kekik yağı ile varroa

kekik yağı varova ilacı şeklinde kullanılması gerçek ise. kekikte bulunan arılar da varova olmaması gerekir.

Sayın Delmare,
Teşekkürler.


Hasan Bey,
Kekik yağındaki (ve kovana uygulanan üründeki) timol ile
kekiğin çiçeğindeki timol, aynı yoğunlukta değil.
Bu nedenle timol içeren ilaçlar ve kekik yağı varroa mücadelesinde kullanılabilir, kullanılıyor.

Buna karşın ben sadece kekik yağı ya da timol içeren, hatta başka uçucu yağlarla desteklenmiş timol içeren ilaçların varroa mücadelesi için yeterli olabileceğine inanamıyorum.

Hele körükte yakarak…
Hiç olmaz diye düşünüyorum.
Uygulayacağımdan değil, ama olabileceğini ve olabilirlik derecesini ben de merak ediyorum.

Temas etkisi tartışılmaz…

Merak ettiğim, yakarak kullanılmasında etkisi… :slight_smile:

Hayri Bey, kekik yağı attarlarda bulunur. Ancak attarlarda satılan kekik yağı ile imbikte sıkılmış kekik yağı farklı oluyor. Elimizde imbikte sıkılmış kekikyağı kalmadığı zaman attardan da aldık. Açınca farklı kokular hissettik. Sanırım başka yağlar da karıştırıyorlar. Kekik sıkan birisinden almak en garantisi.


http://img803.imageshack.us/img803/4622/p1012193e.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Yurdumuzun her yerinde değişik görünümlrdr kekik yetişmektedir.
Kekikyağı ya da thymol her kekikte aynı oranda mı bulunur acaba?
Resimde bizim köy civarında en çok yetişen üç kekik çeşidi görülüyor. Soldaki yağ kekiği, ortadaki kara kekik (karabaş otu), sağdaki eşek kekiği. Kekik yağı sadece yağ kekiğinden çıkıyor. Eşek kekiği daha çok ve daha iri olduğu halde yağ çıkmıyor. Kara kekik de öyle. Öteki mor çiçekli ve ufak boylu kekiklere de kekikyağı sıkanlar rağbet etmiyor.
Acaba yağı çıkan kekikle yağ çıkmayan kekik varova ölümüne aynı derecede mi etki edecek?
Bu konuya meraklı arkadaşların bu hususları da dikkate alması gerekir sanırsam.

Cahit Bey, ben körükteki kömürün üstüne kurumuş kekiği tıka basa doldurup bolca bolca arılara dumanını verdim. Arılar hiç rahatsız olmadı. Yani arıya zararı yok. Varovaya? Onlara da zararı olmadı. Ya da benim arılarda varova yoktu. Ya da uygun kekik çeşidini yakmamıştım. Yaş kekik daha mı etkili olur acaba? Çürümüş ağaçlara kekik yağını emdirerek körükle dumanını verdim. Sanırsam korkak davranıp dozajını az tutmuştum. Sağlıklı bir sonuç alamadım. Şimdi bunların dozajını artırıp yeniden denemeyi düşünüyorum.

Sayın Ali Varol,bizim buralardaki kekik sizin resmini verdiğiniz kekik türlerine benzemiyor. Karabaş otu buralardada var fakat biz ona kekik gözüyle bakmıyoruz hatta benim arılığım da dahi baya var. Asıl kekik dediğim ise küçük boyda ve yerde sürünerek büyüyor ve yanlarından dallar veriyor. :wink:

Ali bey, okuduğum ve forumda paylaştığım bir tezde timol içeren portakal kabuğu, okaliptus yaprağı ve kabuğu, defne yaprağı, kekik gibi gölgede kurutulmuş malzemeyi körükle 10-15 puf duman verip giriş 10-15 dakika kapatılarak sonuç alınabilmişti…

Ali beyin söylemiş olduğu kekik çeşitlerinden hangisinde acaba timol oranı fazladır?

Türkiye’de Kekik Yağı ve Timol denildiğinde Labiatae (Lamiaceae) familyasından dört bitkinin adı geçiyor:

Origanum dubium (Güney Anadolu, özellikle Alanya çevresi)

Origanum smyrneum veya Majorana onites (Ege Bölgesi)

Origanum heracleoticum (İstanbul çevresi, Marmara Bölgesi)

Thymus serpyllum

İlk ikisinden belki üçüncüden de kekik yağı denilen bir uçucu yağ elde edilebilir.
Origanum dubium’dan zaten elde ediliyor, hatta yurt dışına da satılıyor.
Bunlardan dördüncüsü yurdumuzda çok yaygın, fakat uçucu yağ oranı çok düşük.

Maalesef hiçbiri Oleum Thymi (evrensel ve tıbbi anlamdaki kekik yağı) üretiminde kullanılmıyor.
Bu amaçla kullanılan bitki yine aynı familyadan olan Thymus vulgaris, Türkiye’nin doğal bitkisi değil.

Hiçbirinden timol elde edilmiyor…
Doğadan timol elde etmek istenirse, özel olarak yetiştirilen (kültürü yapılan) başka bazı bitkiler var.

Kokulu yani bitkisel esanslı kurutulmuş ve taze bitkileri körükte yakıp varroalayla savaşan birisini tanıyordum.

Bizlerden büyük birisiydi.
Arılığın içinde, arılı kovanların arasında bu kokulu bitkilerin bazılarını üretirdi.
Aradan yaklaşık 25 yıl geçti hala yapıyormu bilemem.

Hatırımda kaldığına göre:
Hem dağdan topladığı hem kendi ürettiği kekikler, lavanta, nane, acı pelin gibi kurutulmuş bitkileri yakar, dumanından yararlanırdı.

Herkeze merhaba
kekik yağını bulduk 15*2.5 cm boyunda şerit kartonlara yağı emdiriyorum yarın inşallah arılara vereceğim gün ola harman ola bekleceğiz göreceğiz

Tek kolonide denemenizi öneririm.

Ben hiç denememeyi öneririm. :smiley:

varova mücadelesi yavru olmadığı yani kolonide kapalı larva günlük olmadığı zamanlar yapılır ancak yeni arıcılığa başlamış arkadaşlar varova yapılacak diye uygulama yaparlar hem olumlu sonuç almazlar hemde koloniyi boşuna ilaclamış olurlar çünkü benim bildiğim varova kapalı erkek gözlerde üreme yapıyor

Enver bey, sizin ilaç vermeniz fayda etmiyor, etrafta ilaç vermeyen o kadar çok arıcı varki.

hasan bey varova yüzünden hiç bir kovanım çökmedi

Erkek yoksa?

Vedat bey erkek gözlerde daha güzel daha verimli ürüyor :slight_smile: ama normal gözlerdede üremesine devam ediyor diye biliyorum Halil abide bunu kast etmiş sanırım

şimdi ben öyrendiğim kadarıylan yorum yapayım yanlışsa öyreten düzeltsin
varrova erkek gözleri daha cok tercih eder juvenil hormonu erkek arılarda daha cok olduğu icin dört len altı adet
varrova girer erkek arı gözüne kapanmadan önce işci arıların gözünede birlen üc arası girer diye biliyorum
erkek yoksada varrova tezgahı kurmuş üreme devam yanlışsa düzelten cıkar helbet