Arıcılık kursları:

Ocak ayında aradım ataşehir halk eğitim merkezini kurs acilmiycak demişlerdi

Ben daha önce kayıt yaptırmıştım.O yüzden olucak ki beni aradılar kurs açılacak düşünüyormusunuz kursa katılmayı diye.

Ferhat Sarı

Adem kardeşim Ankara da bildiğin açılacak kurs var mı veya nereden öğrenirim kurs olduğunu.

Yenimahalle köprüsünü çiftlik kavşağı yönüne geçince sağda kalan İl Tarım Müdürlüğü’nde her sene var.

Buradaki kurslar İl Tarım tarafından veriliyor ama başvuruyu yanılmıyorsam Yenimek’e yapıyorsunuz.

Önder abi tarım il müdürlüğünün kursları gündüz dokuz on gibi mamak halk eğitimde 17:00 den sonra

Bu sene yarıyıl tatilini değerlendirip belgemizi alalım dedik.

Okuldan da meraklı 3 arkadaşla başvuru yaptı ve şansımıza hemen açıldı.

Benim gözlemim şu: arı ve arıcılığı sadece sağdan-soldan ve medyadan duydukları kadarıyla bilenler için kurslarda işin ABC’si öğreniliyor.

Ama gen.tr gibi sağlam kaynaklardan beslenenler için haliyle yetersiz kalıyor. Örneğin sıfırdan başlayan arkadaşlar çok şey öğrendiklerini söylüyorlar. Ama ben aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Zaten böyle bir beklentim de yoktu. Çünkü gen.tr’yi aktif takip eden arıcılar ülkenin dört tarafından gelen güncel bilgi ve uygulamalardan anında haberdar oluyor. Bence gen.tr üyeleri kurstan çok büyük beklentiye girmemeli.

Bu işin bir tarafıydı, diğer tarafına gelince: Bu kurslarda görevli arkadaşlar, hocalar, ustalar her meslekte olduğu gibi işin hakkını vermeye özen göstermeli.

Mümkün olduğunca arıcılık ekipmanlarını kurs ortamına getirmeli, tanıtmalı. İşin inceliklerini ve püf noktalarını belirtmeli.

Uygun şartları oluşturup en azından 1-2 ders arılıkta yapılmalı. Koloninin temel unsurlarını (anararı, işçi arı, erkek arı, yumurta, larva, pupa vs.) kovan başında göstermeye çalışmalıdır.

Ben belgemi aldıktan sonra mevzuat izin verirse okulda öğrencilere yönelik kurs açma niyetindeyim.

Özellikle köyleden gelen öğrencilere arı sevdasını aşılayabilirsem güzel olacağını düşünüyorum. 20 öğrenciden 2 si bu işi meslek edinse arıcılık adına iyi bir kazanım olacağı kanaatindeyim.

Sayın İbrhmAkgl:

Şimdi ne durumda bilmiyorum ama eskiden eğitsel kollar vardı.

Bazı yıllar 2 ders bazı yıllar 3 ders saatıydı öğrenciyle birlikte yüzyüze işlenirdi.

Bahçecilik kolu, köycülük kolu tam uygun kollar.

O günkü uygulamalarda her öğretmenin bir eğitsel kolu, birde, bir sınıfın öğretmenliği olurdu.

Ben bahçecilik koluna çok baktım, neler anlatık neler, sanki tarım bölümündeyiz.

Ne ne o eski kolaor ne kulüpler kaldı, her şey kağıt üstünde, istisnalar kaideyi bozmayacak düzeyde…

Hiç bir kamu görevi için hevesli olmadım ama arıcılık kursunda görevli eğitmen olmak isterim.

Ben açıkçası sadece teori değil işin pratiğini de gösteren bir kursu tercih ederim. Arkadaşın dediği gibi, bu forumda okuyarak epey şey öğreniyor insan ama pratik görerek çalışarak öğrenmek başka olur tabii.

düşünceleriniz çok güzel ibrahim hocam,
İnşaallah yaparsınız,

bende geçen gün halkeğitime gitmiştim
açılacak olan arıcılık kursuna,
eğitmenlik yapmam istendi,
bende olur dedim,

bir veteriner arkadaş varmış o istemezse ben yapacağım,
bilmiyorum bakalım o işi kıvırabilecek miyiz?
şimdiden çalışmaya başlamalıyım…

uygulamalı eğitim için arılıkta düzenleme yapmalıyım…
hayırlısı bakalım…

Bence kendi ariliginizdan ziyade kursiyerlerin ariliklarini ziyaret edin. Cunku sizin ariliginiz ideal ariliktir. Onlarin ariliklarindaki hatalari gorerek ve gostererek dogruyu ogreteceksiniz.

Ufuk bey benim arılık dediğiniz gibi ideal bir arılık değil en iyisi hiç göstermemek :smiley:
aslında bu işi becerebilme konusunda da şüphelerim var…

gen.tr de çıraklık yapmış herkes bu işin hakkını verir Hakan Hocam…

Kursa katılım ve belge sahibi olmak elbette çok önemli , buna hiç kuşku yok, arıcılık sürekli kendini yenileyen bir yapı , bunun içinde dinamik bir platforma ihtiyacı var. arıcılık.gen.tr sanırım bu felsefeyle kurulmuş , yada zaman içinde bu görevi üstlenmiş, bilgi paylaşımında, hata ve doğruları sergilemede, hiç kovanı olmayan arıcılığı aklından geçirenle , 500 kovanı olanı bir araya getiriyor. Bu alan çok çok iyi değerlendirilmeli.Selamlar.

Bilecik ili gölpazarı ilçesinde kursumuz başlayalı 4 haftayı gecti katılım bayağı fazla ama tek eksik katılanların 100/70 i 65 yaş ve üzeri 100/20 45 ila 65 arası geriye kalan 100/10 luk bir kısım ise biz genc arıcı olanlar.

Bizim tarafımızdan buyuk bir eksiklik oldugu kanaatindeyim bu konuyla ilgili çalısmalar yapılmalı…

Hatay- Dörtyolda kurs başladı bu gün ikinci günü bölgeden katılmak isteyen arkadaşlar varsa bilgisine.Selamlar.

Antalya’da 23 ünde başlıyor.

Mustafakemalpaşa da Halk Eğitim Müdürlüğünün vermiş olduğu arıcılık kursunda dün akşam kursumuza gelerek engin bilgi ve tecrübelerini aktaran Halil Bilen Başkanımıza çok teşekkür eder şükranlarımızı sunarız.

önder abi teşekkür ederim şimdi il tarım ı arayacağım .

Kaş Halk Eğitim’de açacak. Ön kayıt yaptırdık. Tarihi bekliyorum.