BALI OLGUNLAŞTIRMA ve SIRLANDIRMA NASIL OLMALI

       Arılarımın bulunduğu bölge de bal akımı güzel arılarımda ikinci ballık atılmış durumda ve birinci ballıkda 10 çerçeve de bal yoğunluğu

mevcut bazılarını sırlamaya başladılar . ( Buraya kadar güzel ) 

     Haziran 5 gibi kestane başlayacak ve benim bu balları süzmem gerekiyor - geçen yıl süzdüğümde ballar ( sırlamadığı - olgunlaşmadığı için  )

çok curu yoğunlaşmamış olarak süzdüm buda iyi olmadı .

                       NASIL YAPMALIYIM - DÜŞÜNCEM

  Petekler de sırlama başlamamış olanlarını süzeyim- sırlama başlayanları kovanlara yayayım ( bunlara sırlama kovanı desek ) süzülmüş petekleride bir 

kovana toplasam -

 Süzdüğüm  balları sırlama kovanına geri versim burada balları olgunlaştırıp sırlama yaparmı ......???????.

Süzdüğüm petekleri verdiğim koloniye şeker selemesi yapayım zamanım kısıtlı KESTANEYE

Yapılabilir.

En son cümleyi anlayamadık ama…

  Süzdüğüm petekleri bir kovana toplayıp bunlara da besleme yapayım -
              
        Balları verirken ikinci ballığı kaldırayımmı sırlama "LÜMBÜRT" diye olurmu -- 

Zamanın kısa kestaneye gideceğimi belirtmiştim.

Vallahi ben olayı toparlayamıyorum…

Yapılacak olaylardan bazılarını siz biliyorsunuz ve yazmıyorsunuz…

Bizde çözeceğiz diye oku oku oku…