Yazın sağdığımız ballar kış girerken donmaya başladı. Donma süreci bir başladı mı
ne kadar sıcak odada tutarsanız tutun engelleyemiyorsunuz.
Balı tekrar çözmek için kalorifer peteğinin üzerine havlu serip balları üzerine yan
şekilde diziyorum. Havlunun kenarda artan kısmınıda üzerine kapatıyorum ve
ballar besin değerini kaybetmeden eski haline geliyor.
Bu şekilde çözülen balı -10 derecede 3 gün dışarıda bekletmeme rağmen tekrar
donma yapmadı.
Benim sağım yaptığım ballar oda sıcaklığında ama henüz donmayla karşılaşmadım.
Hatta 10 gün buz dolabında beklettim yine donmadı.
Bal verdiğim yakın arkadaşlarım benle dalga geçmeye başladılar
O kadar arı sokar bal donar propagandası yaptım ki ;D
Şimdi benim bala sahte diyorlar :
Acaba benim ballar neden donmuyor? ???
Hocam hiç sorma adımız çıkacak
Balları süzdükten sonra 1 hafta kadar ağzı açık bir odada bekletmiştim.
Oda güney cephe doğal yollardan ısınmış olabilir mi?
Bu pazar günü bulunduğum bölgede ki diğer arıcılar ile konuştum benim başlarında donma olmuyor diye onlarda bal donar dedi ama benim ballar şu ana kadar donması dedim sanki ben onların balına sahte bal dedim öyle bir izlenim bıraktılar benim bulunduğum yerdemi bir değişiklik var yada hayıt balı çok geç dönüyor bende inadına bir kavanoz balı donana kadar bekleteçeyim
Bu yıl ki Çam balı hasadından 6 teneke bal aldım.İlk 4 tenekede hiçbir donma olayı yaşanmazken 5. ve 6. tenekelerin ballarında kristallenme başladı sebebini sonradan anladım bu tenekelerin balında yazdan kalan hayıt balıda vardı sanırım o yüzden kristalize oluyor.