Kokteyl bal. ![]()
Bizim akasyalarda stoğa girdiler üstelik…
Tam kokteyl, Eskişehir bozkırlarından çiçek ve akasya, Karacabey’den kestane ve ıhlamur ağaçlarından derlenmiş, … bal diye reklam yaparsınız artık. ![]()
Yalova
Hafiften gelmeye başladı bugün kestanenin o muhteşem kokusu kovanların içini açınca
Cuma biraz daha keskinleşir arılığın içerisinde dolaşınca
Cumartesi arılığa girince hissedilir
Pazar günü evin balkonundan duyarız artık kestane kokusunu.
Hele birde ıhlamur açınca tüm köy kokar mis gibi.
Heytttt be…
Planlamamıza bak be…
Pazar sabahı şöyle bir tarasınlar bakalım ormanı bizimkilerde…
Aptallaşır bizimkiler.
Hiç bilmedikleri bir ortam… ![]()
Ayrıca dayımdan dün fırçayı yedik.
Sizin belediye neden bu kadar kata izin veriyor? dedi.
Kat atacağına dağıt, diğerlerine 3 kat kovan mı olur dedi.
Bende 4. kata ihtiyacım var, ne 3 katı deyince. (Katım ve çerçevem bitince Marshall depoya el atalım dedik ya.)
Sessizlik oldu…
3-4 tanesine 4. kat gerekiyor ve ayrıca Allah muhafaza balla bloke olan olursa alırız bu 4 katlara veririz kabarmış petekleri… ![]()
Biz kolonilerimizi haziranın ilk haftasına göre ayarladık katlaları, ilave katları attık lakin henüz açan bir şey yok
mevcutlar da azaldı. Bundan sonra açsa da nektar toplayacak tarlacı arılar eksik. Hayırlısı bakalım. Olmazsa
arılıktan nektar akışında aralardan kovan çekecez ki tarlacılardan istifade edelim. Nasip. Biz ne kadar hesap
yaparsak yapalım takdir hesab-ı mutlak sahibinindir. Amenna.
Sayın M.Kamil Demirci ;
Yavru atma durdu mu ? Bizim kolonilerde devam ediyor.
Mevcutlar halen artışta.
Orman gülü bile solmadı.
Geçen haftaki kontrollerimizde kemerlerin gayet geniş hatta çıtanın kenarlarından aşağıya kadar uzandığını gördük.
Bir açlık yada azalma gözlemleyemedik biz. Ufakta olsa bir artış var halen mevcutlarda. Bir hafta petek kabartamadılar tek sıkıntı bu.
Gözlemlediğimiz kadarıyla nisbeten yavrulama azaldı. Tarlacılar da eksildi. Geriden gelenler zai olanlar kadar
değil. Genelde açlık sınırın da arılar. Bazı ilave katları indirdik. Oğul düzenine giran arılar var, stres var, umutla
bekleyiş var lakin nektar akışı yok. O da olacak bi izni’llah. Hayırlısı inşallah.
Komşu köye 250 kovanla gelen bir arıcıyla sohbet ettik.
Arıların açlık sınırında olduğunu her gün bir çay bardağı şerbet verdiklerini söyledi.
Bizim arılığın olduğu yerde açlık yok ama sitres çok. Arılar huzursuz. Canı sıkılan meme dikmeye çalışıyor.
Nektar akışı yok mu?
Nektar akışı var da havalar bir bulutlu bir yağmurlu olunca?
Kestanelerde çok büyük arı uğultusu var bu günlerde.
Kestane açmadı ama arılar yoklamaya başladı mı ne?
Arılar kestaneye boşuna gitmezler. Demek ki azar azar başladı akış. Darısı bizim başımıza.
Sayıları az da olsa erken açan kestane türleri var ( er kestane ) , onlar açmış olabilir.
Diğerlerinde sürgüler iyice kalınlaşmaya başladı. Eli kulağında.
karaisalıda her şey çok güzel arılar dalda çiçek açtı her dalda bir çiçek
Bu ara yağışlardan etkilenen Ankaralılara geçmiş olsun.
O ne dolu öyle 10cm den bahsediyorlar.
Arkadaşlardan zarar gören var mı?
Bu akşam Ankara'dan gelen bir arıcı arkadaşla düğün cemiyetinde görüşeceğim. Doludan zarar görüp
görmedilerini soracağım inşallah. Oralardaki genel durumu da öğrenmiş olacağız.
16 haz 2011 tarihi itibariyle Kastamonu/Tosya’da arılar katı kabartmış, balın hızlanmasını bekliyorlar. Geceler ılık, gündüzler sıcak olmayınca yeterli bal akımı olmuyor. Aşağı köylerde %10 a yakın oğula bozulma var.
Ankara Kazan ve çamlıdere de doludan zarar gören yok. Genelde şehir merkezine yağdı.
dikmen ve balgat bölgesi haşat oldu kapalı garaj ve sıgınaklarsu ile doldu yakınımızdaki binanın birinde kapalı garajdaki arabalar garajın tavanına vurup araçlar zarar görmüş.tabi bizim sıgınakdaki eşyalarda nasibini aldı.
Dolunun düştüğü yerin tam göbeğinde, meşhur Kepekli’ye 1km uzaklıkta tek bir kovanım var. Burada akasyalar yeni çiçeklenmeye başlayacağı ve de sürekli takip edebileceğim için bölmek amacıyla getirmiştim. Dolu o kadar sert vurmuş ki, kapağın üzerindeki sac çekiçlenmiş gibi duruyor ve tabandan bir miktar su aldıktan sonra kurumuş. Bugün yaptığım kontrolde, koloni nüfusunda düşüş ya da olağanüstülük gözlemlemedim.
Hasar görenlere geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum.