ana arı var ama yumurtlamıyor

Arıyı teşvik et, kuluçkaya harcasınlar, bittikçe besle… beni arıcılıktan soğutur.

Sonuna kadar 1/2 şerbetle beslemeye devam et. Tepesine kekte koy.

Çaresini bilsem kuluçkayı kestir derim.

Sonuna kadar derken stoklar dolana kadar koyu şurup mu vermeliyim?

Sonuna kadar; nektar gelene kadar arıları sıvı veya katı veya ikisiyle birlikte idare etmen gerekiyor.

Stok bitmemeli.

Çok sordum biliyorum ama bunun teşvik beslemesinden farkı stok azaldıkça vermek midir? Yani gün aşırı olursa teşvik, ama uzun zaman aralığında beslersek stok mu oluyor?

Stok, gerekli miktari bir defada vermek demek, olmadi iki defada.Stok edip ihtiyac halinde

tüketiyorlar

Azar azar, peteklere stoklatmayacak miktarda düzenli besleme (her gün 10-15 gün süresince gibi) teşvik beslemesi oluyor.

Tek seferde çok miktarda (3-4 litre birden) koyu besleme stok beslemesi oluyor. Stok beslemesinin koyu olması fazla suyun uzaklaştırılmasına da katkı sağlıyor. Koyu olmadan da stoklatalılabilir.

Teşekkür ederim Muzaffer bey stok ve teşvik olayını tamamen anladım bir daha benden bu konuda hiç bir soru göremeyeceksiniz :slight_smile: Adem bey size de çok teşekkür ederim.

Bazen kuluçka teşviki sırasında da stok sıkıntıya girer.

Böyle durumda da stok beslemesi yapılır.

:wink:

Bunların hepsini not ettim çok teşekkür ederim

Sayın mithat k; Ana arının yaşı ve diğer özellikleri farklı ola bilir. Yapılan bakım ve varroa mücadelesi uygulamaları farklı ola bilir.
Sizde ki durumla bende karşılaşıyorum!
Birine diğerinden daha fazla etken madde ilaç (zehir) gelmiş ola bilir.
Ana arı tahriş olmuş ola bilir.
Bu istenmeyen durumda, ana arı iç güdüsel olarak yumurta atmaya devam etmiş ola bilir.

Yumurtlamayı kesmiş ana size daha iyi cevap verecektir, baharda.

Aslında yazmayı unutmuşum varroa mücadelesini de aynı yaptım 2 kovanda ama dediğiniz gibi illaki bir etken var.
Ve son cümlenizden yola çıkarak durumun böyle olmasını 2 kovanı karşılaştırma adına avantaj olarak görüyorum.
Bakalım baharda 2 kovanda nasıl bir sonuç bekliyor onu göreceğim.
Teşekkür ederim Salim bey

Ana arıyı ürettirmeden önce kuluçkalı çerçeve takviyesi ver. Kovanda arı sütü üreten işçi arıların sayısı artsın.

Yeni işçi arılar doğduktan sonra yaşlı ana arıyı al, günlük yumurtalı çerçeve ver.

Bu ana arı, en geç 2 ay sonra sizin orada yumurtlamazsa hayır gelmez gibi geliyor. Sana zaman kaybettirmesine ve testlere fazla zaman ayırma.

Adem bey,
burdan sunu anlayabilirmiyiz, mesela su anda yumurta atmayan analı kovanımızda 4 yada 5 disk arımız var , nisan ayının basına kadar bu koloni kendini ana üretecek kadar idere edebilir, varao mucadelesi iyi yapılmışsa aşırı bir eksilme olmaz…

2 ay sonra bakıyorum ana arı yumurtlamamışsa, önce kovana kapalı yavrulu çerçeve veriyorum. Onlar doğduktan sonra yaşlı ana arıyı

alıyorum kovandan ve günlük yumurtalı çerçeve veriyorum ana arı memesi yapsınlar diye ve en son beğendiğim 2 memeyi bırakıp diğerlerini

temizliyorum ve bu şekilde ana arımı üretiyorum doğru mu anlamışım Adem bey?

Mithat Bey,

Ana arinin yumurtlamayacagini düsünmüyorum…

Artik gün döndü,bu gün yarin baslar…

Disklerin birinde,Parlatilmis kücük bir alan vardir,belki fark etmemis olabilirsin.iste oradan baslayacak.

Cuval örtüyorsan belki fark edemezsin,Kapak alti naylon kullansaydin bunu anlamak icin petekleri cekmeniz

gerekmeyecekti.

Elinizi naylonun üzerinde yavasca dolastirin, yavru faaliyeti baslayan yerin sicakligini hissedersiniz.

Cok selam.

Yumurtlamama nedenini bilmiyorum. Arı kışa çok güçlü giriyor. Kışa hazırlarken de kuluçka süper oluyor. Ama bahar için olması gereken tarihte kuluçka olmuyor.

İki sene önce, izolasyonu sağlamlaştırdım, sıkıştırdım yumurtlamadı. Genç işçi arı edindirdim yumurtlamadı.

İşçi arı sayısı gayet iyi oluyor.

Mayıs başında, ana arıyı aldım, günlük yumurta verdim, memeler yapılınca, memelerle böldüm.

Bölme sebebi, çiftleşmeden dönmeyen olursa, diğeriyle birleştirmek.

Memeler yapılınca, gücüne göre böl, birden fazla ana arı çiftleştir.

Bunu bilmiyordum Muzaffer bey öğrendiğim iyi oldu daha dikkatli bakarım bir dahaki sefere. Malesef ben çuval kullanıyorum. Ama şu da var ana arı aldığım kişi söylemişti 4 yaşında. Normalde 2 yılda bir yenileyin denmekte o yüzden yenilenme zamanı geldi diye düşünüyorum

Dediğiniz gibi yapacağım Adem bey bakalım şu ilk kışımı kayıpsız geçireyim şimdilik tek isteğim bu :slight_smile:

Bundan iyi durumda mı Hasan?

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-0/p206x206/10247384_867627926684859_96289084173946520_n.jpg?oh=ef86c4f2b6ff3a0fec258e32b06676fb&oe=571C1744

Hasan, Mehmet abinin gösterdiği kovan muhtemelen iyi sıkıştırılmıştır.

Senin 4-5 disk arın iyi sıkışmadı ve zayıfsa ana arı adayları iyi beslenemez. 4-5 disk ile ana memesi başlatmak, ana arı üretme işlerinde kullanmak uygun değildir.

Ben bu güçlü kolonilerimi ana arı meme üretme kolonisi yaptım ama sıkı 7 çerçeve geliyordu. Günlük yumurta verince besleme de yaptım.

Anası yumurtlamıyorsa, başlatıcı koloni olsun diyemezsin, olamazda. Zayıf bir koloniyse, yapılması gereken kovanların önüne silkelemektir.