Hüseyin bey ,bu sene arıların durumu çok güzel.
Sezonu erken açtık,araya fuar ve hava muhalefeti girince arıya gidememiştim.
Dün bizdede durum güzeldi ,arı daha ziyade nektara çalışmakta.
Hüseyin bey ,bu sene arıların durumu çok güzel.
Sezonu erken açtık,araya fuar ve hava muhalefeti girince arıya gidememiştim.
Dün bizdede durum güzeldi ,arı daha ziyade nektara çalışmakta.
Ankara Ayaş’da çiğdemler tam kadro açıyor.
Çiçektozu geliyor ama hava çok netameli.
Kayıpsız atlattık diyorduk ama, dün baktığımda iki diskte salkıma giren bir koloni külliyen mevta olmuş.
Tipik varroa tablosu…
Kemerlerde bal var, duvarlar hiç oyulmamış, bazı arıların kafalar gözlerde…
On gün kadar önce son bir tur flumetrin şerit verdiğimde gayet diriydi bu koloni. Verdiğim şerbet de çekilmiş… Tabanda 18 adet varroa saydım.
Dün tüm kovanlardaki şeritleri almaktı niyetim, aldım da… Sarı kafalıyı acaba yüksek doz mu öldürdü?
Gece salkımda ölmüşler…
Yüksek doz ile alakası yoktur.
Mrb arkadaşlar aranıza yeni katılmama rağmen uzun zamandır siteyi takip ediyorum.
Geçenlerde gördüğüm enteresan bir olayı paylaşmak istedim.
Şubat ayının 9’u arılığa giitim herzamanki gibi uzandım önüne gelene geçene bakıyorum
yani kovana giren çıkan arılara, kovanın önünde bi kargaşa oldu bende yaklaştım.
Enteresan yada bana enteresan geldi erkek arı kovandan çıkmış ucuşa gececek ama işçi arılar bırakmıyo iki bacağından yakalamışlar kovanımın tek erkeği gidipte gelememek var gibisinden.![]()
Hava sıcaklığı 18 - 22 derece arındaydı yaklaşık 1 buçuk saat bekledim gelecekmi die gelmedi yada ben göremedim gelişini.Yaklaşık 10 senedir bu işle uğraşıyorum ilk defa bu ayda erkek arı uçuşu gördüm bilmiyorum banamı garip geldi.
http://d1302.hizliresim.com/16/t/khmpy.jpg
Danakıran
http://d1302.hizliresim.com/16/t/khmth.jpg
Fındık
http://d1302.hizliresim.com/16/t/khmvd.jpg
Erik
http://b1302.hizliresim.com/16/t/khmz2.jpg[img]
http://b1302.hizliresim.com/16/t/khn1w.jpg[/img]
Bugün itibariyle yılgın
http://b1302.hizliresim.com/16/t/khn4w.jpg
http://b1302.hizliresim.com/16/t/khn76.jpg
Bugün itibariyle sakarca
Aşağıdaki resimlerde bugün çekildi.
http://b1302.hizliresim.com/16/t/khnfq.jpg
http://a1302.hizliresim.com/16/t/khnmz.jpg
Yorumlara göre:
“Arılar kıştan kayıpsız çıktı.”
“Hepsi çok iyi”
Olmasını istemeyiz ama önümüzdeki günlerde istenmeyen soğuklar olabilir, arılar hırpalanabilir.
Birkaç günlük soğuklarda zayıf arılar ölebilir.
Unutmayın ki güçlü arı nisanda sönebilir, hiç güvenmeyin.
Bahar aylarında kovan içi düzenlenmeli, iyi beslenmeli.
malesef geçmişte azda olsa arı kaybını nisan ayında yaşadım.kış aylarında kaybım yok.
Sayın Zangoç, 1 haftada 3 kez üye oldunuz.
Israrla üye oluyorsunuz.
1 tane üyelik yetmiyor mu?
Bizim foruma üyelik para ile.
Ona göre. ![]()
Birden fazla kilise var demek ki…
Bakalım hangi çanı çalacak…
Kabul etmedim ki. ![]()
şerbetten olmasın…
aynı durum bi arkadaşımın başına gelmiş 1 hafta önce şerbet verdiği arı aynı biçimde ölmüş.
varao 1 hafta içinde kovanı söndürebilir mi?
Diğer koloniler de aynı şerbeti aldı.
Halil Beyin dediği daha mantıklı.
Ani soğuma sonucu gelen ölüm…
Varroa, arıyı-koloniyi 1 dakikada öldürür.
Salkım kabuk sıcaklığını 7 derece üzerinde tutamayacak güce düşmüş arı “tık” diye gider.
Bu güç düşüşünün sebebi kesinlikle varroadır.
Arıları bugün kontrolettim poşetbeslemesine devamedildi merakettiğim birşeyvar bunları böyle besledik kolonilerin yarısına katversek olacak şubat sonunda 10 çıta olduysa bunlar nisanda nolur korkarım açlıktan ölmesin nisandaki kapalı havalarda endişeliyim
bugün güçlü bir kovanımı kontrol edeyim dedim,kovanda günlük var kapalı da var bir de ana memesi var???acaba ana değişimi mi söz konusu?benim almam gereken tedbir var mı,bu zamanda çıkan ana çiftleşebilir mi acaba?
ananın cıkması,çiftleşmeye çıkması derken mart sonu gibi süper ana olur
inşallah
Hiç super olmaz…
Ancak kovan sönmez devamlılık sağlar.
Bu kadar erken yapılan yeni analar genelde geçiş anaları olurlar, yeterince döllenemezler.
Bu geçiş anaları uygun zamanda yenilenir.
Normalde Sayın Murat Akın Bey’in söylediği doğrudur,benim görüşüm bu sene mevsimin ılık geçiyor olmasından dolayı bir yorum…
arı kendini hazırlıyor herhalde,birkaç tane de erkek yumurtası var.