Eger amac tek konuda toplu sesli bilgi aktarimi ise : yapacak kisi yapar ses kaydini ve yukler siteye , kulagi obur elle gostermeye ne gerek var; ) Kayit ya sesli olur yada ses ve goruntulu.
Forumda ilgili konu başlığını araştırınca yıllar öncesinden yazılmış sağlıklı bilgilere ihtiyaç halinde kolayca ulaşabiliniyor. Bu sistemde bir saatlik kayıtta bile istediğimiz bilgileri bulmakta çoğumuz zorlanırız. Bir süre sonra işe yaramayan bilgi kirliliğine döner.
Zayıf bir ihtimalde olsa gruplaşmalar oluşur. Bazıları kendini dışlanmış hisseder.
Yanlış örnek örnek olmaz. Bu programlar niye yapılıyorki örneği bence forumumuz için geçerli değildir.
Çeşitli ofislerde çalışan insanlar bu programla akşam toplantısı yapıp konuşmaları forum tabanı için referans olamaz.
herkesin bakış açısına göre değişir madem herşey kayıtlı kitaplarda duruyor bir bakıyorusunuz şu üstadın şu konuda konferansı var sorularıda yanıtlayacak kimse çıkıpta arkadaşlar neden oraya gidiyorsunuz saten adam kitap yazmış alın kitabını okuyun sakın gitmeyin demek abes olduğu gibi herşeyide elinin tersi ile itip bizim bildiğimiz yaptığımız en iyisi demekde doğru değil forumun bilisimdeki gelişmeleride takip ederek donanım olarak geliştirmek bizlerinde görevi olmalı bence.
Program kuruldu, konferans konu başlığı altında konferans yapılacak duyurusu yapılır…
Örneğin;
Konuşmacı : Mehmet Gençünal
Konu: Oksalik asit buharlaştırma
Tarih: 15 ocak 2014
Saat:16:00
Konferans salonuna giren herkes chat room havasında ileti yazıp soru sorabilir, konuşmacı kameralı yada kamerasız anlatımını yapar ve yazılanlarıda takip ederek sorulara cevap verir. Bu şekilde konu bölünmez, her isteyen mikrofon açıp karmaşık bir ortam oluşmaz.
Ve her konferans sonunda bu konferans arşivlenebilir (mümkün mü? bilmiyorum), Halil abinin dediği gibi sözde uçmamış olur…
Forumlar her zaman diğer teknoloji tekniklerinden daha çok ilgi çeker cazibe merkezi olur.
Türkiyede ve dünyada büyük kitlelere ulaşan siteler özellikle forumları sayesinde büyük kitlelere ulaşmaktadırlar.
Canlı forumların ne gibi bir czibe merkezi olacağı çok belirli değildir.
Katılımcı sayısını net bir şekilde düşürür.Hatta bir miktar meşakkatli ve külfetli bile olabilir.
Kolay ulaşılabilirliği olmaz pratiklikten uzak olur.Yazıp çıkıyoruz tekrar giriyoruz bu pratik bir yöntem.
Ayrıca yanlış anlaşılmalar hukuki sonuçlar ve tatsızlıklar her zaman olasıdır. güvenlik ile ilgili sorunlar doğabilir.
Arıcılık.gen tr. sitesinin canlı forum hizmeti olursa soğuk karşılamam ancak forumun kolay ulaşılabilirliği her zaman ilgi odağı olur.
Ben her zaman klasik forumlardan yanayım.
Burada yorum yazan kimsenin zannetmiyorum ki “forumu boşverin ayda bir video ya da tele konferans olur, onu dinleriz yeter” diye düşündüğünü…
Aramızda mutlaka iletişim konusunda uzman olan kişiler vardır. Ben şunu vurgulamak isterim ki her türlü iletişim şeklinin kendine göre avantaj ve dezavantajları vardır.
Yanlız şöyle de bir gerçek vardır ki, iletişim ne kadar güçlü ve çeşitli olursa insanların bilgilerinin güncel ve dinamik kalma olasılığı o kadar yüksektir.
En güçlü iletişim yöntemi de tabi ki yüzyüze olandır.
Ancak herzaman yüzyüze iletişim için gerekli ve yeterli şartlara çeşitli sebeplerle ulaşılamayabilinir. Bu da alternatif iletişim yollarının önünü açar.
Ayrıca burada forum adına yapılacak toplantıların canlı olarak üyelerle paylaşılması veya yapılıp yapılmamasına karar verecek olan bizler değil, forum yöneticileridir.
Ancak ben şahsım adına, böyle bir imkan olursa bağlanıp en azından konuşulanları dinlemek isterim.
Konu başlığındaki fikri Halil abi, yapılacak toplantıyla ilgili “diğer iller sizin düşünceleriniz nelerdir” diye sorduğunda, ilgili konu başlığında ben yazmıştım.
Kadir kardeşim de, ayrıca bir konu başlığında konuyu gündeme getirince sonuna kadar desteklediğimi söylemek isterim tekrardan.
Forumun daha az izlenmesi, daha az yazı okunması, sayfalara tıklama sayısının azalması gibi bir kaygımız yok.
Böyle bir kaygımız olabilmesi için, tık başına para aldığımız reklam yayınlıyor olmamız gerekir
Ha bana derseniz ki, telekonferans yapalım, burada yazdıklarınızı online olarak anlatın, yan çizerim.
Çünkü, yazı yazmak pasif bir uğraş, gerçek yaşantımızdan bulduğumuz boşluklarda yazıyoruz.
Programlı birşey yapmak ise, buna özel zaman ayırmayı gerektiriyor.
Şahsen benim böyle bir uğraşı için zaman ayırma şansım yok.
Fakat, işin bu kısmını kotarabilecek, yönetebilecek arkadaşlarımız varsa, itiraz da etmeyiz.
Forumumuzun temel misyonu, ülkemizdeki arıcılık bilgisinin kayda geçmesi, yaygınlaşması, eski kuşaklarla yeni kuşaklar arasında bilgi aktarımı olabilmesi.
Bu misyonu kolaylaştıracak herşeye baştan kabul.
Sadece bu misyonun dışına taşıp, birşeyleri pazarlamaya yönelen, algı yönlendirmesi yapılan şeylere şerh koyarız.