ben sadece kırmızı rengi kullanıyorum. en iyi bu rengi ayırdedebildiğim için.
ana arı kırmızı boyalı ise bildiğim ve doğum tarihini defterime kaydettiğim yaştadır.
boyasızsa boyamaya zamanım olmadığından boyanacak kalmıştır. ama yaşını biliyorumdur.
yukarıdaki iki durumun dışında boyasızsa ana arıyı yenilemiştir.
çok az bir ihtimalle boyası silinmiş de olabilir. yavru durumuna bakarak ne olduğunu anlarım.