izmir menderes cıvarındaki arkadaşlarda hayıt’ın birşey vermediğini söylüyorlar. Kemalpaşada’da durum hiç iyi değil marmara bölgesine yağan yağmurdan önce kovan kontrolülde kovanlardan mis gibi bal kokusu gelmeye başlamıştı o yağmurdan sonra esen lodos ortalığı kuruttu çıtalarda kemer balı dahi yok son kontrol 2/7/2011 cumartesi böyle giderse kovanları beslemeye başlıyacağız.
mersin yayla 1250rakım
katranlarda hiç şirin yok,geçen sene bal damlıyordu,
Unutulmuş olduğu düşünülebilir ama sözlük çalışması devam ediyor.
Sayın İldeniz, “şirin” sözcüğünü tanımlar mısınız?
Katran?
Pinus rigida
Yani katran çamı
Kestaneye çalışan arkadaşların bu seneki kestane balı fiyatı için görüşleri nedir ?
Sizin orda nasıl fiyatlar?
Merhabalar,
7 Temmuz Mustafakemalpaşa-Susurluk yolu 10.km.
Arılar kara çalıdan topladıkları balları tüketmeye başladı,yakında ayçiçeği de yok.Şerbet vermeyi düşünüyorum.
Ankarada dün yine doluya yakalandık oysa dün sabah itibarı ile akım harikaydı ama bu gün ve sonrası günler neolacak bilmiyorum 5 gün geri gittik
Hele tenekeye girsin de…
Göbeğimizi kaşımaya başlayalım mı artık ![]()
şirin:katran denilen çam türünde böceklerin çıkarmış olduğu nektar…
Bizim buralar da kestane balı tenekeye girmek için baya nazlanıyor. Şimdilik teneke işi hayal gibi. Nasip! İlerki
günler ne getirir Allah bilir.
Teşekkür ederim Bostancı bey bir şey daha öğrendik. İldeniz sayesinde şirin'in ne anlam ifade ettiğini anladık.
Bu gün kârdayız vesselam.
ağmur benim arılığı teğet geçti.
Bahçem için üzüldüm azda olsa yağıverseydi sevinecektim.
Rahmetten bize nasip yokmuş heryeri sel aldı 500m kala sildi geçti.
Perakende 40 tl.
Teneke ile 750 tl.
Dün yapılan kontrolda, kestane balının ıhlamura karışmasını önlemek için,arılar tarafından sağımının yapıldığını gözlemledim. ![]()
Bu sene canları mono flora balı yemek istemiş, şimdi boşalan yerlere ıhlamur balı koyuyorlar. ![]()
Sayın m.h.ceylan kardeşim mor tiken açmış merada hiç haber vermiyorsun!!!
iki turunu getirdim 20 temmuza doğru bir araba daha getireceğim.
müsait olursan keşand’a görüşürüz.
Pinus Nigra Karaçamdır
katran karaçamı belki yöresel bir isimdir.
Buyrun gelin…
İki gündür ince çiğse inşallah hızlanmaz şu yağmurda açmak üzere olan kestaneler sellenmez :-\
Önder BOSTANCI post:505:Pinus rigida
Yani katran çamıPinus Nigra Karaçamdır
katran karaçamı belki yöresel bir isimdir.
Ben de zaten Pinus Rigida yazmıştım, P. nigra değil…