ARI LAZIM

hayırlısıyla şu kışı bir bitirelim, ama ana üretmeyi düşünmüyorum şimdilik

üretirsem 4 değilde 2 adet yollarız inşallah

ama öyle donla sağım yapacam uslu olsun deme

öyle diyenlere giden anaların hepsi sizlere ömür :slight_smile:

hele biri varya o biri benim canım kardeşim

kafesiyle güneşin altına koymuş,

oda ayrı bir tecrübe oldu ama ,

o ırk ağostos ayında , kafes içinde güneş altında yaşamıyormuş :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Allah razı olsun senden Adem Genç abi. Şimdi bölme yapacağım da senin gönderdiğin ana arının çocukları olacak. Ben don ile sağım yapmam ama yanımızda küçük çırak götürüyoruz, şimdiden bıktırmayalım oğlanı. Arıcılıktan soğutmayalım.

İşte o benim.Ama üreteceğim öyle bir ana.Az kaldı.

Ferhat SARI

Hedefe kafanı uzatma…

Arı lazımsa gel, al götür.

adem abimle görüşüp tanıştık cana yakınlığı ve samimiyetinden dolayi teşekür ederim nasip ve kısmet olursa 2 hafta sonra arılara kavusacagim  inşallah

Eyvallah Caner hocam, Allah razı olsun.

teşekkür ederim veli kardeşim,

sende çok sıcak ve samimiydin, seni tanıdığıma sevindim

kardeşim benim, dört gözle bekliyoruz :slight_smile:

bu arada merak edenlere söyleyeyim yasin ocağı buldum :slight_smile:

ben buldum faceden yazdım çıktı ortak arkadaşımız bile var :slight_smile:

dediğim gibi arıyı almış onla meşgulmüş,

Konya küçük yer kaç gün kaçacakki ;D ;D

hele birde benden :slight_smile:

Hiç merak etmiyoruz kusura bakmasın. Soruyu sor, yardım iste, sonra verilen cevaplara bile bakmadan başka kapılara koş…

Bakın size kendi hikayemi anlatyım da biraz anlasın yeni başlayacaklar doğru yönlendirme ile doğru kişiden arı alarak başlamanın ne büyük nimet olduğunu;

Sene 2012 taktım bu işi kafaya arı alacağım, ama nerde böyle doğru adrese yönlendiren falan yok.

Şehir merkezinde olunca çevrende arıcı tanıdıkların falan da olmuyor haliyle.

Yakın bölgelerdeki arılıkları keşfettim önce, sonra bunların sahipleriyle tanıştım bir iki. Ama arı satanı bulmak zor, neyse bir tanesi başka bir yerdeki arıcıya yönlendirdi.

Gittim tarif ettiği arılığı buldum, ama arıcısı ortalarda yok. Birkaç gün gidip geldim değişik zamanlarda, kimsecikleri göremedim.

Sonra baktım bu iş böyle olmayacak, başladım sağına soluna sormaya. Derken bir telefon numarasına zorla ulaştım.

Mardin deyim ben dedi hoca telefonda, bir ay içinde geleceğim o zaman görüşelim. Tamam dedim ama günler kolay geçmiyor, sabrettik mecburen.

Neyse geldi, tanıştık. Ben arı satmıyorum dedi, dedim illaki sat bana bir kovan, parasını sen belirle. Bir tane ise olur dedi razı oldu.

Nisan sonlarıydı, birlikte arıları açarken seçtim bir kovan dedim bu benim olsun. Yaklaşık 15-20 şer iğne yedim ellerin üzerinden o gün.

300lira dedi hoca, tamam dedim.

O yıl, bu kovandan tam 1 tnk bal aldım. Agresif ama verimli bir koloniydi.

Şimdi bunları neden yazdım, buraya arı lazım diye yazan arkadaşlara bölgelerindeki doğru adresi kolaydan gösterince kıymeti olmuyor. Belki bunları okuyunca anlarlar.

Bir işe doğru yerden başlamak çok önemlidir, ancak bunu hemen anlayamazsınız uzun vadede anlarsınız.

Yok rastgele alırım derseniz, en iyi ihtimalle yaşlı analı, devşirme bölmelerle, bölgenize yabancı gezginci arılarla başlayıp macera yaşama olasılığınızı arttırırsınız. Tercih sizlerin…

Ben tercihimi doğru adres doğru insandan yaptım heral caner hocam. Adem Genç abiden hem arilarindan hem bilgilerinden istivade edeceğiz insallah

.

Kesinlikle…Hayırlı olsun.