Biraz daha fazla diyebilirim. (4cerceve arı icin)
Abi iyi derken 14 cerceve arımı? 6 poşet şerbetmi?
Ben boşa demiyorum sizin arılıkta arı olmak var diye…
Biraz daha fazla diyebilirim. (4cerceve arı icin)
Abi iyi derken 14 cerceve arımı? 6 poşet şerbetmi?
Ben boşa demiyorum sizin arılıkta arı olmak var diye…
Kardes,sayet iyi takip edilmis,gercekten dördüncü sezonunu yasamis bir ana iise;
Ben yazdiklarimdan feragat ediyorum.
Cünkü ben henüz dört yasinda ana görmedim…
Abi
Burdanda anladıgım ne kadar cak 6 ,12 gunluk arı sütü üretecek arı o kadar iyi ana arı…
az koloni olunca (2kovan) ana arı üretmek icin nasıl bir suni bölme önerirsiniz, tahminen koloniler nisan basında 10 ar cerceve olur ( nisan sonundada ogullar cıkmaya başliyor) nerdeyse butun yıl boyunca polen geliyor ( agustosta cok az) kiş sıcaklık ortalamasi 10 derece,
Martta her taraf cicek dolu oluyor…
Hasan kardes ana uretim zamani geldiginde 2 full sokulmeye baslamis pupali cerceveyi 1 kovanda topla. ikiside farkli kovanlardan arisiyla birlikte tabii. 2 adette iyi polenli ve balli cerceveyi koy yanlarina. Sonra bu kapali pupalar dogsun, 5-6 gun sonra kontrol et. Belki gozden kacan larva yada yumurta olmus olabilir. Varsa meme baslangici bozarsin. Bu bolmeye 10 meme cok rahat besletebilirsin. Sonrada yedek kovanin varsa bu 4 cercevelik kovani 1er meme ile bolersin. Oldumu 4 tane, ikisinide ana kovanlarin anasini degistirirsin. Geriye kalan 4 memeyi ne yapacagini senin adina bilemiycem simdilik. Bundan sonrasi senin ana uretim bilgine kaliyor. Sistem cok, hangini tercih edecegine gelecek yorumlarda karar verirsin artik.
Hasan aşağıdaki konuda ana arı üretme konusu var. Dikkat etmen gerekenleri öğrenmelisin.
https://www.aricilik.gen.tr/index.php?topic=1289.0
Aynı arılıkta bölme yapılınca, tarlacı arılar eski yerlerine döner.
Ana arı memesi yaptıysa, terkleri önlemek için iki kovan birbirine yapışık konulur, iki kovana arı girişleri dengelenmeye çalışılır. Arılıktan en az 5 km uzağa taşımayacaksan aynı günde 1 taneden fazla bölme yapmamalısın. Sonraki gün kovanları birbirinden ayırıp bir bölme daha yapabilirsin.
Bölmeyi 5 km den fazla taşıma yapacaksan, aynı gün gücüne göre ana arı memesi ile 2,3,4,5 adet bölme yaptıktan sonra taşıma yaparsın. Arılığına tekrar getirmek için bir nesil değişmesi gerekir.
Ana arı memesi kapanmadan önce ana arıyı 2 çerçeveyle aldıktan sonra, kovanın yanına koy, kuluçka ısıtacak kadar işçi arı girsin, sonraki günler kovanları yavaş yavaş uzaklaştır. Memelerin kapanmasını bekle. Memeler kapandıktan sonra 5. ve 6. gün 2"şer memeyle bölmeye devam et.
Bölmeyi satın aldığın ana arıyla yapabilirsin.
Hasan,
Sonra,
Bölmeleri 3 çerçeveden aşağı bölme. Arı sıkı sıkı 3 çerçeve olsun, şerbetle besle. Kabarmış peteğin varsa iyi gelişir. Gerekirse kapalı yavru destek ver.
2 çerçeve bölersen, ana arı çiftleştikten sonra kapalı yavru destek ver, yoksa gelişmez. Gelişme iyi değilse, doğumdan sonra bir çerçeve daha destek ver. Verdiğin desteğe karşılık, açık yavrulu bir çerçeveyi kovandan al, kuluçka alanı ısıtılabilsin.
Eğer güçlü bölme yaparsan, 1 hafta arayla kapalı destek ver ve iyi bir beslemeyle 2 ay sonra bal dönemi varsa bala bile yetişir.
Muzaffer abi bende 3’ü bitirdi 4. yılına giren bir ana var. Bakalım baharda yeniden başlayabilecek mi? ![]()
Bu arada aylardan aralık sonu ocak başı…
Bence bu mevsimde neden yumurtlamıyor deyil neden yumurtuluyor sorusu önemli.
Belki varoa hasarı çok fazla ve koloninin devamlılığı için var gücüyle kuluçkaya devam ediyordur arı.
Aslında yumurtlamıyordu Ahmet bey hava sıcaklığı sizde iyi bilirsiniz ki düne kadar ort.20 dereceydi ve arılar durmadan uçuyordu.
Ömrünü tamamlayan işçilerin yerine yenisi doğmayınca nüfusta bir düşüş yaşandı benim de ilk senem olduğu için panikledim ve teşvik şurubuna başladım.
Yani ana arının yumurtlamasına ben sebep oldum. Yoksa varroa sorunu ve stok sorunu yoktu.
Acaba diyordum ana arıyı yumurtlamaya teşvik etmeseydim koloniyi doğal haline bıraksaydım bu 7 çerçevelik koloni kışa ne kadar kayıpla çıkardı?
Keşke kovanlarımdan birini kendi haline bıraksaydım da aradaki farkı görseydim seneye artık deneme yanılma yöntemi.
geçen kış benim şöyle bir arım vardı.
Ana arı aralık 20 ve ocak 10 arasında iki parça dönemde yavruyu kesti ve ben mutluluktan dört köşe oluyorum.
Hatta o koloninin resimleri benim arılıkta mevcut.
Bakın kışın ortasında halen yavruya devam ediyor falan.
Sonra halil hocam çıktı dediki bu fotodan varoa hasarı net bir şekilde billi oluyor.
Arılar meğerse varoadan dolayı yoğun nüfus kaybı yaşadığı için ana arıyı yumurtlatıyorlarmış tabi bende ara ara şerbetliyorum.
Sonuçta o ana bal akımının hemen öncesinde kapıdışarı edildi. Yeni çıkan ana arı da çifleşemedi.
Yani demem o ki havalar ne kadarda güzel gitse özellikle bizim florada, vakit geldiğinde arı yumurtayı kesmeli ve kış formuna girmeli.
bahara yıpranmamış genç arılarla çıkmak daha avantajlı diye düşünüyorum.
Benim arılığımdaki tüm kovanlar şuan 3, 4 ve 5 çerçevedeler.
Hatta şunu söyleyeyim. 1 çerçeve arı dahi kalsa ana sağlıklı olsun yeterki ve sıkıştırma yapılsın, burada o arı rahatlıkla bahara çıkacaktır.
7-8 çerçeve arının dezavantajları da mevcut haberiniz olsun.
İçimde şüphe uyandı şimdi varroa konusunda. En iyisi bahardan önce bir varroa mücadele yöntemi daha uygulamalıyım o zaman. Sizin arılığınızı da okuyayım baştan sona. Peki 7-8 çerçevenin dezavantajı nedir?
Kim kaybetmiş biz bulalım 14 çerçeve arıyı Hasan. ![]()
Arım 5 - 6 disk kıştan çıkar mı sorunun cevabı o koloni.
Bir yıllık safahatı.
Bu çıktı ise seninkiler rahat çıkar.
Geçen yıl 17 Ekim. ( 2014 analı )
04 Kasım 2014
03 Ocak 2015
28 Aralık tarihinde yapılan oksalik buhar sonucu 03 Ocak 2015
05 Şubat 2015
05 Şubat 2015
11 Mart 2015
11 Mart 2015
05 Nisan 2015
12 Nisan 2015
12 Nisan 2015
12 Nisan 2015
26 Ekim 2015
24 Kasım 2015
24 Kasım 2015
İnsallah olur abi katlıda kıslatırsın,
bu sene burada hic kiş olmadı azda olsa surekli polen geliyor sizlerden ögrendigi bilgilerin işiginda bencede sorunsuz baharı bulurlar…
Adem bey ilk acemilik günlerimde bastan sona okumuştum bu sefer tekrardan okuyacağım ama not alarak link için teşekkürler…
Sayın hocalarıma sormak istediğim ilkbaharda çıkan ana arı erkek arının
azlığı veya havaların iyi olmamasından çiftleşmeye uçuşuna çıkmayınca
bir hafta on içinden yumurtlama yapmıyor deniliyor aydınlatırsanız sevinirim.
Mithat Bey bölgenin yerli ırkı mı yoksa belirli ırk üzerinde mi çalışıyorsunuz bilemem ama hangi ırk arı olursa olsun hepsinin doğası gereği oğul eylimleri vardır. Az veya çok…
Heleki bölgenin melezleşmiş ırklarında.
Bizim bölgedemizle bir marmara, trakya, orta anadolu arasında yavruya geçiş tarihleri 20 gün ancak aralar fakat yavru alanının açılış hızı bizde çok daha fazla.
Bu sebeple 7-8 çerçeve olarak kıştan çıkan arılarda oğul eğilimi daha fazla diye düşünüyorum.
Yanlışım varsa ustalarımız düzeltsin.
Şartlar oluşmadığı zamanlarda,yumurtlama 20 gün kadar uzayabilir.
Ahmet bey,Güclü koloni niye dezavantaj olsunki?
Ariyi yönetmekte,alan acmaktami problem oluyor?
Yirmi gün önce gelirse,yirmi gün önce kati alir,yetmezse on gün sonra bir daha alir.
Yanlismi anladim?
Ben ise ne düşünüyorum Ahmet bey; Nisan’da portakallar çiçek açıyor ya oğul mevsimi de genelde Nisan sonlarında oluyorsa bu sebeple kıştan 7-8
çerçeve çıkarırsam koloniyi meme kontrolleri de yaparak Nisan başına kadar kat atabilirsem portakal balı almak istiyorum. 20 dönümlük
portakal bahçesini de ayarladım. Geçen sene portakal balının tadına baktığım günden beri portakal çiçeklerini bekliyorum
Yani ben kısa sürede kata çıkmayı hesaplıyorum. Tabi Allah izin verirse
Merhaba, 29 şubat 2016 da kapalı ana memesi ile bölmek zorunda kaldığım kolonilerin ana ları yumurtaya başlamadı erkek arı var ama ana arının görüntüsünden çiftleşip çiftlelmediğini anlamıyorum.
Sorum şu,
Bi ana arının yumurtlaması için beklenebilecek maksimum gün sayısı nedir.
Teşekkür ederim.
20 gün üstü sıkıntılı.