2021 BAHARI İÇİN ARI ALMAK İSTİYORUM

Herkese hayırlı işler dilerim , Nevşehir / Ürgüp’de kurmayı planladığım arılık için 100 koloni arı almak istiyorum , yakın çevrede olup arı satmak isteyen kardeşlerimiz bana mesaj yazabilirse irtibat kurup , tanışmak isterim

https://www.aricilik.gen.tr/index.php/topic,3452.msg33638.html#msg33638

Bu link te arkadaş kayseri de arı sattığını söylemiş, Kayseri size yakın arayıp sorun isterseniz.
Lakin 100 koloni çok, bahara 200/300 koloni olur o kadarıyla baş edebilecek misiniz?

2021 Bahar ayında alacağım inşallah , link için teşekkür ederim

başka bir meşguliyetiniz yoksa ve daha önce tecrübeniz varsa problem değil
ama yasin kardeşimin dediği gibi arı bayağı bir çoğalır haberiniz ola
tekrardan kat ve kuluçkalık almanız beslemeniz ilgilenmeniz gerekiyor.

Önümüzdeki baharda sadece arıcılık işine geçiş yapacağım inşallah

Abi bir alt yapın yoksa önceden arıcılık yapmamış isen direk 100 arı almak.
İlk seneni 5-10 arıyla geçir, ondan sonra alacaksan 50-100 arı al.
İlk baharda aldığın 100 kovan arı sezon sonuna 300 kovan olur.
O yüzden karşıdan gözüktüğü gibi değildir.

arıcılıkta yeniyseniz
muhtemelen varoa mücadelesiyle stok durumuyla hele bu sene ki sarıcalar bir acayipti bunlarla bayağı bir kaybınız olur
yasın ile dememiz o ki 100 arı cok risk
birde arıya alerjiniz felan varmı bunlar da önemli arıyı sıkıştırmak beslemek çerçeve vermek hepsi ayrı ayrı bir ustalık ister
o yüzden 10/20 koloni ideal sayı olabilir öldürsende seneye daha tecrübe sahibi olursun zararın az olur ama sayı arttıkca yeni bir arıcı için zor

10 yıldır hobi amaçlı yapıyorum , işin farkındayım , hassasiyetiniz için teşekkür ederim

Tamam o zaman sofi Allah kolaylık versin.
Buraya bir arılık aç ara ara fotoğraf vs. paylaşta bilgilerimizi paylaşalım.

işin içinde arı olunca tek seferde yüklü miktarda kovanla uğraşmak zor gibi göründüğünden arkadaşlar uyarıyor ama şuda var arıdan anlıyorsa vatandaş alsın bellli başa çıkabileceğini düşünüyor.Hem iş kurmak gibi 100 kovanı baharda iyi yönetip sayısınıda arttırır yatırımını güçlendirmiş olur allah da verirse iyi bal alırsa balıda ekstresi olur bir ailenin bir yıllık yaşam masraflarını kazanmış olur.Bence hacı abi bu işi başarır allah utandırmasın hayırlı olsun diyelim.Kovanlari alırken bölgede uyumlu verimli arılardan arı seçerse sorun yaşamaz.

Önemli olan yalnızca arıları yönetmek olarak düşünmeyin.

Büyük ihtimalle bal üretmek için alıyor.

Üretiği balı pazarlama konusu da düşünülmeli, Birden piyasaya girince yeterli çevre yoksa balı pazarlama konusunda zorluk çekilir çünkü müşteri sayısı zaman içinde katlanarak çoğalır.

Balı perakende satamayınca toptancının verdiği ölü fiyata boyun eğmekte var.

Murat hocam , arı sütü de dahil tüm arı ürünlerinden üretim yapmak ve perakende olarak satmak niyetindeyim. bir sonraki sezonda arı da satmaya çalışırım diye düşünüyorum. bu yıl 14 kolonim vardı ve boş zamanlarımda ilgilenebiliyordum , tüm mesami arılara vereceğim için 100 koloniye kadar rahat bakabilirim diye düşünüyorum. bu seneki arı meşguliyeti *10 diye hesap ediyorum

Bir arıcı düzenli olarak 50 kovan arıya çok iyi bakar, beceri sağlanınca 100 kovan arıya da bakar.

Bahar gelince sorun başlar, eğer oğul önleme konusunda yetersiz kalırsanız epeyce sorun yaşarsınız.

100 kovan arı alırsanız bahar ve sonrası için hazırlıklara şimdiden başlanılmalıdır.

Örnek: bazı yıllar hazır petek bulmakta zorluk olur elinizde yedek olacak şekilde hazır petek almalısınız.

tavsiyeleriniz bizim için çok kıymetli teşekkür ederim Murat hocam

AbdulCELİL hocam, eğer okumamışsanız, linkini paylaştığım dökümanı okumanızı tavsiye ederim.
İyi çalışmalar.

https://www.tarimorman.gov.tr/HAYGEM/KAGEM/Lists/Duyuru/Attachments/20/ARICILIK%20YATIRIM%20RAPORU.pdf

Tamam teşekkür ederim

Hayırlı olsun.
Ancak kış şartları oluştu. Arıları seçerek, Kovan içinde ana arı kontrolü yaparak alman daha sağlıklı olacaktır.
Bu yüzden yakın çevrenden seçerek alabilirsin.
Yoksa baharda alman daha iyi olur düşüncesindeyim.
Yine de Murat AKIN hocam a bir danışınız derim.
saygılarımla

Baharda alacak zaten Hasan abi :wink: :smiley: