Cantürk Bey, Merhaba!
Sorunuzu doğrudan doğruya sorsaydınız daha iyi olacakmış… Giriş sözlerinizi irdelemeden geçemeyeceğim:
Teknik kaynaklar timol için ‘‘uçucu bir yağdır’’ demezler, diyemezler;
çünkü timol ‘‘bir yağ’’ değildir.
Ancak, timol için ‘‘bir uçucuyağdır’’ diyebilirler ya da ‘‘bir uçucu yağdır’’ demiş olmaları gerekir.
Sitede (forumda) timolün körükte yakılarak kullanılması gerektiği söylenmiyor…
Timol içerdiği düşünülen bitkilerin (ki, çoğunda timol oranı çok düşüktür) körükte yakılması durumunda varroaya etkili olup olmayacağını araştıran denemelerden ve gözlemlerden sözediliyor.
Olabilir mi diye sorduğunuz yöntemin yetersiz olacağını biliyorum; fakat az da olsa etkisinin olup olmayacağını bilmiyorum.
Neden yeterince etkili olamayacağına gelirsek…
Etki edebilecek kadar timol buharlaşamaz; o kadar büyük oranda timol içeren bir bitkimiz yok.
Timolün etki mekanizması ve timol içeren ilaçların kullanımı için bkz.:
https://www.aricilik.gen.tr/index.php?topic=8043.msg119787#msg119787
(Arıcı Gözüyle Varroa)