Yavru Çürüklüğünün "Azı- Çoğu" olur mu?

Varroa yavru çürüğüymüş benimki buradaki arıcı abi söyledi. Senin dediğin gibi abi çürüklü çerçeve yi alip sıkıştırıp besleyecekmisim.

Yavru çürüklüğünü yıkılmış dağıtılşmış çökmüş bir yapının ayağa dikilmesinin nasıl olması gerektiği şeklinde düşünün.

Eski kırık dökük kokuşmuş bir yapıyımı onarırsınız yeni malzemeylemi işe başlarsınız.

Azalan işçi sayısının yükünü hafifletmek ve kolaylaştırmak istemezmisiniz ?

Gömmek yakmak hep zahmet ve risktir cuvala koyun çöp poşediyle sarmalayın akşam üzeri çöp koyteynırına atın.

Kovanın şalamayla,sirkeyle dezenfektesi önemli.

Bir büyüğümüz Balın insan tarafından yenebileceğini söylemişti teyid edilse iyi olur.

Evet Mustafa abi bala kiyamam heralde inşallah zararlı değildir de yiyebiliriz, bu konuda da teyit alırsak içim rahatlar en azından.
Ayrıca dediğin gibi abi yeniden yeni malzemeyle yapmak daha mantıklı.

Yavru çürlüğü yeni başlangıç durumundaysa kovanda bal olabilir ama epey zaman olmuşsa kovan güçsüz olduğundan bal bulmak zordur.

Bu hastalık yavruyla ilgili olduğundan balın insan gıdası olarak kullanmakta sakıncası yoktur.

Bal, arıların gıdası olduğundan içindeki hastalık etmeninden dolayı arı beslemede kullanılmaz.

6 çerçeve arı var bir çerçevesinde yavru çürüğü var oda tek tük onda bal az diğerlerinin nerdeyse yarısı bal Murat hocam

Bulunduğumuz ortamda 23 çeşit yavru çürüklüğü mikrobu varmış, bunların 3 çeşidi arılarda hastalık yapabiliyormuş.

Bir örnek:

Kovanda varrao ile yeterli savaşamadık, arkasıdan yavru çürüklüğüne hazır olun.

Bu yavru çürüklüğü olan kovanı bilemedik yağma oldu kaç kovana bulaşır? belli değil.

Bu yıl bir kovandan iyi bal aldık ertesi hasta oldu.
.Çünkü güçü kovanlar yağmaya daha yatkındır. hastalık onlara bulaşır.

Desenize hocam kovanların hepsi tehdit altında.

bütün hastalıklara karşı en iyi mücadele sıkışık çalıştırmadır,böyle yumruk gibi birlik olacaklar,karakovanları bunun için çok severim,arı yumak gibi üstüste,birlikte yumruk gibi sıkı ve güçlü olur… 8)

Aynen bu konuda çok haklisin abi

teşekür ederim yasinyusuf kardeşim… :wink:

Hocalarim;
Acemilik ile sagim yaptigim petekleri ariya tekrar verirken bir yağma oldu ne yapacagimi bilemedim kovanlar birbirine girdi.
Neticesinde tüm petekleri toplayıp geldim 2-3 çerçeve kapali yavruluydu tabi bunlar oldu curudu bekleyince bu petekleri komple imha ediyorum değil mi?

VIA_V8C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Geçmiş olsun. Artık olan olmuş. Yavrulu peteklerin iptal edilmesi gerektiğini düşünüyorum.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

kovan iç sıcaklığını kaybeden ister arı olsun ister yavru olsun etkilenir.

Çıkmakta olan yavrular çıkar ve önce çıkmış arılar gibi salkım oluşturup ısınmaya çalışırlar.
Petek gözlerinden çıkamayan ve gelişmeyenler üşüyüp ölürler.
Böyle çerçeveler en iyisi işi bittikten sonra erimeye gönderilir.

Eğer peteğe kıyamıyorsanız, az yavrulu alan varsa gözler tarakla açılıp güçlü arılara temizletirilir.

Hocalarim sagolun her zaman ki gibi yardimci olduğunuz için…

VIA_V8C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi