ana arı var ama yumurtlamıyor

Doğada kışlayan arılar kendilerini ona göre ayalıyorlar ki ballarını alan kimseler yok. Bir önceki yıldan artan stoklarının üstüne bu yılda stok yapabiliyorlar.

Hem sonra onların zırt,pırt kontrol için üstlerini falan açarak dengelerini bozan falanda yok. Şurup ve kek vererek daha çok harcama yapmaya teşvik edenlerde yok.! Ne yapsınlar biz verdikçe onlarda harcamaya çalışıp bizi mahçup etmemeye çalışıyorlar. ;D :smiley:

Koyu besleme yaparkende ana ariyi yumurta atmaya tesvik etmis olmazmiyiz…?

Verdiğiniz koyu besleme peteklere daha kolay depolanıp sırlanır. Ana arıya yumurtlayacak yer kalmazsa ana arı yumurta atamaz.

Burada asıl dikkat edilmesi gereken 10 kez normal besleme yerine 5 kez koyu besleme yaptığınızda ana arıyı daha az süre yumurtlamaya teşvik etmiş olursunuz.

son baharda normalde kaç kez 1/1 şurup vereceğiz, bazı arkadaşlar iki yada üç kez yeterli diye tavsiyede bulunuyor, ama arı yeter demesini bilmez, fazla şerbet verildiğinde ise, yavru atılacak yer kalmıyor, önümüzdeki günlerde bir kez daha şerbet verip, sonlandıracağım, bizim buralarda kış mevsiminde şerbet donarsa zaten arı yada faydası olmaz,

Isin dogasi nedir…
Ari bahar yaz calisir , bali stoklar…
Bir kovukta yasar…
Sikistirma yok…
Tesvik yok…
Gelen nektar ve polenin besleyecegi kadar yavru gelisimi…
Son baharda stoklarina dayanarak kislayacagi salkimi yapacagi yeri belirler…
Ve kisa girer…
Degil mi ?
Sen balini aliyorsun … Ver kisa yetecek koyu serbeti bir iki kerede yapsin ayni stogu…
Ariyi eylul ekimde yorma birak kendi haline;)

 Bugün arılarımı kontrol ettim ve beş adet kovanımın tamamında ne günlük yumurta nede larva göremedim.Son kapalı yavrular çıkıştaydı.
   Kabaca ana kontrolü yaptım, fakat ana arıyada rastlayamadım. 25 gün önce kovanlarıma bayvarol şerit ve bergama arı keki vermiştim. 
   Tüm kovanlarda böyle bir durum nasıl olur aklım almıyor.Yardımlarınızı bekliyorum.

Kovandaki arı yoğunlugukaç çıta?

Mevsim itibariyle mümkün.
Paniğe kapılmaya gerek yok…

Eğer kovanda ana varsa ,telaşlanmaya gerek yok.

Normaldir bu tür durumlar ,ana arı yumurtlama tekrardan başlar. Merak etmeyin…

Aslında bir yandan da sevinin bence :slight_smile:

Ben olsam
Fırsattan istifade eder varroa mücadelesine başlarım.

Bir daha bu fırsatı bulamaya bilirsin.

 Arılar 3 ila 6 çerçeve arasında. Fakat garibime giden beş kovanın beşindede hiç yavru olmaması.

Benimkilerde aynı.

Analardan 2 sini bulabildim.Çok küçülmüşler.Bulmak oldukça zor.

Bu doğal bir durum galiba.

Endişelenmeyin bence.

  Üstümden büyük bir yük kalktı cevapları okuyunca, endişeye kapılmışım.

  İyiki varsın arıcılık.gen.tr

15 ekim itibariyle bircok bölgede artık arıların kışlama moduna girip yavruyu kesecekleri mevsime gelmiş bulunuyoruz.

Arılar yavaş salkım moduna girdiği için, cerceve üzerindeki arı yogunlugu fazla oluyor. Ana arılar da yumurtadan düştügü için küçülüyor ve bulmak imkansız hale geliyor.

Bu tarihten sonra çerçeve çekerek yapacağımız her ayrıntılı kontrol arıya gereksiz eziyet anlamına geliyor.

Bu yuzden artık anaarı yavru vs kontrolü bırakılmalı. Stoklar yetersiz ise gıda takviyesi yapılmalı, varroa durumuna göre mücadele yapılmalı.

Isin kötü yani bu mevsimde kurcalarken ana ariyi telef etmekte var…

arkadaşlar Alanyada şu an püren yenidünya ve keçiboynuzundan bol miktarda nektar ve polen gelmekte ben şu ana arının yaşı konusunda yani yaşlı ana nasıl anlaşılır.Bu konuda usta arkadaşlardan yardım istiyorum şimdiden teşekkürler

Alaaddin abi veya kardeş,

foruma hoşgeldiniz.

Sayın Alaattin Yalçın; Hoş geldiniz.
Aşağıdaki sayfada konu ile ilgili yorumlar var.

https://www.aricilik.gen.tr/index.php?topic=9092.msg151396#msg151396

Bugün yan yana olan iki kovanımı 10 günlük teşvik şerbeti sonucunda kontrol ettim. Hava sıcaklığı bugüne kadar hergün ortalama 20 dereceydi ve tarlacı arılar ilkbahardaki gibi uçuyorlardı. Yalnız bugünkü gözlemimde bir kovanda 2 çerçeve açık-kapalı yavru vardı. Diğerinde ise hiç yavru yoktu.

Yavrulu olan kovan: 7 çerçeve, en dış çerçeveler tamamı sırlı ballı diğerleri kemerleri ballı ve polenli (gün aşırı 500ml 2/1 koyu şurup verildi.)

Yavrusuz kovan: 8 çerçeve, en dış çerçeveler tamamı sırlı ballı diğerleri kemerleri ballı ve polenli (gün aşırı 500ml 2/1 koyu şurup verildi.)

Yani ikiside hemen hemen aynı, verilen besleme de aynı fakat 8 çerçeve olan kovanda yavru yok. Bunun sebebi aşağıdakilerden hangisi olabilir?

1.Ana arısı yaşlı ve döl kesesinde sperm bitmiş olsa bile yine de spermsiz yumurta atması gerekmez miydi?

2.Koyu şurup verdiğim için işçiler her yeri bloke etmiş ve ana arı yumurtlayacak yer bulamıyor (ama aynı besleme diğer 7 çerçevelik kovana da yapıldı onda 2 çerçeve kapalı yavru var)

Sizce bunun sebebi ne olabilir? (ÖSYM sorusu gibi oldu biraz kusuruma bakmayın)

Sayın mithat_k,

Yaşlı ana arının erkek arı yumurtası yumurtlasada seni kurtarmayacak.

Bazen ana arının yumurtlamadığı oluyor.

Eğer ana arı duruyorsa, üst izolasyonu sağlamlaştır, arıyı sıkıştır, kovan içi kolay ısıtılsın. Yumurtlarsa yumurtlar.

Yumurtlamazsa öylece dursun bir şey olmaz.

Baharda ana üretme zamanında, ana arıyı al, günlük yumurtalı çerçeve ver onlar ana arısını üretir.

Şimdilik fazla şerbet vermene gerek yok. Kuluçka yoksa, stok fazla eksilmez.

Dediğiniz gibi bu kovana şerbeti kesip şubata kadar dokunmayacam stok fazlasıyla yeter. Ben sadece aynı şartlarda aynı güçte, aynı cins ana arı, aynı besleme nasıl olur da biri 2 çerçeve yumurtlar diğeri hiç yumurtlamaz onu anlamadım.

Peki Adem bey 2 çerçeve kapalı yavru için ne yapmalıyım? Çünkü yavrular çıkacak ve çok bal tüketecekler fakat etrafta hiç nektar yok bomboş tarla. Ne önerirsiniz yavrulu kovan için beslemeye devam mı etmeliyim? Devam diyorsanız da nasıl bir besleme stok mu teşvik mi?