Balın Kristalleşmesi, Çözülmesi ve Depolanması

Yazın sağdığımız ballar kış girerken donmaya başladı. Donma süreci bir başladı mı
ne kadar sıcak odada tutarsanız tutun engelleyemiyorsunuz.

Balı tekrar çözmek için kalorifer peteğinin üzerine havlu serip balları üzerine yan
şekilde diziyorum. Havlunun kenarda artan kısmınıda üzerine kapatıyorum ve
ballar besin değerini kaybetmeden eski haline geliyor.
Bu şekilde çözülen balı -10 derecede 3 gün dışarıda bekletmeme rağmen tekrar
donma yapmadı.

Balın donmuş hali.


http://i.hizliresim.com/m1m6X2.jpg

uygulama


http://i.hizliresim.com/E5k8OD.jpg


http://i.hizliresim.com/jVm3qg.jpg

balın çözülmüş hali.


http://i.hizliresim.com/D4p2Oy.jpg

Eren bey

senin ballar tam donmamış,donmuş bal tereyağ kıvamında olur,

tereyağ kıvamında olan ballar,40 derecenin altında çözülmez.

İbrahim bey bundan daha fazla donan ballarım vardı onlarıda
bu şekilde çözdüm. Çok güzel ve zahmetsiz oluyor.

Niye donsun ki

Doğrudur,ben sadece resimdeki balların tam krıstalize olmadığını söyledim.

tereyağ kıvamındaki bal,petek üzerinde eski halini alıyorsa güzel bir yöntem.

ama besin değerini kaybetmiyor demek için analiz etmek gerekir.

Kalorifer ısısı uygunsa sorun yoktur.

Bende kaloriferi denedim en ideal ısı diyebilirim.
45-50 derece arası…

Valla ben bu donan bal yüzünden, bu gidişle sadece petek bal vereceğim isteyenlere.

Milletimiz sevmiyor bu donma işini.Yada paraya kıyıp bir ısıtma tankı almak lazım. :o

Yaptığımız denemenin sonucunu yazıyoruz sağdece. Bir sebep aramak için değil.

Benim sağım yaptığım ballar oda sıcaklığında ama henüz donmayla karşılaşmadım.
Hatta 10 gün buz dolabında beklettim yine donmadı.
Bal verdiğim yakın arkadaşlarım benle dalga geçmeye başladılar :slight_smile:
O kadar arı sokar bal donar propagandası yaptım ki ;D
Şimdi benim bala sahte diyorlar ::slight_smile:
Acaba benim ballar neden donmuyor? ???

Serkan bey

Şekeri çokmu verdin yoksa ;D ;D ;D

Hocam hiç sorma adımız çıkacak :slight_smile:
Balları süzdükten sonra 1 hafta kadar ağzı açık bir odada bekletmiştim.
Oda güney cephe doğal yollardan ısınmış olabilir mi?

Daha çok çiçek türlerinden kaynaklı,balların donma süreci.

sa serkan aman bi hal çaresine bak yoksa adın çıkacak :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Serkan süzülen bala polen karıştığı zaman donma daha hızlı oluyor.
Belki sıcaktan kaynaklanabilir.
Isıtarak çözdüğüm ballar tekrar donma yapmıyor.

Bu pazar günü bulunduğum bölgede ki diğer arıcılar ile konuştum benim başlarında donma olmuyor diye onlarda bal donar dedi ama benim ballar şu ana kadar donması dedim sanki ben onların balına sahte bal dedim öyle bir izlenim bıraktılar benim bulunduğum yerdemi bir değişiklik var yada hayıt balı çok geç dönüyor bende inadına bir kavanoz balı donana kadar bekleteçeyim

Donmayan balların cinsi. Ne çiçekmi çammı meşe balımı salgıbalı olabilir mesela çektiğimiz yıl kapıdağa giden arıçılar kestane balı alamadı amma orda kalanlar acayip salgı balı aldılar

Bu yıl ki Çam balı hasadından 6 teneke bal aldım.İlk 4 tenekede hiçbir donma olayı yaşanmazken 5. ve 6. tenekelerin ballarında kristallenme başladı sebebini sonradan anladım bu tenekelerin balında yazdan kalan hayıt balıda vardı sanırım o yüzden kristalize oluyor.

Teşekkürler hocam. Bende kristalleşen balların sahte olduğunu sanırdım :slight_smile: