2005 model tek tekerlek transit in içine 4 sıra konuluyor arkaya doğruda 5 sıra üst üst e 5 sıra bu 100 kovan eder.kasa içinde yan kapak ta 25 cm gibi bir boşluk oluşuyor imkan olsa kasayı 20 cm genişletilebilse süper olur, 125 kovan alır ama araba taşır mı bilmem düz yolda giderde dağ yollarında biraz zorlar gibime geliyor. zorlar derken motorundan bahsetmiyorum makaslarla tekerlekleri taşımaz gibime geliyor.
Transitlerinde kendi aralarında modelleri var. Benim hala oğlunda 350 lik dediğimizden var uzun şase ve 27 kovanı bir sırada alıyor. Dediğiniz gibi 4 sıra enine alıyor dikine doğru 6 sıra alıyor son 3 kovanı ise yan olarak koyuyoruz. Yani bir hizada toplam 27 kovan alıyor. Geçen yıl başka bir transit kiralamıştım o ise 4 enden 5 sırada boydan aldı ve toplamda 20 kovan tek hizada aldı.
demek kasası biraz daha uzun olsa 7 sıra alacak dediğim gibi 20 cm de geniş olsa her sıraya 35 kovan alacak buda 175 kovan yapar çok iyi, 350 olan modelleri 5-6 ton taşıyormuş, zorlanmadan her yola gelir ideal bir arı taşıma aracı olur. transit in sağlamlığı ve motor çekiş gücü bizim için en iyi araç olduğunu gösteriyor arı sayısı az olanlara h100 lerde uygun tabiki.
çift kat 3 sıra sarıyorum abi.17x3=51
daha problem yaşamadım, otomatik makaralı sistemle bağlarım kenarlar 6 sıra delikler dışa bakar, orta beş sıra delikler geri bakar.
koru dağı rampasında 3. vitesin daha altına düşmadi.
tek problem lastikleri iyi olacak. arka patlarsa sorun yok da ön giderse…
H100 için 3 sıra çift katlı büyük risk…
Allah Korusun…
Yöremizdeki bu seneki yetersizlik ,şartları zorlayarak gezginciliği ciddi olarak düşünmeme sebep oldu.Haliyle en büyük problemlerden biri taşıma ve gidilecek yerde barınma.15-17 bin tl lik bir transit düşünürken tesadüfen kamyon ilanına rastladım o fiyatlara 1990-1993 model BMC 162.25 fatih kamyonda alınabildiğini farkettim.
Henüz konu hakkında bilgim yok ama vergisi ,bakımı,yakıtı vs. diğer girdileri de araştırıp mukayesesini yapmak istiyorum.Büyük bir fark olmaz ise kamyon düşünüyorum.Gerçi bu girdiler biraz da kovan sayısına bağlı.Az sayıda kovan için kamyon ekonomik olmayabilir.İlk etapta 50-80 arası kovanla çalışmayı planlıyorum.Kamyonun artısı baraka probleminide ortadan kaldırması.
Kamyon deyince eski bir olay aklıma geldi:
Tanıdığım Muğlalı arıcılar vardı, dönüş için günlerce kamyon arar dururlardı.
Bir defasında ilgilendim.
Dedilerki bir kamyon arıyoruz ama mersedes olacak.
Ben konforlu olacağını düşündüm.
Nedenini sordum;
Onun kasası 10 cm daha geniş, ondan dolayı bir sıra kovan fazla alıyor.
Bir hesap ettim mersedes kamyon demek 70 kovan fazladan alıyor demek olduğunu anladım.
Geçen Halil Bilen’in veya Yusuf Gürbüz’ün bolgunda yükleme yaparken onları görmüştüm, kendileri daha küçük araba almışlar, demek işi azalttılar.
siz şimdilik transit alın daha masrafsız olur hem az yakar arılarınızı çoğaltınca kamyon almayı düşünebilirsiniz. bence en güzeli nakliyecilerle çalışmak senede 4 defa nakil yapacaksanız eğer aldığınız aracın masraflarından daha az nakliye ödersiniz yanındada nakliyecinin yardımıda kar kalır. siz yinede araştırın artık eskisi gibi değil ticari araç kullanmak SRC , pisikoteknik belgeleri isteniyor söförden, araş içinde en az K2 belgesi almanız gerekli.
aldığınız araçtaki 1 yıllık sabit masraflar : vize 200 tl , trafik sigortası 300- 400 tl , vergi yıllık aracın yaşına bağlı olarak 350- 700 tl ortalama 1100-1200 tl yıllık sabit masraf yakıt gideri de yok bunun içinde aracın tamir ve yıpranması düzenli bakımları lastiklerin eskimeside yok bu hesapta. kasko yaptırırmısınız bilmem oda 1000-1500 tl arasında çıkıyor.
sonuç olarak nakliyeciler araca göre fiyat veriyorlar isuzu türü araçlar 100km için 100-110 tl fiyat veriyorlar transitler daha az yaktığı için onların fiyatları daha uygun 100k için 70-80 tl fiyat veriyorlar. 100km gidiş 100km dönüş için 150tl gibi bir nakliye ödemek gerekli
ben bu yıl izmir den afyona isuzu araçile götürdüm 500tl afyondan ödemiş bozdağ a 400 tl bozdağdan tire ovasına 200 tl tireden izmire 230 tl verdim burdan çam için kuşadasına götüreceğim oda gidiş dönüş 250 gidiş 250 dönüş toplamda bu yıl verdiğim nakliye ücretleri : 1830 tl kendi aracım olsaydı bu para zaten sabit gideri o aracın yakıt masrafınıda koyarsak kamyonet almak işime gelmiyor aslına bakarsanız kamyonetim vardı geçen yaz sattım :)
Mantıklı…
Ancak kapı önündeki kamyonetin arıcılıkta sağladığı rahatlık opsiyonunun değeri ölçülemiyor işte…
halil bey
en güzeli reno toros
aldım bi tane mis gibi, az yakıyor her yola geliyor. içine üstüne 10-15 tek katlı kovan alıyor (polenlikliler üst üst e içeriye sığmıyor) . yaptığım en akıllıca iş bu aracı almak oldu.
Doblo almalıydınız… ![]()
şimdi halil by satılık doblo var dermiş, ; olurmu olur
![]()
üstüne derken aracın dışından üst tarafamı koyuyorsunuz kovanları? bunun cezası falan varmı acaba ? benim focusun üstüne bi aparat alıp 5 kovanı yukarıda götürmek için soruyorum ![]()
Sayın Özhan,
kullandığım şahin arabamın üstüne port bagaj taktım. Geçen yıl muğlaya giderken muğladaki arkadaşım port bagajı gelirken sök, ceza yazıyorlar dedi. Araca romörk takar takamaz seçeneği gibi port bagaj takabilir diye ruhsata kayıtlı olması gerekiyormuş. Neden dedim? Arkadaşım da yahu neden olacak buraya gelen aracıçların çoğunun hiçbir teknik kusuru yok. Değil sigortası hepsinde kasko bile var. Tatil için bagaj yetmeyince portbagajdan ceza kesiyorlar demişti.
İşin diğer yönü bendeki port bagaj 60 kg için. Yani port bagajı seçer ve takarken taşıyacağınız yükün ağırlık ve hacmine göre seçin.
Selamlar
Doblo maxi olmalı.
doblo maxi
active
combi
arasındaki farklar neler acaba biliyormusun…
almayı düşünüyorumda kararsızım…
Maxi uzun şase olanı. Geri kalan herşey opsiyonel. Bizde doblo premio var. Değiştirirsek maxi olanı almayı düşünüyoruz.
Ben 2010 model Doblo Premio almıştım, klasik modelden… Full herşeyi var…
Şimdi 36.000 km. oldu bile 2 yıl dolmadan…
Şimdi yine alsam, aynısını alırım…
Evet abi gördüm senin arabayı videoda güle güle kullan ramazan sonrası nasipse düşünüyorumda vergileri nasıl acaba 1.3 lerin ki…
Vergisine göre araba alınmaz…
Yakıtına bak sen…
Klima ile şehirlerarası 100 km. de 6 litre…