SATILIK KESTANE BALI

Sırlamış mı idi petekleri?

Diğer ballarda ekşime olması zaten su oranının yüksekliğini gösteren bir veri…

Kaşıkta durmamasına da duru olmasına yani su oranının çokluğu sebep olabilir.

Eğer süzdükten sonra 25 gün bekledinse yine yanlış bana göre. Yada 25 günlük süreyi anlamadım.

Kovanında sülük ve mantar varsa, kesinlikle arın zayıftır ve üşütmüşsündür.

Kestane vakti girdiğinde arıların balı sırlamaya başlamış olmalıydı.

mura_e kardeşim, kasıtlı olarak mı yazıyorsunuz bunları anlamış değilim. ‘‘balın suyunu uçurmak için bekletmek’’ deyince siz dışarda beklemeyi mi anlıyorsunuz.

mantar ve sülükler için sorun dedim. sorun dediğime göre bir veya bir kaçında değil genelinde olan bişeydir. zayıflarda olsaydı sorun değil istisnai durumlar olurdu. ayrıca mantar kovanın içinde değil dış kısımlarında yanlarında. mantarlardan hariç kırkayaklar, örümcekler, karıncalar, kurbağa ve yılanları da görmek mümkün. arılığım çevrede en az nemli ve rüzgar alabilen hakim bir konumda olmasına rağmen.

deliye anlatır gibi anlattırmayın bana her şeyi. bak şekerim çıktı şimdi :o

kovanı her açışımızda sülükler ve mantarları temizliyoruz. sizde böyle bir sorun var mı?

Yazdıklarınızı unutmayın. Kovanı açınca içi temizlenir, dışını açmadan da temizlersin.

25 gün neyi beklediniz , anlamadım zaten, kovanda sırlanmamışsa, olgunlaşmamış demektir, sırsız halde beklerken olgunlaşmaz, bundan açığı nedir. Anladığım tek şey var balınız olgunlaşmamış.

sayın murat_e; yazdıklarımın her kelimesi değil her virgülünün arkasındayım. eğer bir yanlışlık yaparsam ya özür dilerim yada susarım. bu sitedeki yazılarımı incelerseniz anlarsınız. kelimeleri ve ifadeleri en aza indirgeyerek özet şeklinde kısaca yazarım. talep olursa uzunca da yazarım. sorduğunuz sorular ve tespitlerinizden yola çıkarak sizin arıcılık yaptığınızdan süphelenmeye başladım.

benimle bu tip yazışmalara giren ya da gireceklere önerim şudur;
lütfen bana cevap niteliği taşıyan bişey yazarken yada eklerken; soru mu sormuşum? anı veya tecrübemi mi aktarmışım? tavsiyede mi bulunmuşum?.. önce bunu anlayın sonra yazın. benim yazdığım ne? siz ne yazmışsınız? ilk yazdığım ne son yazdığım ne okuyun.

sayın canikov çok özür dilerim

Sizin balınız olgunlaşmış. Mantarlarda kovan dışındaymış :slight_smile:

Sanırım anlaştık.

Kaşık her yıl kullanılan kaşık değil mi? :stuck_out_tongue:

BEN BU SİTEDEN ÇOK ŞEY ÖĞRENDİM,ÖĞRENDİĞİMİDE PRATİĞE DÖKMEYE ÇALIŞTIM.EMEĞİ GEÇENLERE MİNNETTARIM.SAYGILARIMLA