HAM ARISAKIZI(PROPOLİS) ALACAĞIM

Arkadaşlar,

Elinizde kovanlarınızdan topladığınız trap veya kovan temizliği sırasında olabilir, propolis varsa kimyager bir arkadaşım için 5-10 kg almak istiyorum. Kg fiyatını içinde mum olmaması yada çok az olması kaydıyla 75 TL olarak belirledik. Elinizde bu fiyata verebileceğiniz ham propolis varsa, ne kadar olduğunu ve iletişim bilgilerinizi
[email protected] adresine mail atabilirmisiniz.

Keşke bu talebinizi daha önce dile getirseydiniz.

Ben kendi şahsıma fiyatları düşük bulduğum için hiç o yönde gayret etmedim.

Rakam güzel,tabiki bana göre.

10 kg. arısakızını bir yerde gördün mü Hüseyin hiç?

Eskişehir’de o kadar miktarı toplamak için 100 koloni full çalışmalı… :slight_smile:

Şu açıdan söyledim.

Bahar bakımlarında 15 kovandan 1kg civarı derledim.

Tabiki temiz değil.Traplarla 50 yakın kovanda üc bej kg toplardık tabiki tahmini.

Bir koloniden ne kadar hasat yapılacağını bilmiyorum şahsıma.

Fiyatı görünce iştahım kabardı.

Çok daha önceden beridir bu konuları tartışırız.

Bir şeyin piyasası nasıl oluşur?

Talep olunca mı üretilir?

Yoksa üretilen şeye talep mi oluşturulur?

Bir grup arkadaşımız, bunların başında Halil Bilen ve Ballı Baba geliyor, sürekli olarak siz üretin illaki müşterisi bulunur fikrini savunuyordu.

Epeyce kalabalık bir başka grup arkadaş ise, talebi olmayan ya da ucuz fiyat verilen birşeyi niye üretmekle uğraşayım diyordu.

Görülen o ki, üretmek gerekiyormuş.

Mart ayında eski bir arkadaşım yana yakıla beni aradı, ameliyata girecek bir hasta için çok acil propolis istedi.

Vücudunda kapanmayan yaralar varmış ve doktor propolis kullanmasını önermiş.

Ben de, ya önceden haberim olaydı üretirdim falan filan deyip etrafa bir soruşturayım deyinceye kadar, arkadaş başka bir kaynaktan epeyce de pahalı olarak temin etmiş.

İmkan varsa üretip bir kenarda tutmak lazım.

Murat hocam çok doğru diyorsunuz. Biz alışmışız kul sıkışmadan hızır yetişmez sözüne illaki kul sıkışacak yani bir de kapanmayan yaralarda kullanılan arı sakızı, arı sakızının istikbali parlak gibi görünüyor.

Bekledim Hüseyin’in tepkisini…

Sen gördün mü diyecek diye…

Demedi… :stuck_out_tongue:

Deseydi eğer Hasan bey’in bu iletideki tuzaklardan toplanmış arısakızı ihtiyacını karşıladığımızı söyleyecektim kendisine… :smiley: :smiley:

Ama ustamızda olsanız soracağım çok merak ettim Halil bey,

Kendi hasatınızımı verdiniz? Yani SEN GÖRDÜNMÜ?

Kemalpaşa arısakızı üretimine elverişli gelmiş galiba, sevindim.

M.kemalpaşa bölgesinde arısakızı üretimi zaten yıllardan beri çok verimli idi…

Bölge arıcıları da olayın farkındalar ve traplar ile üretime devam ediyorlar…

Ürettiklerini de nasıl saklayacaklarını ya da değerlendirecekleri konusunda başarılılar…

Eskişehir’de üretmek çok çok zor…

Bir talebi karşılamak için illaki kendi ürününüz olması gerekmiyor değil mi?

Bir ürünü kaliteli olarak temin edebileceğiniz yeri de her zaman hazırda bulunduracaksın…

Gercek tırakyalı eskişehirde imiş halil bey gözden kacırmış.