çıkartıyor.

Bir kaç tur nakliyeden sonra çıkıntılı sistemlerden vaz geçip alternatif arıyorsunuz.

Ayrıca arkadaşımız kaza anında peteklerin kırılmasını nasıl önleyeceğimizi sormuş.

Allah muhafaza arılı kovanla gerçekleşen araba kazasında göze alacağımız en küçük risk peteklerin kırılmasıdır.

Böyle bir kazada çok daha büyük riskler oluşuyor, Allah hiç bir arıcıya yaşatmasın.

Bulabilen arkadaşlara ucunda sıkıştırma-gerdirme aparatı olan kayışları tavsiye ederim.

3-4 yıldır kullanıyoruz ve çok memnunuz.







Çevrimdışı Murat Taşkıran

  • Murat TAŞKIRAN
  • Pupa
  • ***
  • İleti: 220
  • Yer: Kuyucak Aydın
    Yaş: 31
  • Taraftar da değilim, Muhâlif de.
  • Arıcılık Şekli: Amatör
  • Arıcılık Tecrübesi: 1-5 yıl
  • Kovan Sayısı: 7
  • Rakım: 130
Aynı frekansa gelemedik bir türlü...

O kilit parçaları normal zamanda hep öyle kilitli mi duracak?

Elbet sarkacak ve tutucular çıkıntılı halde duracak.

Ben bu tür kilit sistemi ile çalışamam...

Düz kovan kapağına alışkın olan arıcıların zorlandığını biliyorum.

Benim ilk kovan olduğu için sorun yaşamıyorum.

Kilitli olmadığı zaman dediğiniz gibi boşta duruyor.

Çivisiz veya vidasız olmaz diyorsunuz anlıyorum.

Arı naklinde yılda dört defa nakli kapsayan sigorta olduğunu biliyorum.

Kovanlara ve arılara zarar geldiğinde maddi zarara uğramak istemiyorsak sigorta yaptırmak şart

galiba.
Sevgide güneş gibi ol,dostluk ve kardeşlikte akarsu gibi ol,hataları örtmede gece gibi ol,tevazuda toprak gibi ol,öfkede ölü gibi ol,her ne olursan ol,ya olduğun gibi görün,ya göründügün gibi ol.{Mevlana}