kekik yağı ile varroa

hayır ancak kullanılabileceğini düşünüyorum ancak bilgi karmaşası var…her bir uygulama farklı…kekik yağı ama hangi kekiğin yağı mesela?

Bu bitki kekik değil, kekik ailesinden keklikotu veya güveyotu denilen bitki.
İçinde timol var yine de.

Peki , bir avuc kekigi koymadan once gunde kac tane varroa dokuluyor diye baktiniz mi ?

ben de şurup suyunu kekikle çay demler gibi demledikten sonra şekerle karıştırdıktan sonra arıya veriyorum, 2014 ylına göre 2015 yılında daha çok kekikli şurup verdim. varroanın hemen hemen olmadığını gördüm. bence kekik etkili. ancak kokusu yağmacılığa neden oluyor. bilginize.

Bir Arkadas bu bitkinin bir resmini paylasabilirmi Acaba.
Ana vatani Kipris galiba.

Arkadaşlar ben bu bitkilerle varrova işini çok denedim .

Kekik suyu vb.

Yararı çok var

Ancak yavrusuz dönemde kimyasal ilaç kullanmadan olmuyor

Organik mücadeleyi yardımcı tedavi olarak kullanmamız gerekiyor

Bu bitkiyle Anam kurutulmuş elma, armut,erik kaklarını daldırma yapardı.
Kışın güvelenmesin diye Balıkesir’de.

Zaten şu anda kekikten(Timol) sentetikte olabilir yapılmış ruhsatlı ilaçlar var.

bu aralar en çok düşündüğüm şey :wink: bir var bir yok kekikli şurup belli bir zaman sonra arının ter bezleri bile kekik kokacak,böylece arılarımıza varoa yaklaşamıyacak… ::slight_smile:

Ismail bey ben kekik susuz neredeyse hiç surup vermem ama varrova hala basimin belasi[emoji3][emoji3][emoji3]

SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Kekik suyunun damıtma yoluyla elde edilmiş olması gerektiğini okumuştum. Kaynatılınca etkisi ciddi oranda düşüyormuş. Ayrıca varroa için değil de nosema için kullanılıyor genelde.

Her sene bir eylül ayında birde mart ayında kaynamış suyun içine kekik atarım.
Biraz kaynatıp ateşten aldıktan sonra şekeri döker şurup yaparım.
Buradaki bir arıcı abimiz her yıl bu şekilde yap.
Nosemanın büyük bir kısmının önüne geçersin demişti.
Bende sürekli yılda iki defa yaparım.

ben bir evet bir hayır kekik sulu şerbet kullanıyorum…inşallah faydasını görürürüz…

bende geçen sene çok kullandım kekikli şerbeti, faydası oldumu bilmiyorum ama arılar çok severek tüketiyor :slight_smile:

(Herkesin korkulu rüyası olan varroa)
Arkadaşlar varroanin hiçbir suçu yok
Tüm suç arıcıların. adam bir yıl varroa görmüyor diye 5 yıl ilaçlama yapmıyor.vicdanınıza sorun kim bu zamana kadar düzenli ilaçlama yapıp da varoa görmüş ki. Ben 7 yıldır arıcılık yapıyorum ve Duman dışında hiçbir şey kullanmıyorum varroa için. Düzenli olarak ilkbahar sonbahar yaptığım için herhangi bir sıkıntı göremedim hiçbir zaman. Önemli olan ilaç değil önemli olan düzenli olmak. Sahtekar insanlardan ilaç almadığınız sürece herhangi bir sıkıntı yaşamazsınız. Bunu da söyleyeyim zaten her alıcı bilir. Arı hastalıklarının en büyük nedeni varoa dir.
Selamlar saygılar