Şimdiden sonra heryer ana yumurtlamadı değiştir gitsin ;D
10 gün önce katlı kovsnlarların birinden 3çerçevelik bölme yaptım aradan 7 gün geçti meme yapmadılar günlüklü çerçeve kapandı normal olarak 3gün önce yine günlüklü bir çerçeve verdim hala kendilerine ana yapmaya çalışmıyor lar böyle bir şey olabilirmi?
Bölme yaparken ana arıyıda taşımış olmayasın.
bunu anlamak için o bölme yaptığın katlı kovana bir baksan iyi olacak.
Katlı kovanda açık yavru gördüm bu gün böldüğüm kovanda 10 gün oldu ana olsa günlük olmaz mı
Böldüğünde günlük olur,katlıda ana memeleri olur normalde.
Yok katlıda ana memesi vb.az önce arıloktan geldim
Yani komik olacak belki ama anası olmayan arı günlük bulunca ana mutlaka yapar değilmi
Birde bu böldüğüm üç çerçevelik kovanın yanında anasız bir ruşet vardı kendince iki küçük meme yapmışlar ve bunlardan biri çıkmış ama diğer meme sağlam acaba bu memeden çıkan küçük ana bu böldüğüm üç çerçevelik kovana geçmiş olabilirmi
Kesinlikle olmuştur demeyim ama büyük ihtimal öyle olmuş,yanlışlıkla girmiş olabilir.
çünkü anası olmayan koloniler ana memesi yapılacak kurtçuğu affetmezler ana memeleri olması gerekiyordu,bu bölmede.
yarın iyi ara, içerde ana arı varlığından emin ol.
Gerçi o küçücük memeden çıkan ana arının işci arıdan farkı yoktur boyut olarak artık ancak yumurta atarsa bilcez
Merhaba arılıkta son bölme ile ilgili olarak bu arada üç çerçevede,
Bir kapalı bir kapanmak üzere olan iki meme bırakmıştım memeler aynı çerçevenin farklı yüxlerindeydi,
Az önce baktım bir yüzündeki memeden ana çıkmış dolaşıyor belkide yeni çıkmış bilmiyorum
Ama arka yüzdeki meme duruyor arılar memeyi sarmış şöyle bi araladım o meme sapasağlam gayet güzel renk boy olarak acaba ana o memeyi neden bozmadı daha anca mı bozacak yada o bozamadan ordanda ana çıkarmı çıkarsa ne olur bölme üç çerçeve bu arada
Teşekkür ederim.
Soru günceldir ![]()
Meme iğnelenmiştir,iflah olmaz.
yarın bozulmuş olur.
Sıkıntı olmaz rahat olun. 10 gün sonra kontrol edersiniz yavrulamış mi diye
Teşekkür ederim katlı kovan olunca indir kaldır olayından pek dokunmam ama az çerçeveli kovanları çok sık kurcalarım onun için yarın bakarım ![]()
Özgür beyinde söylediği gibi 10 gün sonra kontrol yaparsan daha iyi olur.
bazı koloniler,bakire analar rahatsız edildiğinde anayı kesebiliyor.
arıcı sabırlı olacak,yada sabretmeyi öğrenecek.siz diğer kolonilerle ilgilenin bunu bırakın.
Anladım teşekkür ederim.
İki ay önce yumurtaya başlayan ve başlangıçta iki çerçeve ile bölünüp halen 6 çerçevede olan kovanı epeydir detaylı kontrol etmemiştim bu gün baktım sadece 3–4 tane yani adet olarak kapalı yavru gözü var genel mevcutta sıkıntı yok epeyce yani iki üç çerçeve günlük denebilecek yumurta var stok kemer düzeyinde iyi
Ana arı bir süre yumurtayı kesmiş şimdi tekrar başlamış ana arıyıda gördüm dolaşıyordu sebebi ne olabilir. Teşekkür ederim.
Kapalı yavrunun hiç yok denecek kadar az olması
acaba ana arı değişimimi yaptı sorusunu aklıma getirdi.
yoksa neden yavru sekteye uğrasınki?
Bilemiyorum ana arı boyama yapmıyorum.
Sebebini bilmiyorum aynı tarihte bende benzer bir durum gözlemledim. 6çerçeve ki basıyor geneli kapalı, 20% ye yakını larvalı açık 20-30 adette günlük!?!
Hemen beslemeye başladım. Yalnız ben şerit uygulaması yapmıştım bir kaç gün evvelinde, ona yordum doğrusu. Birden şeridi verince ana afalladı zannettim. Başka bölgedede benzer sıkıntı varsa, havalardan mı acaba diye de düşündürüyor. Hindiye döndüm bu sene…
İbrahim beye katılıyorum.
Koloni anayı değiştirmiş.
Rahmetli ananın son yumurtalarından arılar çıkmak üzere yani eski ananın son yumurtaları 17-18 gün önce atılmış ve ana öldürülmüş. Tabii bu arada koloninin ana değişim kararından dolayı bir veya birkaç kapalı ana memesi mevcuttu.
Birkaç gün sonra yeni ana doğmuş ve 10-12 gün sonra yumurtaya başlamış. Yeni ana bu hesaba göre 3-4 gündür yumurta atmaya devam ediyor gibi geldi bana.