kekik yağı ile varroa

Bizde bildiğim 2 tür mevcut diğerleride vardır ama kullanmıyoruz.

Beyaz çiçek açan türü

http://i.hizliresim.com/xYXn3j.jpg

Eflatun çiçek açan türü

http://i.hizliresim.com/x84qmk.jpg

Çok keskin kokulular çorbalarda kullanılıyor. Yüksek rakımlı yerlerde yetişiyor. Beyaz çiçeklisi sulak

yerlerde, eflatun çiçeklisi kurak yerlerde yetişiyor. Uzun sürede kokusu kaybolmuyor. Ayrıntılı

olarak kekiğin hangi türü olduğunu çok baktım ama bulamadım.

Bence de bunu kast ediyor. Öncelikle erkek arı gözleri yoksa işçi arı gözleri.

Düzeltme: Bahsettiğin rakamlar giriş değil çıkış rakamlarıdır. :smiley:

evet eline sağlık yazım hatası yapmışım cıkış tabikide

Doğru Bekir arkadaşım,
varroa erkek gözleri tercih ediyor eğer erkek yoksa mecburen diğer gözlere de giriyor.
Bu arada Halil Bilen üstada Fransa’dan erkek arı(yavru) alımı için eleman gelmiş üretin biz alırız diyorlarmış.Gözden çıkmamış erkek arıları ilaç yapacaklarmış yanlış anlamadı isem.(İlaç aganigi türünden)

Fransa’da erkek arı yokmuymuş :stuck_out_tongue:

Vardır mutlaka,
bizim ülkemizin erkek arıları,doğası bir başka demek ki… :wink:

ben olsam erkek ar deyil sakat arıları bile vermem bala gelice cinden arıya gelince bizden alıcaklar vardır bir domuzlukları

Bunlara vurucan kırbacı :stuck_out_tongue:

Yürü be koçum, kim tutar seni :wink: Ülkem de erkek ne varsa hepsi meşhur olmuş. :stuck_out_tongue:

İşin espirisi hocam hep aynı renk bizimkisi :slight_smile:

bize kurslarda kuluçkalık suresi erkek arı kuluçkasıyla aynı oldugunu söylediler ve varova ile mücadele en iyi zamanı kolonide yavru olmadığı zamanı tercih ediniz diye söylediler

Vedat bey o zaman bal hasadını yaptık diyelim ağustosta varroa mücadelesi için bekliyecekmiyiz aralık sonu veya ocağı

Vedat bey söylediğiniz doğru en iyi zaman.

bal hasadından hemen sonra yavru azalıyor şuruplamadan önce varova yapıyoruz bizim burada arı kuşları yoğun oluyor arıların çalışma düzeni bozuluyor yavruyu tamamen kesiyor

kekik yağı ile ilgili olarak şöyle bir şey söyleyebilirim. varova ile mücadelede kullanılan ilaçların etkin maddesi olarak kullanılan timol her kekik türünde bulunmamaktadır. bazı kekik türlerinde timol bulunmasına karşın bazı türleride karvakrol bulunmaktadır. bu sebeple aldığınız kekik yağının hangi tür kekik olduğunu bilemediğiniz için faydasını göremeyebilirsiniz.

Kekikte bulunan timol uçucu bir yağdır diyor teknik kaynaklar. Sitede anlatılan çalışmalarda hep kurutulmuş kekiğin yakılması veya bir yerlerden temin edilen kekik yağının bir şeylere emdirilip körükle yakılması denemeleri olmuş ve pek sonuç alınamamış. Etkin maddenin yani timol uçucu yağın yakılması nasıl tesir edecek ki?
Sitedeki yapılanlardan ve okuduğum bazı teknik kaynaklardan anladığım kadarı ile arıcılıkta biz bu kekik bitkisini taze iken kurumamış halde toplanıp kovan kapağının altına bir yastık içine doldurulup üstünü de bir muşamba ile örtüp üstten hava kaçmayacak şekilde muntazam bi hale getirip kovan kapağını kapatarak kekiğin kovan içinde kurutulması suretiyle bünyesindeki timol maddesini kovan içerisinde buharlaştırıp bu etken maddeyi arı zararlısına direk tesir ettirilebiliriz; diye düşünüyorum. Kovan içi sıcaklığın yüksek olmasından dolayı kovanın içinde kuruyarak zamanla bütün varroaların imhası gerçekleşebilir. Ne dersiniz. ?
cantürk akpınar.

Cantürk Bey, Merhaba!

Sorunuzu doğrudan doğruya sorsaydınız daha iyi olacakmış… Giriş sözlerinizi irdelemeden geçemeyeceğim:

Teknik kaynaklar timol için ‘‘uçucu bir yağdır’’ demezler, diyemezler;
çünkü timol ‘‘bir yağ’’ değildir.
Ancak, timol için ‘‘bir uçucuyağdır’’ diyebilirler ya da ‘‘bir uçucu yağdır’’ demiş olmaları gerekir.

Sitede (forumda) timolün körükte yakılarak kullanılması gerektiği söylenmiyor…
Timol içerdiği düşünülen bitkilerin (ki, çoğunda timol oranı çok düşüktür) körükte yakılması durumunda varroaya etkili olup olmayacağını araştıran denemelerden ve gözlemlerden sözediliyor.


Olabilir mi diye sorduğunuz yöntemin yetersiz olacağını biliyorum; fakat az da olsa etkisinin olup olmayacağını bilmiyorum.

Neden yeterince etkili olamayacağına gelirsek…
Etki edebilecek kadar timol buharlaşamaz; o kadar büyük oranda timol içeren bir bitkimiz yok.

Timolün etki mekanizması ve timol içeren ilaçların kullanımı için bkz.:
https://www.aricilik.gen.tr/index.php?topic=8043.msg119787#msg119787
(Arıcı Gözüyle Varroa)

Cahit abi merhaba.

Abi ben doğal yöntemler ile çözüm bulma gayesindeyim.
Böyle önemli bir canlı ve ürettiği gıdaya her ne olursa olsun kimyasal bi madde ile zarar vermek istemiyorum. Kimsede istemez.
Bu zararlı ile mücadelede organik ve doğal yöntemler ile savaşmak isterim. Amacımda bu.
Yukarıda yazdıklarımda sadece bir fikir.
Selamlar.
Saygılar.

Doğal yöntemlerle çözüm bulma gayesi hepimizde var ama bu durum varroanın canına minnet.