Arıcılık kursları:

Her okuma yazma bilen Tolstoy olsaydı…
Kurslar, arıcılığın okur yazarlığını sağlayan; daha iyi bir yöntem geliştirilene dek vazgeçemeyeceğimiz kurumlar.
Kursta okur yazar olan, isterse gen.tr akademisine devam eder, isterse masal okur…

Sayın Hüseyin basri bey sanırım yazılanları yanlış yorumladınız
eleştirimiz işin sadece toeri ile halledilmesi partik hiç bir uygulamaya yer verilmemesidir.
Arıcılık pratik olmadan asla öğrenilemez tıpkı ehliyet gibi önce aracı tanırsınız teorik bilgi alırsınız sonra ise mutlaka direksiyona geçmeniz gerekir yoksa gazla ferni karıştırabiliriz.

Basri’nin kızmasının sebebini biliyorum.

Ama arıcılık kurslarını kendi verdiği kurs gibi sanıyor.

Ben Basri’yi benim bildiğim birkaç yerdeki arıcılık kursuna kursiyer olarak yazdırsam…

Safa yatarak kursu takip etse.

Dediğimize hak verir.

Ve Basri’ye şartımız şu olsun.

Hiç ama hiç konuşmayacaksın…

Çok değil 2. kurs sonunda çatlar. :slight_smile:

Halil abi,
bende Basri Beye tam da bunu anlatmaya çalışacaktım ki…
bizim burda amacımız kişileri kötülemek değil,
Bağcı ile işimiz yok amacımız üzüm yemek,
ama çürük üzümleri değil…

Burada Hüseyin Basri bey haklı, Kurstan alınabilecek bilgide, Öğrenilecek arıcılıkta, kişinin kendi isteğine bağlı. Siz sadece kursa gitmek için giderseniz, size ders anlatan hocada dersine çalışma ihtiyacı duymaz. Ben ehliyeti 18 yaşında aldım ve aktif olarak 2 yıl araba kullanmıştım ehliyet almadan evvel. Sanayici bir babanın çocuğu olmamdan dolayı, bana anlatıllan teorik bilgiler bana göre basit şeylerken, başkaları için çok zor şeylerdi. Ehliyet kursuna gerek yok ben zaten arabayı sürebiliyorum demek mümkünmü.

Şimdide arıcılık konusunda halen ehliyetim yok, Bir denetçi yada şikayet kazasına uğrarsam cezaya haiz durumdayım.

Hepimizin genel bir eksiği sızlanıyoruz ama düzeltmek için adım atmıyoruz. Mesela şu bal hakkında birsürü yalan dolan sürüp gidiyor televizyonlarda bireysel olarak biz on kişiye arıyı ve balı savunurken birileri reklamla malı götürüyor.

Hep birlikte genel bir bilgilendirme çalışması için kolları sıvasak diyorum. Madem herşey reklam olmuş Bir çıkartmalı etiket tasarlayıp kendi aracıma ve tanıdıklarımın aracına yapıştırmaları için dağıtmayı düşünüyorum; Slogan şu " Ben arı dostuyum." yada “Arısız bir dünya düşünemiyorum ya siz!” Çocuklarımıza Dogayı sevdirelim bilgilendirelim" gibi.

Sözlerime kimse alınmasın genel bir değerlendirme yaptım. Yorum yazan herhangi bir arkadaşımız için eleştiri değildir.

Şuan açılan tüm arcılık kursları benim aklımdaki sistemde olsa belge alabilecek kişi sayısı sınırlı olurdu.

Buradaki yazılan yazılar “kurs sadece belge almaya yarıyor” derken sistemi düzeltmek adına bir eleştiri yada öneri sunmuyor.

Evet ben bile bazen istediğimi ortaya koyamıyorum.

Uygulama konusunda her kursun imkanı olmaya bilir.

İşin özü olaya bakış açısında.

Kurs hepi topu 80 saat ve belirli konuları işlemek zorunda.

Bence kurs bir başlangıç noktası olarak görülmeli.

Evet bu güne kadar çok fazla hata yapılmış.

Şimdi eski kitapları kurcalamak için zamanım yok.

Ama 1938 yılında konuşulan konuların, bu gün hala konuşulduğunu iyi biliyorum.

O yüzden kursları suçlamak kadar insanlarımızın, hatta arıcılarımızın arıcılığa bakış açısını da bir irdelemek gerekiyor.

Kurslar eksik olabilir. Ama tümden faydasızdır sadece belge amaçlıdır denilecekse…

13 sene kapalı bir derslikte öğrenim gören öğrencilerin üniversite son sınıfta sahaya inip mesleklerinde staj yaptığı bir sistemde sadece arıcılık kurslarını yermek çok da doğru gelmiyor bana.

Arkadaşlar,

Bugün gelen bir telefonla çok önceden başvuru yaptığım Güzelbahçe/İzmir halk eğitim de başlayacak arıcılık kursu için davet aldım.

Hayırlısıyla sertifikamızı alıp, aradan çıkarıverelim kış günlerinde :slight_smile:

Kurs Cuma günü başlıyor. Cuma/Cumartesi devam edecek. 80 saatlikmiş. Ücret 50lira.

Katılmak isteyen arkadaşlar olursa henüz yer olduğunu öğrendim ve duyurmak istedim.

valla bizde yazıldık 80 saatlik olana şu anda kurs varmış bana haber vermediler bu 80 saatliğide alalım bakalım daha ne cıkacak

Arıcılık kursları Devlet tarafından o ilde konusunda uzman hoca/hocalar tarafından Halk Eğitim Merkezi’nde verilir ve ücretsizdir. Burada bahsedilenler söylediklerimden çok farklı. şaşırdım :frowning:

Kurs ücretsizdir ama bağış parası toplanıyor.

Makbuzda da bağış makbuzu yazar. 50 TL ile abartılıyor. Verebilen var, veremeyen var.

     ücret az gibi gözüküyor ancak bu bir eğitimse bu para ne?

     arıcıya teşvik ver, arıcılığı parayla öğret,

    adına bağış de, kursiyerden  zorunlu olarak al,

    arıcılığı öğretmek istiyorsun, bari yazın bir arılıkta ver

    neyse....

   saygılar

ankara nın bâlâ ilcesin de 31.01.2015 cumartesi günü Halk eğitim de arıcılık kursu başlayacaktır.sertifikası olmayan arıcı dostlarımın bilgisine

Şu başlıkları doğru düzgün açmayı öğreten kurs ne zaman başlar acep?

Merhaba herkese,
arılardan para kazanmak istemeyen; ama arıcılığı öğrenmeyi, arılara yakın olmayı isteyen birisiyim. Acaba benim gibiler için açılan bir kurs var mı İstanbul’da? Yardımcı olursanız sevinirim, Teşekkürler…

Bu arada, arıların ürünlerinin (bal, arı sütü, propolis vb.) insana faydaları ve hangi ürünün neye iyi geldiğiyle ilgili bir başlık varsa, yönlendirirseniz sevinirim. Bulamadım öyle bir tartışma ama vardır mutlaka forumda.

Bildiğim kadarı ile kurslar doldu. Ama incelemek isterseniz link aşağıda

http://ismek.ibb.gov.tr/branslar.aspx?BransCode=1604

Teşekkürler, mesaj attım, bakalım nasıl cevap gelecek.

Arıcılık kursu veya diğer kurslar için, en az 12 kiş olmak şartı ile halk eğitime başvurun. kurs açacaklardır. Özellikle arıcılık kursu, modülü olan bir kurs olduğundan açılması sorun olmaz.

Teşekkürler,
mail attım ama daha mesaj gelmedi… Bakalım bulabilecek miyim :slight_smile:

Ataşehir halk eğitimde kurs açılacakmış.
Veya beykoz halk eğitimde her ay yeni kurs açılıyor.
Mail atmayın direk tel ile iletişime geçin.Maillere geri dönüşler çoook uzun sürebilir.

Ferhat Sarı