Arıcı dostlar artan yakıt ücretleriyle birlikte nakliyat ücretleride arttı.Bulunduğum bölgede bazı arıcılar sırf nakliyat masrafı sebebiyle çam balına muğlaya gitmekten vazgeçtiklerini söylüyor.18 ağustos tarihine kadar muğlaya çam balına gitmek isteyen arıcılardan çorum-samsun-amasya-tokat-sinop-ordu-giresun-trabzon vb…bu illerden arıcılar varsa ulaşım masrafını paylaşabiliriz,ilanen duyrulur…!
Ekonomik olması düşüncesiyle birden çok arıcının bir yere gelip arılı kovanlarını taşımak epece sıkıntılı iştir.
İlk yüklenen arılıktaki kovanlar altta kalacağı veya en son kamyondan ineceği için, özel olarak fazladan havalandırma işlemleri düşünülmelidir.
Murat abi taşımacı aricilik yapanlar zaten kovanlarında havalandırma sorununu çözüyor.Fakat sorun taşımacı aricilik hiç yapmayanların acemiliklerinde.Ben arılarımı 25 haziranda ardahan merkezden merzifona getirdim.üstelik yolculuk öncesi hazırlığı ben yapmadım ve kovanlar 50 saat kapalı kargo aracında kaldı.(Vallahi bu mevzuyu bi ara detaylı anlatıcam arılık sayfamda,sanırım oldukça ilgi çekici olucak okumak için…)Kovanların havalandırması iyi olursa sorun olacağını sanmıyorum hele bide araçda yeterli havalandırma da varsa yolculuk kaybı olmaz.Tek sıkıntı en son arı yükleneceği saat aralığı diye düşünüyorum.Gündüz saati değilde sabah arı hareketlenmeden yada akşam hava kararınca yükleme olursa mevcut yüklü kovanlar için sorun olmaz.Yükleme saatini iyi ayarlayıp hızlı davranmak işin kritik noktası diye düşünüyorum
Arı taşıma işi için karar verilip taşımaya başlanınca kısa bir süre yükleme ve dğer zamanın taşıma işlemi olmalı .
Özeti: arılar yüklenince hemen yola çıkılıp gerekirse mola bile verilmeden yerine indirilmeli, arılar sakinleşmesi için kısa bir dinlendirme sonucu sakinleşen kovanların uçma delikleri açılır.
Mola için durulsabile motor çalışır durumda olur, Motor durdurulunca titrşim kesildiğinden arıla kovan dışına çıkmak için yer arar.
Kızları yola çıkarttım.Forumdan timur gümüşlü abimiz sağolsun çok yardımcı oldu…Ardahandan gelen 10 kovan arı toplasan 4 kovan yapmazdı biraz toparladım ama arılar zayıf,memlekete gidince babamın arılardan destekleme yapıp kışa hazırlarım.17 kovan dolu toplam 51 kovanla ve biraz ev eşyasıyla yola revan olduk hayırlısıyla tam bir mitsubishi kamyonluk yüküm varmış yükleme işi bitince farkettim :)) Arıları yola hazırlarken kovanları güzelce temizledim,ev yapımı elma sirkesiyle dezenfekte edip güneşte bir gün kuruttum,sonra kovan içinde ateş yakıp mümkün olduğunca kovanları dezenfekte yaptım,sonrasında ahşap dolgu macunuyla kovanların deliğini çatlağını govuğunu tıkadım.Uçuş tahtalarını komple değiştirip plastik uçuş tahtası montajladım,kovan diplerindeki havalandırma deliklerinin eskiyen aliminyum sinek tellerini yeniledim.Son olarakda bu gün yola çıkmadan önce tüm arı kovanların son çıta kulaklarına çivi çakıp kovan örtü bezi yerine hırdavatçilarda satılan plastik sinek telinden zımbaladım ve örtü bezi çuvalları çıta alanını örtecek şekilde yarım katlayıp timur abiyle birlikte yükledik.Son anda ışığımız telefon şarjı bittiği için söndü ama işimizi halletmiştik.Kalan yükleme işini telefon ışığıyla hallettik.Size şuanda kırıkkale ankara yolundan yazıyorum,şimdilik arılı kovanlarda bir sorun görünmüyor.Son bir aydır epey bir araştırma yaptım çok fazla nakliyatçiyla görüştüm 7- ila 17 bin arasında fiyatlar teklif ettiler,fiyatı uygun olan araca benim eşyam sığmadı,anlaştığım biri vazgeçti başka biri kaza yaptı,bu süreçte akrabalarımın gerçek yüzünü de görmüş oldum.Velhasılı nakliyat fiyatları uçmuş durumda ve bir takım nakliyatçılarda yakıtı doları bahane edip fırsatçılık yapmakta.Bu yüzden uzun mesefa arı taşımak ev eşyası taşımak için ortalama 9 10 bin vermek zorunda kalınıyor,ben mitsubishi küçük kamyona 9250 liraya anlaştım gideceğim mesafe 960 km…
yolda giderken nakliyatcı uzmir-istanbul güzergahında 4 bin liraya yük taşıdıklarını,istanbul-samsun güzergahında 8 bine yük taşıdıklarını söyledi.Anladığım kadarıyla asıl parayı komisyoncular kazanıyor.Aklınızda bulunsun yük veya arı taşımak isterseniz fiyatlar böyle.
Yolun açık olsun çağlar inşallah sağ salim yeni yerinize ulaşırsınız
teşekkürler rıdvan abi hayırlısıyla başardık valla ama yol mecburi molalar nedeniyle uzun sürdü.
Uzun yol olduğundan arı yakmadıysan sorun yok
Murat abi hazırlığı sağlam yapmıştım havalandırma özellikle kritikti.Kovanın altinda ve üzerinde sinek teli vardı,birde molalarda su püskürttüm.Allaha şükür kovanların içinde tek bir tane bile ölü arı yoktu.Açıkcası özellikle acı göl(dazkırı) ve dinar civarındaki sıcak sebebiyle yolda biraz tedirginlik yaşadım.Arı naklinde araç kendimin olmayınca sıkıntı oluyor.Takografsız araç şart.Şuanda arıliktayım güzel polen getiriyorlar,birde yoğun olarak su çekiyorlar.
Arı taşıma denince aklıma hep eskiler gelir.
O zamanlar polen kapanlı kovan diye bir kavram bile yoktu.
Vakıfın köpük kovanlarını aldık, öğreninceye kadar taşırken biraz arı kaybı olmuştu.
Üzerlerine elek teli uydurdum, sonra soğan çuvalı kullanmaya başlamıştım.
Şimdilerde arılı kovan taşımak daha kolay oldu.
Takografsız araç her halde hız kontrolu için yazmışsın, arılı kovan taşınırken bazı maddelere uymamak gerekecek, sürücü de acemi olmayacak.
Hız açısından değilde şoför her 4.5 saatde 45 dakika mola vermek zorunlu yoksa polis ceza yazar dedi.Cihazın ekranında da mola saati,mola bitimi,kaç saat ve dakika daha sürüş yapılabileceği gibi yazılar vardı.Taşımacı arıcılıkta muğlalılardan kendine ait tırı olan bile var,onlar yolculuğu kendileri düzenliyor cihaz takılı değil.Öyle cihazsız araçla taşımak lazım.Birde mümkünse çift şoför olmalı ki durmadan gece boyu yol alınabilsin.