Ali bey,çerçeve kanalı neden elek teli ile kapatılmış?
Biz formik asit kanallarını kapatmıyoruz.
Acaba arılar kekik yağı ile temas ettiklerinde ölüyor mu?
Belki almanyada yaşayan arkadaşlar buna cevap verebilir.
slm epeydin izliyemedim dostlarım timol özelligi deyince katılmak istedim ankarada ARI FARMA ürünü olan thmoset adlı ilaç ı abdülkadir akcan abimiz kullandı arısı antalyada. zayıf olan 2. cıta lı olanları nadir 3 lü olanlarda yagmalamaya yol oçtı. sizlerle paylaşmak istedim
Yağma konusuna ben de katılıyorum,çalışma şeklim gereği ben de timol içerikli varroa ilacı kullandım ve tüm karniollerim yağmadan gitti,hatta dozunu da bayağı azaltmıştım,aman dikkat,saygılarımla.
Yağma riski kötü… Kekik yağı yada kekik otu körük ile uygulansa, doz ayarlansa (5-10 puf), giriş 10-15 dakika kapansa nasıl olur acaba :-X
Timol etken maddeli ilaçlar kullanılırken kolonilere aynı anda kullanılmalı ve uçuş delikleri
daraltılmalı.Mümkünse zayıf denebilecek koloniler eşitlenmeli veya etki alanından çıkarılmalı.
Madem ki bu arılar da bulunan varraoa için üretilmiş.
Eğer yağmalama oluyorsa bir yerde eksiklik var.
Böyle aşırı yağmalama olması deneme süresinde nasıl bir yöntem uygulanmış acaba?
Karniyolların savunması düşüktür zaten…
Bir de timol olunca…
Keşke bizim arılığa yakın olsanız… :-X
Murat Hocam,
Birbirinden uzakta olan 50 kovanlık ve yiyecek sorunu bulunmayan arılıklarda yağma riski en az oluyor.
Avrupa’da kilometrekareye düşen kovan sayısı az. Arılıklar arasındaki mesafeler uzun ve arılıklar da küçük.
Bizim ülkemizde ise belli bölgelerde aşırı arı yığılmaları oluyor.
Deneme yapılan arılıklar yukarıda yazdığım gibiyse, yağma sorunu dikkate değer olmaz.
Ama çevrede yiyecek sorunu olan, bakımsız koloniler varsa, kapak açamadığımız zamanlar oluyor.
Böyle şartlarda uygulandığında yağma kaçınılmaz.
Daha güçlü kolonilerin gelip zayıf kolonilerin yiyeceklerini yağmalamalarını engellemek
amacıyla aynı sahada bulunan tüm koloniler eş zamanlı olarak kekik yağı ile tedavi edilmelidir.
Alıntı www.ustapetek.com/.../bal_arilarinda_varroa_destructor_ve_kontrol…
arkadaşlar benim merak ettiğim,kekik yağını bir bez parçasına bandırıp,ve bu bezi körük içerisinde yakarak kovan içerisine dumanlama yaparak varroa mücadelesi yapan arkadaşlar aranızda varmı,varsa etkisi nasıl faydalı oluyormu,olmuyormu deneyen arkadaşların tecrübelerini bizlerde öğrenmiş ve bilgilenmiş oluruz anlatırlarsa seviniriz.
Ben hiç kekik yağı kullanmadım şimdiye kadar, bu yaz bahçemdeki kekikleri toplayıp kurutacağım ve sonbaharda körükle yakarak deneme yapacağım.
O zaman neticeyi burada yazarım kısmetse!
Kekik yağının içinde bulunan Timol bir çok Varroa ilacının etken maddesidir. Ben yalnızca kekik yağı kullanıyorum ve çok da memnunum.
Kolay gelsin…
Sayın Delmare,
Merhaba, Hoşgeldiniz!
Ekim ayında arıcılığa yeni başladığınızı yazmışsınız… Şimdi, altı ay sonra ‘‘Ben yalnızca kekik yağı kullanıyorum ve çok da memnunum.’’ diyorsunuz.
Kaç mevsim, kaç kez uyguladınız?
Kaç koloniye uyguladınız?
O kolonilerin önceki yıllarda yapılan varroa mücadele yöntemleri nelerdi?
Kekik yağını kullanma yönteminiz hakkında bilgi verebilir misiniz?
Hiç bir bezi kekik yağına batırıp; kekik yağını emmiş bezi kovanda yakarak uyguladınız mı?
Teşekkürler eder, kolaylıklar dilerim.
Ali hocam.
Kekik yağını nereden temin edebiliriz
Konuyla ilgili bir ayrıntıya dikkatinizi çekmek istiyorum.
Ali Varol hocamızın anlattığı imbik ile kekikten yağ damıtma ile çoğu aktarlarda kekik yağı diye satılan, kekik kokulu yağ birbirinden oldukça farklı.
Zeytinyağı içinde kekik bekletilerek üretilen yağı da kekik yağı diye satıyorlar.
Has kekik yağı Ali Varol hocamızın anlattığı yöntem ile elde edilendir.
Sayın Delmare, Cahit abinin sorusuna yanıtınızı bekliyoruz.
Şu kekik yağını, nasıl kullandığınızı, bir anlatında, herkes faydalansın.
Bir yerde yorum yazmıştım;
Kekik yağı çok acı oluyor, tadına bakarsanız ne dediğimi anlarsınız.
Ama zeytin yağı içinde yapılan da acı oluyormu bilemiyorum.
cahit abi hay senin ağzına sağlık abi çok sagol,arkadaşlar buradaki amaç aranızda anlattığım gibi kekik yağını körükte yakarak,ve dumanını vererek kullanan arkadaşlardan bilgi bekliyoruz,ben kullanmadığım için kekiklerle bilgisi ve tecrübeli olan kişilerden bilgilenmek istedim,benim bölgemde havalar biraz düzelsin en azından 1 kovanıma deneyip ve takip altına alacağım,bir başka yöntem ise,doğadaki yetişen kekikler tam çiçeklenme dönemine yakınken,kekikler kesilip ve bir metal kapta kaynatılır kaynama süresi 30dk,ve bir kaba aktarılır ağzı sıkıca kapatılır,20-30 gün bekletilip demlendirilir,ve demlendikten sonra yeniden ayrı bir sişelere doldurulur,lazım olduğu müddetçe bir karton veya sünger bir emici birşey olacak, emdirilir ve kovandaki çitaların üzerine konulur,bu hakiki bir doğal yöntem,bu tarifide arıcılıkta değer verdiğim bir büyüğüm verdi kendisi profesyonel arıcı amatör değil,bu tip uygulama yapanlar varsa bizlere bilgi verirse sevinirim,buradaki amacımız gerçekleri görmek ve işe yarıyorsa bilgilenelim hep beraber doğal yöntemlere geçelim,saygılar
Ali bey,su ve kekiğin oranı nedir?
Merhaba Cahit Bey,
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
Birebir arıcılığa yeni başladım ama 5 yıldır da 100 adet kovan işletiyorum. Kovanlar kışın İstanbul yazın Bingöl’de. Kekik yağını nasıl kullandığımıza gelince; bir parça kartonu kekik yağında 2 gün bekletip kovanın içine koyuyoruz. Yani yakarak kullanmıyoruz.
Umarım açıklayıcı olmuştur.
Saygılarımla,
Can