ARICILIKTA ARAÇ KULLANIMI

1993 model BMC levend şu anlık işimize yarıyor.Ama birdaha BMC ve eski arabalara(bakımsız) araçlara yaklaşırsam …

:slight_smile: Ancak premio yu satarsak maxi doblo alcaz.

Zaten 2 seneye bu doblo 100 bine dayanır…

Dün bi maxi nin yanıan çektim ölçtüm. 30cm kadar daha uzun. Bu da 2. sira kovan sığar demek oluyor sanırım.
Ruşetleri taşımak için ise tadından yenmez :slight_smile:

Ayrıca maden reklam dediniz :slight_smile: 2000 devirde şehirler arası giderim acelem yok derseniz ( satte 80 km) , fabrika verilerinin bile altına iner :slight_smile: 5 litre yakar :slight_smile:

Eskişehir - Bandırma arasını 4 kişi yolcu ile 4.9 ortalama ile gidebilmiştim…

Ben memnunum…

Doblo’yu zamanında almalıymışım…

İyi kötü beni yolda bırakmayacak bir pikap alabilsem.

Vazgeçtim favorim olan hundai h 100 den.

Evdeki hesap çarşıya uymadı.Ürünü parekende satıp ,bu yıl kovanlarımı sıfırlayıp ,

eski kovanları ekarte edeceğiz artık.Hayırlısı olsun ne diyelim.

kesinlikle fort transit yada 2500 lük doçfargo orta çapta bir arıcı için şart
büyük çaptakininde kamyon alması mantıksız çok parası varsa alsın ama nakliye ile çözer işini
koskoca kamyonu alıp yılda iki -üç yer deyişmek maliyetli olur bakımı vergisi lastigi degmez 150den fazla arısı olan bence nakliye kullansın

vw transporter arı,bahçe aile arabası

H 100 çok yakıt harcar diye düşünüyorum…

yakıtı içer :slight_smile:

Hımmm…

Onursal büyüğümüz sn.Enver Öner beyin kamyoneti 10 adet katlı (Kenan Gişan’ın)30 adet katlı 35 adet katsız toplamda 40 katlı 35 katsız kovan alırmı ??

Almaz ise ne kadar alır ??

Anlayamadım :frowning: Neden ne kadar alacak ?

Soruyu genele yazdımda cevabı bireysel.

İlgili kişiler anlar soruyu.

Daha sonra açılımını yaparız.

Gece vakti birden aklıma geldi işte böyle bir soru…

Geceleri olur böyle…

Hayırlı sahurlar… Afiyet olsun

ne oldu zafer kenan beyde camamı gidicek diyorsun

H 100 lerin yakıtının ekonomik olduğunu starexlerin yakıtlarının 500 bulduğunu kullanıcıları teyit ediyor.

Ama ben şu an bu hevesimi Mayıs sonuna erteliyorum.

Ben konuyu çok iyi anladım da… ???

Bunu dayıma anlatabilmem ve ikna edebilmem 2 katlı arı kışlatmaya benzer…

Zaten boş kovanları almak için bile ikna edememişken…

Bence opsiyon süper… Gel de anlat… Haklı olduğu yönlerde var resmi belgeler açısından ve gece yolculuğundan imtina etmesinden… Yaşlılar sıfır hatta eksi riskleri seviyorlar…

Neyse ben bir düşüneyim, daha güzel opsiyonlar bulurum belki…

İkna etmeye ve riskleri kendimce göğüslemeye çalışmaktansa para kaybetmeyi tercih ederim. Halil Bosch…


Kamyonu oradan ayar edin… Gelirken atın… Boynumuzu bükeceğiz, günahımız neyse çekeceğiz artık… :o Biz Bandırma’dan alırız onları kamyondan direk kamyonete…

Sonra sizi sarar yolcu ederiz… Bandırma - Mustafakemalpaşa boş kovan nakli için ikna edebilirim herhalde…


Tek sıra 20 kovan alıyor ve 2 katlı 2 sıra toplam 40 kovanı rahat taşır… Taşır taşımasına da…

Gelde kendine ait bir transit arama :slight_smile:

Yalova’dan Bandırma’ya azami 500 km yol için 10 teker ve yukarısı olan kamyonlar ortalama 1000 tl fiyat veriyorlar.

Zar zor birini ikna edip 700 tl ye götürmüştük arıları Bandırma’ya.

Dün Trakya’dan dönüş yapan köydeki diğer arıcılar kırkayak denilen kamyonu 650 tl ye tutup gelmişler.

800 km den fazla yol geldiler 650 tl.Biz 450 km yol için 700 verdik.

Şimdi iki yönlü araştırma yapmak lazım :slight_smile:

Biz buradan boş kovanlar gidecek dolular gelecek diye arayacaz,siz oradan dolu kovanlar gidecek dönüşte boşlar alınıp gelinecek diye.

Yalova kamyoncularının işleri bayağı düzgündür.Arkalarında AKSA gibi dünya çapında bir fabrikanın malları taşıma garantisi olduğundan ufak tefek işlere yan bile bakmazlar.

Bursa yada Bandırma kamyoncularından bir fiyat alınması iyi olacak.

Hiç yoktan bir kaç teneke balı nakliyeye vereceğimize kek yapar arılara veririz :slight_smile:

gazelle kamyonet hakkında bilgisi olan var mı?
ayrıca bu k2 belgesi olayı nedir?

K2 belgesi, ticari araçlarla taşıma yapanlar için alınması gereken bir belge.

İş olarak, ister ticari taşımacılık yapın, isterseniz sadece kendi ürettiğiniz malı nakletmekte kullanın, karayolları kanununa göre bu belgeyi almak zorundasınız.

Şehir içi veya il sınırları dahilinde, belli bir mesafeye kadar kendi malınızın nakliye işini yapıyorsanız, bu belgeye gerek yok.

İl sınırları dışında kendinize ait ev eşyasını da taşısanız, K2 belgeniz yoksa, suç işlemiş sayılıyorsunuz.

Bir de kamyonet sınıfındaki ticari araçlar için alınması mecburi olan SRC belgesi var.

Bu da, ehliyetinizin sınıfı bu aracı kullanmaya yetse bile, ticari araç kullanabilmek için SRC belgesine sahip olmanız gerekmektedir.

Aksi takdirde yine suç işlemiş oluyorsunuz.

Şu anda yasal olarak yükümlü olsak da cezai işlem konusunda fazla sıkıştırmıyorlar, hatta belgenin alınabilmesi için, belli sürede alındığı takdirde indirim bile söz konusu idi.

K2 belgesi olmayana uygulanan ceza 3.024.00 tl 'dir.

geçen yıl devlet % 94 indirimli veriyordu fakat bu yıl hakkında bilgim yok.

Şahsen ufak çaplı bir kamyonetin karını ben bu yıl test ederek görenlerdenim.

arımı 3 seferde nakletmemme rağmen % 70 masrafımı aşağıya çektim. Bu benim için çok büyük rakam.

2500-2800 tl gibi bir rakamı nakliyeye veriyordum.