Arıcılık kursları:

valla ne diyeyim Kadir,
diğer mesajlarıma bakarsan anlarsın,
benim kursta susmayı öğrenmem lazım dilimin altına taş koyacam valla,

bütün kurslarda gen tr nin dili sivridir ben sivriliğin zararını görmedim

Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar diye boşuna söylememişler…

İyide abi bi yerden başlamak lazım. Mücadele vermeden yani istemeden haklar alınmıyo ülkemizde.

Size katılıyorum çoğu dernek ve vakıflarda zaten böyle idare edilmekte, verilecek hizmetin ihtiyacı olanlara değilde bir
guruba hizmet etmesi, öyleki görevi üyelerini korumak ve onların menfaatlerini gözetmek olan dernek vakıf ve birlikler
kurulma amaçlarını gözardı ederek menfaatleri doğrultusunda bu görevlerinide kötüye kullanmaktalar ve üyeleriyle ters
düşmekteler.

Bence bir oyun bile büyük önemi var abi.

Konu başlığı arıcılık kursları,

Ama sohbet başka yerlere gidiyor.

Kursların belge dışında bir faydası olmadığı yazılınca üzülüyorum.

Demek boşa çabalıyoruz.

Yinede her şey bakış açısı.

Açtığımız kursa katılıp arıcılıkta başarılı olanda var, olmayanda var.

Çünkü arıya bakan arıcı, bilginin kendisi değil. O bilgiyi uygulamak arıcının elinde.

Kursun belge dışında bir faydası olmaz diye kesin karar verilmişse o insanlara kim ne öğretebilir ki?

Tarım il müdürlüğünün açtığı arıcılık kursuna bende katılmıştım oradaki kurs hocası arıcılık kursuna katılanların sadece %10 unun arılarla uğraştığını söylemişti.
Kısacası insanlarımız elimde bulunsun lazım olur diyor sanırım

Hüseyin bey tam aksine ben kendi payıma bu kursların faydasının yadsınamaz olduğu kanaatindeyim. Fakat verilen kursun
gerçekten bilinçli kişilerce ve yeterli düzeyde verilmesini hatta sahadada çalışmalar yapılarak verilmesi taraftarıyım.

Yanlış anlaşıldıysa kusura bakmayın öğrenmenin ne yaşı ne zamanı var ve bilgi paylaştıkça çoğalır görüşündeyim. Selamlar.

Kursların yararı tabiki yadsınamaz fakat kurslar genellikle teorik içerikli olmaktan öteye gitmiyor halbuki arıcılık kurslarının tamamına yakını pratik uygulama içerikli olmalıdır yoksa internette aynı bilgiler zaten var bana belge almaktan başka bir işe yarar gibi gelmiyor.Bir faydasıda arı severlerle tanışıyorsunuz.

esas sıkıntı bu site ile tanıştıktan sonra kursa gitmem oldu. önce gitseydim bi sıkıntı olmayacaktı.
defterime notları yazıp öğrenecektim ‘‘herşeyi’’

     Arıcılık  Kursları  ; Faydalımıdır  yoksa  , yok  kardeşim  bi  şey  öğretmiyorlar  mı..?

Bence her bir kelime kimden de öğrensek ne mutlu , yalnız şu var .

Formu uzun süre takip edip sonra kursa gidersek o zaman hafif gelebilir. (Kademesi düşük)

Bu kurslar yeni başlıyanlar içindir , belki kademe kurslar olsa daha iyi olabilir.

Direk koloni yönetimini anlatsalardı , bu İlkokul talabesine İntegral öğretmek gibi bir şey olurdu.

Şimdi unutdum ama ; Arı anatomisi , arı hastalıkları ve mücadele , arı ırkları , arı mevsimsel bakımları , ballı bitkiler bu konularla sınırlı olduğunu biliyorum , bunlarıda 30 saatlik zamana sığdırılması lazım.

Biz şanslıydık ilçe müdürümüze kurs saatinden sonrada soru sorar 30 saati ikiye katladık kendisininde arıları olduğundan cevap vermeye üşenmezdi.

Not: Forumdan sonra kursa giden hocayı biraz terletir.

Bayağı uzun bir yazı yazdım gene…

Sildim.

Çünkü gerek yok. Ne olur bırakın artık yapılan işlerin arkasından konuşmayı.

Doğru yolu biliyorsanız gösterin.

Beğenilen bir işi övmek için diğerini kötülemeye gerek yok.

Açılan kursların verimsiz olmak ile itham edilmesi yanlıştır. Çünkü size o kurslarda verilebilecek bilgi sınırlıdır.

Burada yazan arkadaşlarımızı büyüklerimizi bir sezon takip ettiğinizde neredeyse günü gününe olayları görüyorsunuz.

Ama arıcılık kursunda hepi topu 80 saat onada kursiyer sürekli gelirse…

Tüm sezonu ve temel bilgiyi buna sığdırmak gerekiyor.

Burada kovanınız daki sorunu yazınca yada aklınızdaki soruyu sorunca anında çözüm geliyor çünkü daha bireysel bir alan.

Ama kurslarda her seviyede insana aynı anda birşeyler vermek zorundasınız.

Sonuçta Arıcılık Kursları da bir hizmettir insanlara.

Hiç bir şeyi düşünmeden şunu sorun kendinize,

Forum üzerinde ki defa ters cevap alıp gidenler, bir başka yerde o forumda şöyle … böyle dese hoşunuza gider mi?

Gitmiyorsa bu forumu takip eden ve ülkemizde arıcılık kursu veren bu kurs için hazırlanan zaman

Ayıran insanlar sizlerin ----" Arıcılık kursları belge almaktan öteye gitmez, İnternette aynı şeyler var" sözlerinize kırılmazlar mı ?

Eleştirin ama lütfen bu şekilde itham edici olmayın.

Kursa gidecek arkadaşlarıma şunu söyleyebilirim ki olay tamamen sizin bakış açınız ve isteğinize bağlı.

Siz isterseniz belge almak için, isterseniz öğrenmek için gidersiniz.

Sonuçta o noktada bir eğitim var ve bunu değerlendirecek olan sizsiniz.

Düzenleme imla hataları için yapıldı.

Nasip olursa 18 şubatta bende kursa katılacağım.
hakkınca verilen( öğretme ve öğrenme ) emeğe saygım sonsuzdur
Muhakkak faydasını görürüz inşaallah

Görmez olunmazmı 8 sene önce arkadaşım illede gidelim dedi ozaman
hiç önemsemedim birde arlı kovan hiye ediliyordu keşkem gitseymişim
kovan alsam nereye koyarım diyordum halen yerleşecek bir yer arıyorum. :smiley:

Bulamadım bir bag bahçe aslında varda o paralar sıkıntı.

Bende bu kursların faydalı olabileceği kanatindeyim tabi şuan verilen kurslarda eksik ve yetersiz konular var bu eksiklikleri görüp tamamlamak biz arıcılara düşmekte

Geçen hafta sarıyerilçe tarımda kurs veren gerçekten çok değerli bir arkadaşımız hazırladığı bir kitapçık hakkında fikrimi sordu kitapçığı mail attı inceledim ve birkaç arkadaşa daha ilettim.

Genel kanımız yetesiz olduğu idi eğer biz bu konuda sadece fikrimizi belirtip bıraksak bir arpa boyu yol alamayız,öncelikle bir takvim belirleyip bu yıl kurs gören kursiyerleri 4 ila 5 defa arılıkta toplayıp nisan ayında mesela ilk pazar ,olabilir ilkbahar bakımını haziranın son pazarı sağım ve kolani yönetimi, eylülde kışa hazırlama ve ana konturolu aralıkta kış bakımı ve varroa mücadelesi gibi eğitim vermeye karar verdik gerçekten birşeyler öğrenmek isteyen arkadaşların geleceğini tahmin ediyorum.

Bunun haricinde kitapçıktaki eksik gördüklerimizide tamamlamayabilirsek biraz yol almış oluruz diye düşünüyorum

Önerilerisi olan arkadaşlardan bekleriz

Kitapçığı görsek önerilerimiz olur mutlaka

Ankara da arıcılık kursu son kayıt tarihi 20 02 2013 İrtibat Tel. 0 312 438 35 00 [email protected]. tkdk nin arıcılık sayfasında da bilgiler var. Müracaat etmeyi düşünüyorum. Bilgilerinize arkadaşlar.

Bütün arıcılar kursa gitmesi gerekir, şu an bunun dışında bir durum düşünülemez.

Kurs bitirme belgeniz, hukuk karşısında sizin can simidiniz olacaktır.

Nasıl araba kullanırken sürücü belgesi, işe girerken ilgili okul bitirme belgesi aranıyorsa, arıcılık yapmak içinde arıcılık kurs bitirme belgesi gerekiyor.

Araba kullanırken belki 10 yılda bir kere polis sürücü belgenizi sorar varsa ve yanınızdaysa hiç bir sorun çıkmadan yolunuza gidersiniz.

Arıcılık kurs bitirme belgesi de aynı, belki hayatınız boyunca resmi işler için bir kaç kere gerekebilir.

Kitapçık biraz uzun Halil beyden yardım isteyelim :slight_smile:

Ben bir kaç ay önce kursa gittim.

Amacım köyde arıcılığa meraklı olanlara, bu işe başlamaları için, alt yapı hazırlamak ve arıcılık yapanların bilgilerini tazelemek ve yanlış uygulamalardan kaçınmalarını sağlamaktı.

Bir liste yaptık köyde ve 20 kişilik bu listeyi halk eğitim müdürlüğüne ulaştırdık bir hafta sonrada kurs başladı.

Kursta arıcılığın tarihinden başlayıp, bitkiler,tozlaşma,kolonideki arı çeşitleri,arı ürünleri,hastalıkları,zararlıları, bal hasadı vb… konular işlendi bir program dahilinde. Ve kesinlikle kendi adıma fayda gördüğümü söyleyebilirim. Hiç arısı olmayan ve baharda arı alacak olanlar içinde kesinlikle faydalı olduğu kanâatindeyim.

Bu kursu bitiren herkes çok büyük arıcı olur diye bir genelleme yapmak ne kadar yanlışsa, bu kurslar bir işe yaramıyor demek de en az o kadar yanlış ve ön yargılı bir düşüncedir. Siz kursla arıları ve arıcılık nasıl yapılır geniş kapsamlı bilgiler edinirsiniz. Teori de bunları uygulamak elbette zamanla olacak şeylerdir.