ortalama 6/8, 50*8= 400 çerçeve arı almak istiyorum (6 Nisan 2013'e kadar)

Kovandaki çerçeve ölçülerini kimse dikkate almıyor herhalde.

İbrahim bey

Elbette yavrulu çerçeveyi de sayacaksınız ki daha önemlidir

lakin şu anda martın 28 indeyiz ve Mersin gibi bir yerde yavru faaliyeti şubat başı ile başlar bu zamanda 8 çerçeve arıda 8 çerçeve yavru bile görme şansınız vardır.

Zaten bir iki kovanın tüm çerçevelerini kontrol ettikten sonra genel olarak yavru durumunu anlayabilirsiniz

ikinci olarak da hızlıca seçtikten sonra kovana aktarma esnasında zaten tek tek çerçeveleri aktarıyoruz o zaman anayı yada günlüğü yavru durumunu çok rahat inceliyoruz. velev ki bir kovanda yavru yada günlük yumurtaya rastlamadık o kovandan vazgeçiyoruz Bir başkasına bakıyoruz.

Murat abinin dediği çok önemli

Bu arkadaşın kovanları genelde ordu tipi dediğimiz kovanlardan ve çerçeve içten içe 21 cm

Çerçeve boyu bizim Mersin tipine göre 1 cm kadar daha uzun oluyor.

Abdullah bey,teşekkür ediyorum,bende birkaç kovan arı almayı düşünüyorum ama ben 5 çerçeve civarı arı almak istiyorum malum bütçe meselesi.

Ender bey,boyabatın arıları çok cins kovan filan istemiyor, kışın dallarda kışlıyor o yüzden fiyatıda çok pahalı :smiley:

4-5-6 çerçeve arı fiyatı 140 liraydı ama şu zamanda o şekilde arıda pek kalmadı. Zaten en fazla 1 ay sonra Mersinde arıda kalmaz millet göçer buralardan :slight_smile:

İbrahim bey, aslında verdiğiniz 250 TL., Düzce-Zonguldak-Kocaeli bölgelerindeki arı fyatlarına göre pahalı değil

Abdullah Bey’in teklifi daha cazip geliyor, ancak Boyabatlı arkadaşınızla da görüşmek isterim,
Telefonunu özel ileti olarak bana verebilir misiniz?
Teşekkürler

Bende mi arı satmaya başlasam ne yapsam :slight_smile: Nisan başı Ankaraya yada genele yakın bir yere indiririm 8-9 çerçeve arıyı 250 den satabilirmiyiz ki :slight_smile:

Abdullah Bey,
Benim bulunduğum bölgede Nisan başında 250 den rahatlıkla satarsınız. ::slight_smile:

200-250 arası satılabilir.

Abdullah bey, eğer Düzce’ye arı götürüp satarsanız Ereğli,Alaplı, Zonguldak bölgelerinden çok arı almaya gelenler olur. :wink:

Nisanın ilk haftası veya 15 nisan cıvarında 25 liradan geçen yıl arı satıldı bu senede 25 liradan getireceklerini söylüyorlar yavrulu seçmece olmak şartıyla
bekleyip göreceğiz.

      Valla bizim buralarda(Aydın) bir çıta arıya 27-30 tl diyenler var.Seçmece falanda değil alır 

gidersin.

     Fakat şimdi alan karlı yoksa 15-20 gün sonra dahada artar gibi geliyor bana.

Yakında oğullar fırlamaya başlayınca fiatlar düşer aşağıya. Kaçan kaçana!

Ender Bey Nisan başı bu işi sonuçlandıracak gibi…
Çok kişi konuyu takip ediyor.

Alacağı arının fiyatından çok, bu aktarma, nakliye vs. işlemlerinde yaşana bilecek sorunlar neler oluyor?
Bu yününün maliyeti nedir?

Olur ya almak ve ya satmak istersek nelerle karşılaşacağız?

Tabiki uzak mesafeye nakliye çok önemli

şimdi Mersin den mersin plakalı bir kamyon kiralamaya kalksanız kocaeline 3 bin liradan aşağıya gitmez ancak kamyon garajlarını gezip 41 plakalı bir kamyon bulmanız gerekir o zaman daha makul fiyata gider

ben bir örnek vereyim gerçi bizim fabrika kurumsal şirket mantığı ile hareket ettiği için kriter olarak kabul görürmü bilmiyorum

bizim gebze - kocaelinde baskı tesislerimiz var oraya sürekli baskı için şişe gönderiliyor ve kamyonu 1050 liraya gönderiyorlar

Bu sene fiyatlar pek düşmez ,En çok arı olan Aydın,Muğla bölgesinde arı yok.

Bizim bölgede sıkıntı az iken, talep çok.

Fiyatı etken arz talep ilişkisi

Benim arkadaşımın 40 kovan satılık arısı var.

9 - 10 çerçeve kat atılıcak durumda ilgilenmek isteyenler arayabilir.Arkadaşın tel no.05355418952

Bulunduğunuz yer için 40 kovanın birden 9 - 10 çerçeve kat atılacak durumda olması çok iyi

Bende çok merak ediyorum İstanbulun hangi bölgesinde bu arıcı arkadaş.

Arılar kıştan kaç çerçeve çıktı acaba. Gerçi kaç çerçeve çıksa nolacak yumurtlama faaliyeti ve süre açısından İstanbul…

M.Kemalpaşada bir arkadaşta 10 adet sandıksız satacakmış çıtası 25tl dedi 8. 10 çıtaymışarılar