Bulunduğumuz ya da haber aldığımız bölgelerin durumlarını paylaşalım

Bugün saat bir gibi arılığıma gittim.Arı uçuşları ve polan gelişi süper yarın için yapaçaklarımı planlayıp eve dönerken yol kenarında arılığı olan biri vardı uzun zamandır merak ediyordum tanışıp bilgi alırım diye ama denk gelmiyordu baktım arılıkta selam verip müsade istedim sağ olsun sıçak karşıladı beni saat iki gibi şurup veriyordu arılara amca erken dedim bir şey olmaz dedi :slight_smile:
Kovanların halini Halil abi görse yandı valla :slight_smile:
Hiç daraltma yok örtü bezleri delik deşik üstünde arı ölüleri kovanların kimisi sağdan kimisi soldan calışmış.
Şurupluklar yosun tutmuş resmen.
Çok şaşırdım fazlada bir şey diyemedim…
Acaba diyorum biz arılara fazlamı lüx davranıyoruz…

Rıdvan Bey,
Önemli olan gönül rahatlığı…

Sağlıklı temizlik kurallarından ödün veremeyiz.

İyisini, daha iyisini öğrendikçe isteristemez uyguluyoruz.

İhmal ettiğimiz bazı yardımlar olmadan da arılar yaşamlarını sürdürebiliyorlar. Hattâ pek çok hatamıza rağmen… :slight_smile:

Bizim farkımız olmasın mı sıradan arı bakıcılarından?

Gen.TR örnek olmasın mı?

Salı günü arılara bakmaya gittim. Serindi ama güçlü kolonilerin arıları uçuyordu. 2 tane zayıf kovanda ses yoktu.Tıklattım, meraklı Melahat’lar hemen delikten kafayı uzattılar.

           Arkadaşlar bende 24 şubat pazar günü İstanbul'dan Malatya'ya arılara bakmak için

geldim ama maalesef havalar kovan açmaya müsait değil hava sıcaklığı bir türlü 10 derecenin
üstüne çıkmadı yavrulama olduğu için açmaya cesaret edemedim sabırla havaların ısınmasını
bekliyorum.(kovanlarımın tamamı çalışır durumda fakat iç durumları meçhul)

Hasan ağabim hayırlı olsun yolculuğun demek Malatyaya vardın arılarına kavuştun,inşaallah zayiat yoktur.

Köyde varmı bir değişiklik bıraktığınız gibimi?

Allahım kolaylık versin.

Mustafa bey teşekkür ederim arlar bıraktığım gibi henüz kontrol edemedim hava soğuk 

ısınmasını bekliyorum.
Siz nasılsınız yaramaz bir durum yoktur inşallah.

Bir kaç kayıp var,Hasan ağabeyim ama arılarımın genel durumu umut verici bana bu yıl hedefi büyük tut işareti veriyorlar, hedef büyük artık,birde Rabbim bereket verirse tamamdır.

     İnşallah herşey umduğun gibi olur, Allh bereketli bir sezon nasip etsin.

Çok hakılsınız Halil abi gen .tr farkını bugün daha iyi anladım…
sayenizde bir çok arı bakıcısı (en başta da ben) arıcı oldu.

Muğla kızlarımız bu sene geçen seneye göre 15 gün erkenden geliyorlar.
Baharda bu koloniye hiç besleme yapılmadı. 6 çerçeve kıştan çıkmıştı.

http://imageshack.us/a/img404/103/imag0551s.jpg

http://imageshack.us/a/img152/1228/imag0553i.jpg

http://imageshack.us/a/img849/660/imag0554m.jpg

Buda başka bir muğla melezi kışa 6 çerçeve girdi 6 çerçeve çıktı.
Yavru çıkarınca sığmamaya başlamış.

http://imageshack.us/a/img822/9241/imag0557x.jpg

http://imageshack.us/a/img819/4027/imag0558p.jpg

Maşallah Levent abi :slight_smile:

örtü bezi soğan çuvalı mı?

Alt kat soğan cuvalı, üstünde 2 kat çanta kumaşı. Tam ismini bilmiyorum.

Elimde ki bir miktar çanta kumaşını değerlendirdim.
Çanta kumaşını arılar kemiriyordu. Böyle bir çözüm buldum.

bu gün yaptıgım genel kontrolde 9 cıtada kışlattıgım arımı marttan buyana beslemekteyim akşamları bi su bardagı koyu şerbettle bugun baktıgım da 10cu cıtasını kendi örmeye başlamış ve erkek gözü olarak el büyüklüğünde ve günlük yumurtasıda vardı bu dalagı kestim bu kovanıma ne yapmam lazım diger cıtalardada günlüklü çıkanlı bi görünüm vardı siz abilerimin verecegi degerli bilgilere şimdiden teşekkürler

Dediğiniz gibi ise bir hafta, on güne kat ister o koloni.

Doğu Anadoluda Hanak,Damal,Posof Arpaçay yörelerindeki halk masallarında yüce bilinen cücelerle
cüce bilinen yücelerden bahsedilir sık sık.
Cüce bilinen yüceler halktan olur genelde ve eninde sonunda masalın sonunda galip gelir.

İkindi vakti arılığa gittim,aman Allahım o ne be…
Coşmuşlar, coşmuşlar Allah nazardan saklasın hızlarına yetişemiyeceğim gene.
Bildiğim zayıf koloniler vardı birkaç tane hani cüce dediğimiz olmuş yüce, almış başını gitmiş.Aşırı gelişim gösteren kolonilerde de aşırı nem var diğerlerine göre.
Her ne kadar teknik arıcılık yapmaya çalışsak da lümbürt tekniğine daha yatkın elimiz bazen öğleden sonra şerbet verdiğim ikindiye doğru amitrtaz verdiğim oluyor.Gene vereyim iki duman dedim olmadı akşam oldu, oluk oluk (yada akın akın) arı geliyor kovanlara.Zaten varroa pek yok dedik(bahane) ilaçlamadan döndük geldik.Ve çiçektozu gelişi süperdi akşam üstü.
Yaşlılık işte fotoğraf makinesini almamışım yanıma hep arabada dururdu 18 mart etkinlikleri için yanıma almıştım okulda kalmış,kısmet başka bir güne.

Ahmet hocam
Arılar coşunca sizede yansımış yazınızdan pek neşeli olduğunuz anlaşılıyor.
Malesef hafta sonları iki hafdadır hava kapalı ne yaptıklarını bilmiyorum ama iyi çalıştıkkları aşikar
Bu haftada oğlumun sınavı var yine pek ilgilenmeyeceğiz hayırslısı bakalım

Başarılar…

Ahmet hocam, şimdilik sevindirici.

Arada üye arılıklarını okurken geçmiş yıl durumlarına da göz atarım.

Geçen sene çok oğul kovalamışsınız.

Aman dikkat. :slight_smile: