Teneke...

Geçtiğimiz yıl genel olarak 4,5-5 TL. fiyat aralığından satın aldığımız bal tenekelerinin fiyatı maalesef 6.50-7.50 TL. fiyat aralığına çıkmış bulunuyor.

Ayrıca içine bal gibi mucizevi bir gıdayı koyduğumuz tenekeler dikkatli incelenirse 2.80 mm kalınlığında laklı olmasına rağmen hiç emniyetli görünmüyor.

Kapak kısmından zamanla zifte benzeyen bir zehir oluşuyor ve ne kadar engel olmak isteseniz de bala kısmen de olsa karışıyor.

27-28 kg gelen bir bal tenekesini taşımak da ayrı bir sorun. Alttan tutmaz iseniz sapı elinizde kalabiliyor.

İçi bal dolu tenekeyi koyduğunuz yerde en küçük bir taş var ise delikler oluşabiliyor.

Tenekeyi sağım makinesinden çadırın bir köşesine, sonra çadırdan kamyona, kamyondan evdeki depoya, depodan ısıtmak için makineye, daha sonra kavanozlamak için bir daha … defalarca kaldırıyorsunuz. Her seferinde bu 27 kg’lık bal tenekelerini biz arıcıları kullanmak zorunda bırakan sisteme, bu sistemi icad edene defalarca saygılarımı sunuyorum. Neyse…

Piyasaya acil olarak mümkünse hurdacılık geçmişi olmayan, temiz, dürüst ve ucuza bal tenekesi yapabilecek bir üreticinin girmesi gerekiyor. Yoksa bu yaz çok sıcak geçecek.

Eğer bu bal tenekelerini 18-20 Kg. bal taşıyabilecek ebatlara küçültülmesini birileri akıl edebilir ise her iki elimize bir teneke alıp 40 kg balı bir seferde taşıyabileceğimizi düşünüyorum. Oysa şimdi 27 kg. civarında gelen bir tenekeyi normal bir insan taşırken oldukça zorlanmakta. Haaa, düşündüğün şeye bak, bal olsun da nasıl olursa olsun diyenler çok olacaktır ama, biz insanlar her şeyin en iyisine layıkız ve bu durumlara inşallah kısa sürede çözümler bulunur.

Herkese bereketli bir sezon diliyorum.

Sayın Adnan YAVUZ:

2.80 mm kalınlığıda yazmışsınız orada ölçü hatası var.
O kadar kalın malzemeye tenekeye yaptığınız işlemleri yapamazsınız.


Fiyat konusu bende sorayım bakalım bana da gerekecek ama bir balı görelim bakalım.

Teneke fiyatları konusunda Birliğinizi uyarmanız gerekecek.

Bazı birlikler iyi çalışıyor:
Örnek: Muğla Birliği.

Buraya gelen gezginci arıcıları kayda alıyor veya haberleşiyorlar.

İstedikleri kadar tenekeyi köy, köy üyelerine dağıtıyorlar, hemde epeyce düşük fiyata.

Sap konusunda haklısınız, hurda plastik malzemeden yapıldığı için kısa sürede kopuyor.

Çok teneke düşürüp patlatanlar oluyor.

Eğer bal donmuş ise sorun olmuyor, birde bal tazeyken olursa haydi yeni tenekeye aktar, kırdaysan yağmaya da hazır ol.