Balın Kristalleşmesi, Çözülmesi ve Depolanması

Ballarım oda sıcaklığında duranda var direk dışarıda duranda var ama hiç birinde kıristalleşme yok

Yani ilk günkü gibimi?

resim atabilirmisiniz?

Bir kaynakta ipekotu ve tupelo adlı bitkilerden elde edilen balların donmadığı, bunların dışında çiçek ballarının tamamının donduğu yazıyordu. Donma (kristallenme) çiçek ballarının karakteristik özelliği olup depolama şartlarına bağlı olarak değişir. Depolama ortamının sıcaklığı 5-14 derece arası kristellenmenin en hızlı gerçekleştiği aralıktır. Bu sıcaklıkta dalgalanma olması kristallenmeyi daha da hızlandırır. Buzdolabında bal, oda sıcaklığına göre daha hızlı kristallenir. Dondurucuya koyarsanız kristallenme süreci de durur, çıkardıktan sonra tekrar süreç kaldığı yerden devam eder.

İbrahim abi siteye nasıl foto atmayı bilmiyorum ama sizde vatsap varsa size atayım

Tezi değişik söyleyelim:

Donan bal sahte değildir.


Çiçek ballarının donması çiçeğinin cinsine, hasat tarihine, iklimin durumu, balın depolandığı yerin sıcaklığı ve sıcaklık değişimiyle ilgilidir…


Elimde yıllara göre çeşitli ballar var ama dikkatimi çeken bir bal var 2003 haziran hasatı kış aylarında belli belirsiz donuyor yazın donmuş şeklini kaybediyor.

Kristallenmeyi balın yapısındaki iki şey etkiliyor hatırladığım kadarıyla. Birincisi polen içeriği, ikincisi de glikoz/su oranı… Glikoz su oranı 1.7 den düşük olan ballar kristallenmezken, 2,1 üstü balların hızla kristallendiği belirtiliyor.

Arkadaşlar affınıza sığınarak salgı balı nasıl oluyor
izah ederseniz memnun olurum

Ben sırlanmamıs peteklerin kesinlikle suzmuyorum balı süzdükten sonra 6 gün üstünü açık bırakıyorum eski bir arıcı abimiz soyledi

Sayın bucalı vatsap varda ona gerek yok öyle sadece ben görebilirim.

aşağıdaki linke tıklarsanız çok kolay bir şekilde resim yükleyebilirsiniz.

böylece bütün forum üyeleri görebilir.

https://hizliresim.com/

forumlar yazan yerdeki linki alıp buradaki ileti yazdığınız yere yapıştırmalısınız.

Bitkinin bünyesindeki şekerli sıvıyı terleme yoluyla dışarı atması, bu şekerli sıvıyı da arının kullanması, ya da bu şekerli sıvıyı önce apid türü böceklerin kullanması ve böceğin sindirim artıklarını da arının kullanması yoluyla gerçekleşen bala salgı/basra/basura/balsara balı deniyor.

Sırlama, kristallenmeden ziyade fermantasyonu(ekşimeyi) etkileyen bir durumdur.

H.KAYA tşk ederim

Arkadaşlar bulunduğum yerde azda olsa meşe gürgen
karayemiş çam var çoğunluk çiçek var pete’ğin sırrı bozulmaz’sa
kıristalleşmiyor bozulduğundan 20 gün içinde donuyor

Bu genelde öyledir zaten.

ama bazen duyuyoruz petekli ballarında kristalize olduğunu,sebebini bilmiyorum neden kristalleşir.

http://i.hizliresim.com/Roq3ja.jpg. açık renk mandalina balı sonra hayıt ve cam

Diğerleri balmı?

Diğerleri balmı derken hepsi bal sıra ile mandalina balı hayıt ve kekik balı ve son koyu olan çam balı

http://i.hizliresim.com/E5ZgOg.jpg

Resmi direk açmaya ayrdımcı olayım

izmir bölgesine bal satan biri olarak

orda kristalleşen balların hoş karşılanmadığını iyi biliyorum

orda balın donmama sebeplerinden birtanesi

salgı balının yoğunluğu diye düşünüyorum…

Özellikle çam balı olan bölgelerde donan bal sahte baldır algısı yüksek hala.