ana arı var ama yumurtlamıyor

Bazı yıllarda bal hasatının ardından kovanlarda hiç yavru kalmadığı oluyor.

Bu durum bir süre sonra düzeliyor.

Sizinkiler yumurtlama kesilmesine biraz erken başlamış gibi.

Babam balları iyi o zaman diyor. Almayan arılarda bal hasadı yapmıyorum. Balına dokunmadım.Yan duvar pal ve polen duruyor.

Arılar, ‘bizim balımız bize yeter’ demezler.

Ne karınları ne de gözleri doyar.

Bu mevsimde doymuş gibi davranmaları normal değil.

Alsa da alamazsınız zaten ;şerbetin bala karışması ile balın kailtesi değişmesinin yanında , alınan şerbetin neminin gitmesi için vakit gerekecektir. Süzüm yapıyorsanız balınız sulanacak ve şerbet miktarına bağlı olarak ekşime olma durumu daha kuvvetli bir ihtimal olarak ortaya çıkacaktır.
Güzelim balınızı neden şerbetliyorsunuz anlamıyorum. Doğadan nektar akışının sonlarına gelindiğinde uygun bir zamanda bal alınır bu kadar basit.

Bu dönemden sonra ana arının çiftleşmesi pek sağlıklı olmaz yeterince erkek arı bulamayabilir. Sperm kalitesini etkiler bide döllenip yumurtlaması eğer yeni çıkmışsa 20 günü bulur. buda kovandaki arıların yarı ömrü demek benim tavsiyem zayıf kovanlara bölüştürmen…

sorun aynı. benimde arı kovanlarımın tamamında yavru yok. ana yumurta atmyor. inşalla var olan mevcut kışı çıkartır ama daha 6 ay var.arının ömrü altı aya yetermi. bakacağız

Önceki yıllarda çıktıysa yine çıkar.

Geçen sene ben de böyle duruma kafamı takmıştım.

Bu sıralar kapalı yavru sayısı 15-20 tane vardı yoktu.

Kışa girişteki mevcut, kış çıkışında gözüme aynı göründü. Hem de 2 çerçeve arıda.

Hasan bey, arının ömrü başta yavru yetiştirme ve tarlacılık faaliyetleri olmak üzere bir çok etkene bağlı olarak değişiyor biliyorsun. Genç ve yıpranmamış arılarla kışa girildikten sonra, geçen sürenin uzunluğu çok önemli değil.

Adem bey … arıların çalışması çok güzel. pamuk ve mısır tarlası yakında var. beslemeyi tam olarak yapıyorum. aslında çevrede diyarbakırın meşhur hevsel bahçeleri de var ama nedense polen gelmiyor. bahçelerin uzaklığı 2-3 km. pek de uzak sayılmaz. pamuk ve mısır tarlası yakın.herhalde pamuk ve mısıra gidiyor arılar.
Önceki yıllarda kapalı yumurta vardı . ama şimdi yok. yani tedbir almak istiyorum.

Hüseyin bey, arılar çok iyi çalışıyor. durdukları yok.arıların mevcudu iyi ama yavru olmadı mı 2 ay sonra arının mevcudu kendiliğinden yok olur. inşallah geçecek sürenin uzunluğu çok önemli olmaz.

Mısır ve pamuğun polen devresi geçmedi mi?

2-3 km arı için uzak bir mesafe…

Polen sabah ve akşam üzeri geliyordur belkide.

Siz teşvik beslemesinde şeker/su oranını 1/1 yaptıysanız doğrudur.

Koyu şerbetleme yaptıysanız belki de bunun etkisi de olmuştur.

Hayırlısı be abi, inşallah birşey olmaz.

Teşvik beslemesinde şeker/su oranını 1/1 olarak yaptım.
Mısır ve pamuktan polen gelmiyor. tabiki bu ayda 2-3 km arı için uzak. bu nedenle polene giden arı yok denilecek kadar az.
100 arıdan bir tanesi polen getiriyor. buna da yok diyoruz. sabah saatlerinde gidip bakmam gerekiyor. polen var mı yok mu diye. herhalde yok.çitalara bakıyorum polen yok…hayırlısı olsun.

Aslında ben bal hasadından sonra teşvik beslemesine karşıyım.

Sonbahara mevcutu artırmak yerine sıkıştırmayı iyi yapmayı tercih ediyorum.

Varsın çok bal tüketsin, bitiremiyor yinede.

Kapalı yavru destek verirken de polenli çerçeveyele verdim çoğunda.

Teşvik beslemesiyle, polen stoğunu da yediriyoruz.

Kışa genç girecek işçiyi yaşlandırıyoruz.

Gözden çıkan genç arılar metabolizmayı nasıl geliştirecek? Polen olmayınca. Bu gençler de çürük.

Bence poleni kıt bölgede üremeyi hasattan sonra doğalına bırakıp, koyu beslemeyle stok yaptırmak, sıkıştırmayı ve izolasyonu iyi yapmak daha iyidir.

Bana göre erken ilkbahar ve bahar yavru ve petek kabarttırmak için teşvikte en uygun dönem.

Adem Bey,ezber bozan bir yaklaşım oldu. :slight_smile:
Bana sorarsanız:
1.Teşvik beslemesiyle sonbahara mevcut çok artmıyor.Öyle olsa Haziran ortasında 7 çerçeveyi gören bazı bölmelerim şu an garanti 10 çerçeveyi görmesi lazımdı.Ancak bu kolonilerim 5-6 çerçevedeler.
Ancak teşvik beslemesiyle yavrulama devam ettiği için koloninin bireyleri artmak yerine yenilenmiş oluyor.
Dikkat ederseniz arılar şu günlerde pırıl pırıl.
2.Teşvik beslemesiyle ne kadar çok polen yiyorsa o kadar da çok polen topluyor.
3.Asıl teşvik beslemesi yapmazsak kışa girecek genç arı üretemiyoruz.
Düşünsenize Ağustosun başından Ocak-Şubatın başına 5-6 ay var.Bu arılar Ekimin ortasına kadar sürekli yenilense bu süre 3 aya düşecek.
:-\ :-\


Buna rağmen şunu düşünmekten kendimi alamıyorum.
Doğada kendi başına yaşayan kolonilere teşvik beslemesi yapan mı var?
Tabi ki yok.Eee o zaman? >:( >:(

Teşvik beslemesi…
Hohenheim Üniversitesi arıcılık bölümünde bu konuyla ilgili araştırma ve deneyler yapılmış. Ve teşvik beslemesiyle anaarının daha fazla yumurta atmadığı sonucuna varmışlar. Ama bu fikre kimse katılmıyor.

İbrahim hocam,

Doğal dengeyi kendimiz bozuyoruz.

Bu sene bana gelen arılar doğal dengeyi yine bozdu.

Arılar, Muğla arısı gibi çıktı, peteklerde kemer yok.

Ben hayatta kışa girişte 2 çuval şeker ve 1 çuval pudra şekeri almazdım.

2/1 şeker/su veriyorum 2 haftadır. Hiç 1/1 vermedim inancım yüzünden.

Ben şekeri bahar için alırdım.

Baharda petek kabarttırınca yavruyu atıyorlar.

Önümüzdeki sezon yine ikiye bölecem arılığı ırkları karışmasın, yerli anaarı üretip değiştireyim diye.

Seneye doğallık için warre ve kara kovan görürsen arılığımda şaşırma :stuck_out_tongue:

Haziran ortasında nektar azaldı, arılar durağanlaştı burada. Temmuz’da benim arılık yine coştu, yonca, ayçiçeği, balkabağı, yandak, pıtrak, devedikeni, kangal ne varsa vardı.

Al bakalım ballarını…

Doğru diyon Halil Abi.
Onların ballarını alsak onlar da rotayı şaşırır herhalde. :frowning:

Bende düşünüyorum:

Doğadaki arıları besleyen yok.
Yardım eden yok.

Bal yapsında yılda birden çok balını alalım diyen de yok

Bir kaç yılda bir, bir haydutun eline düşünce temelden temizlemek dersen olur.

Çok doğru bi tespit bencede…