ortalama 6/8, 50*8= 400 çerçeve arı almak istiyorum (6 Nisan 2013'e kadar)

Değerli arıcı dostlar merhaba,

Kocaeli bölgesinde arıcılık yapmaktayım, Kovanlarım Langstroth standard çerçeve boyutundadır.
Çerçeve üst uzunluk 47,5 cm.,
yükseklik (dıştan dışa) 25,0 cm.

Çerçeveleriniz bu ölçülere uygun olması koşulu ile satın alınabilecektir. Aksi halde kendi kovanlarıma uymayacağından satın alamayacağımızı önemle arz ederim.

Arılarınız, tarafımızca arılığınıza gelinerek kendi kovanlarıma aktarılmak üzere ve
En geç 06 Nisan 2013 de tarafıma teslim edilebilecek şekilde;

Minumum 8 çerceveli 6 çerçevesi yavrulu 6/8,
Mevcudu iyi, genç analı (2012 anası), mevcudu iyi, Varroa mücadelesi yapılmış, sağlıklı,
ortalama 6/8 ( ortalama 8 çerçeve, 6 yavrulu çerçevesi bulunan) 50* 8 = 400 çerçeve arı alacağım.

Ödeme arılığınıda teslim esnasında nakit olarak yapılacaktır.

Arı satmak isteyen arkadaşlar konuya cevaben veya özel ileti yoluyla iletişime geçebilirler.

Arılarınızın durumuna göre, çerçeve başi fiyat belirlenmesi tercihimdir.

Merhabalar,

Çerçeve ölçülerimi hatalı vermişim,

Uzunluk, 47,2 cm.
Yükseklik (dıştan dışa) 25,0 cm.

Henüz hiç bir teklif gelmedi, bu nasıl iş ya,
nerede hata yapıyorum, acaba alış fiyatı mı söyleseydim?

TAB, Türkiye’nin Kuzey Avrupa ülkelerine paket arı satışından söz ediyor,
20.000 Paket arı siparişi alınmış bile, hani nerde yetişen arılar,
nerede bu ülkenin arı yetiştiricileri, yok mu arı yetiştirip satan.

Ender bey.

Amerikan sistemine henüz geçemedik.

Yani bu işler bu şekilde olmuyor.

Aydından nakliye sizi kurtaracaksa 80 koloni var satılık.

Gelir bakar beğendiğinizi alırsınız.

Arılar arkadaşımın o yüzden fiyat konusunu da arıların durumunuda ona sormalısınız.

Buradan iletişim vermem doğru olmaz.

Bu yıl arı işleri sakat… :wink:

Ege ve Akdeniz bölgesindeki ölümler ve yaşayanlarında zayıflığı işleri çok karıştırdı…

İnşallah bulursunuz.

Bir anektod anlatayım…

Bundan 1 ay önce…

Bizim forumdan arı arayan arkadaşlara da önerdiğim arılar vardı.

Hiç görmedim arıları da sahibini de.

Arı alıp satan bir arkadaşımızda ben alsam onları satabilir miyim acaba diye sormuştu…

Bizim forum ekibi ise kalite - verimli gibi kavramlardan bahsedince gidip görmemiştim arıyı.

Arı alıp satan kişiye al, satamazsan ben satarım demiştim.

Fiyatları da uygundu.

Velhasıl arıları ne bizim forum ekibi ne de arı alıp satan arkadaşımız aldı.


Dün uğradım arı alıp satan kişinin yanına.

Dur hele dur.

Dedi ben seni dinleseydim keşke…

N’oldu be?

Başka başka yatırımlar yaptık ama bu yatırımları eğer dediğin gibi arıya yapsaydım keşke…

Tuz basmak istiyorum.

Neymiş efendim?

Face’te satılık arı var diye yazmış ve 1 gün sonunda ilanı kaldırmak zorunda kalmış.

Dükkana uğrayanlar cabası…

Ben bu ilçe toplantılarına başladığımızda hep vurgu yapıyordum.

Şartlarımız uygun, arı üretelim ve bu ilçeyi arı satış merkezi haline getiririz dedim durdum.

Sanki kendim yapıyormuşum gibi…

Bu yıl erken tarihlerde arı toplayanlar iyi bir gelir elde edecekler.

Sayın Ender TURAN:

Belirtiğiniz en geç 6 nisan tarihinde, bulunduğunuz bölgeden alacağınız 6 yavrulu çerçeveli olan kovan seçilecek arılıkta 500 tane arılı kovanı olmalı ki içinden seçebilesiniz.

Saygıdeğer ustalar
İlginiz için teşekkür ederim

Sayın Murat Hocam,
Bu işte biraz acemiyim, belirtilen sayılar esnetilebilir,
Ben ortalama 6/8 çerçeveden kovan hesabı ile ortalama 50 kovan,
çerçeve hesabı ile yaklaşık 400 çerçeve almak istediğimi kastetmiştim

Halil Bilen ustanın önerisinden yola çıkıp Arı üretim çiftliği
kurmalı diye düşündüm şimdi.

Sayın Hüseyin Basri Hocam,
Aydın’daki arkadaşınızın elinizdeki iletişim bilgilerini özel ileti olarak bana verebilir misiniz?

Çok teşekkürler.

Mersin uzak demezseniz dediğiniz şartta arı fiyatı 180 lira…

8 çerçeve mi / 180 ?

Evet abi… Ben değil arkadaşım satıyor 7-8-9 çerçevelik arıları bu fiyata verecek daha 3 gün önce Bir başkası için konuşmuştum ondan biliyorum. Arkadaş Mersinde kışlayan Sivaslı bir arıcı… bilgisini ve arı ile ilgilenmesini oldukça beğeniyorum.

Kamyonu varmı o arkadaşın!

Yok Mustafa bey siz boş kovanınız ve aracınız ile gelip arılıkta istediğinizi beğenip kovanları aktaracaksınız akşam ezanı ile yükleyip alacaksınız. Bizim buralarda alışkanlık hep bu şekildedir.

Yalnız birisi daha var Erdemli de o sürekli Tarım kredi kooperatiflerine arı satar sanırım onun kamyonu var ve genelde haftada bir Anadoluya seferleri oluyor geçen sene Niğdeye bir akrabama arı bırakmıştı ondan biliyorum

Hemde içinden beğenilecek 8)

1800 km. :-[

sinop boyabatta 8 çerçeve arı, kovansız 250 den satılıyor.

Mustafa bey burada hep bu şekildedir. Bende aldım başkasına da aldık veya alım satım yapanları gördük hep bu şekilde

Genelde ya çerçeve hesabı verilir yada en çok yapılan satış şekli mesela 4-5-6 çerçevelik arılara bir fiyat belirlenir 7-8-9 çerçevelik arılara bir fiyat belirlenir Sizde başlarsınız kovanları yoklamaya beğendiğinizin üzerine taş koyar devam edersiniz. Bitince de başlarsınız aktarmaya :slight_smile:

Ben mesela çerçeveden ziyade kapağı kaldırınca yere dökülen arılı kovanlara hasta olurum. Örneğin 8 çerçeve vardır kovanda ama duvarın dışında arı azdır. 7 çerçeveli bir başka kovan vardır kapağı kaldırınca bir gürültü ile yere arılar dökülür sığmaz ya işte o 8 çerçeveyi alacağıma o 7 çerçevelik arıyı alırım :slight_smile:

Abdullah Bey merhaba,
hemen önümüzdeki hafta para ayarlayıp geliyorum,
Arkadaşınızın telefonunu özel ileti olarak verebilir misiniz :-\

Abdullah bey,arı alırken kriter bumu,arıların son çerçevede dolu dolu olmasımı,yoksa 8 çerçeveli kovanda 6 çerçeve yavru olmasımı daha iyi,aydınlatırsanız sevinirim.

Tamam

Sayın ibrahim bey,
Sinop’ta olabilir, bana Mersin’den daha yakın
Tabiki 6 yavrulu 8 çerçeve daha iyi,
Ancak aranızda bir fikir farklılığı yok
Beni mutlu eden bu kadar ilgisiz kaldıktan sonra
güzel tekliflerin gelmesi :slight_smile:

Ender bey kovanlar doldukça, teklifler dahada güzelleşecek.