Bu mevsimde kovandaki çerçeve sayısı önemli değil.Sonbaharda sekiz çerçeve koymuş sekiz çerçeve arı var deniliyor doğru sekiz çerçeve arı var ama
arıyı sıkıştırrsan kaç çerçeve olacak sekiz çerçeve arıda en az nisan ayında beş altı çerçeve ful yavru olması lazım.
Gidip bakıyorsunuz sekiz çerçeve var arı sıkışık değil duvarlara elli yüz arı var iki çerçeve kapalısı var.
iki çerçeve kapalısı olan arı dört çerçeve bilemediniz beş çerçeveye basar.Nerede sekiz çerçeve
boş petekleride sayıyorlar
Gökselbey alırken bakarsın iki duvar hariç hepsi yavrulu olacak yavrusuz çıtayaı saymıcan kuralböyle
Göksel bey,tesbitiniz doğru ard niyetli insanların neler yaptığını biliyoruz,
nisan ayında çok çerçeveli arı almak çok karlı değil aslında, en mantıklısı 5 ye basan arı ,
8 li görünüp 3 yavrulu olacağına, 5 çerçeve 2 yavrulu olsun.
Haklısınız ancak demek istediğim siz oaraya gitmeden anlaşılmıyor.
baktıktan sonra anlıyorsunuz drumu tabiki ama zaman kaybı
iki yavrulu kovanımı dört çerçeveye sıkıştırdım bir çıta koyup beş çerveve mi diyeceğim değil mi?
Nisan ayında
iki çerveve yavru varsa bu kovan dört çetçeve
üç yarrulu ise beş
dört yavrulu ise altı çerveve sayılmalı torpilli bir rakamla
ocak şubat aylarında farklı tabiki yavrulu çerçeve refarsan olmaz
Fakat nisan ayının ortasında en ciddi refarans yavrulu çıtalar yaşlı arılar ya ölmüş ya da ölmek üzeredir.
Abdullah Bey merhaba,
Arkadaşınız ile görüştüm, sizin dediğiniz fiyata anlaştık,
Teşekkür Ederim
Ancak 2 handikapım var,
-
si arkadaşınızın çerçeve uzunluğu 48,0 cm. yüksekliği dıştan dışa 24,0 cm miş,
Benim çerçeveler 47.2 uzunluk 25,0 dıştan dışa -
handikapım nakliye meselesi nakliye işini halledemedim henüz,
2500 TL ye geliyor, bulabildiğim en düşük nakliye,
Ben de burada (İzmit) Arıcı Mehmet i de ortak kattım ikimiz 100 koloni alamayı düşünüyoruz, o zamana ancak kurtarıyor,
Çerçeve konusunu çözebilirsek gidip alacağız
Değerli ustalarım,
sizce çerçeve konusunu nasıl çözebiliriz
Keskin bir bağ bıçağı alıp gidin…
Uçlarından kese kese…
Zor ama…
Yapacak birşey yok.
-Çok keskin testere, (el demiri gibi oldu standart ötesi kovanlarda…)
2-Arıları kovanları ile alma seçeneği,
3-?
Bağ bıçağını biliyorsunuz değil mi?
Testereden çok çok daha opsiyonel görev yapar bu işte.
Ender bey
benim arıcılık işinde en nefret ettiğim olayda maalesef bu işte ölçülerin uymaması…
birinin katı diğerine uymaz öteki çerçeve ona büyük gelir vs.
Nakliye konusunda hani tek gidiş olsa yardımcı olurum ama siz kovan getireceksiniz bu yüzden sizin oradan bulmanız gerekiyor.
bulduğunuz aracın tonajını ve belgelerini mutlaka sorun çünkü mersin pozantı otoyolunda istisnasız her kamyon yada kamyoneti tek tek kantara çekiyorlar
Çerçeve ölçüsüne gelince aynısı benimde başıma geldi 2 sene önce cevattan 25 arı satın aldım çerçevelere bana büyük geldi aynen bağ bıçağı ile tek tek keserek aktardık. 25 kovanı aktarmamız 1 saatten fazla sürdü. ( 4 kişi )
Ya bağ bıçağı ile yada kerpetenle ucunu kopartıp aktarılacak. Bu konuda cevat ve ortağı yardımcı olurlar ben bugün köye gidecem cevat bana yalın yanına uğrar konuşurum
Yada isterseniz siz yanınıza boş bir kovan alıp otobüsle önce mersine bir gelin hem arıyı görün hemde çerçeveleri bir deneyin herşey yolunda giderse öyle araç tutar gelirsiniz.
Biliyordum…
riko marka testere var en ince dişini alın her işinizi görür üstünde arı varken bile kesersiniz ileri geri keser
ben birtane alıyorum ikiyüz elli ağac zeytini acıyorum körelmiyor seneye onunlan picleri kesiyorum yenisini alıyorum
Bilirmisiniz? testere kesim titreşimine arılar aşırı duyarlıdır.
Hele birde çerçeve üzerinde arı olursa insanı yerler.
Arılıkta testere ile kesim en son yapılması gereken işlemdir, bol duman gerekir.
Benimde başıma gelmişti arkadaş çerçevenin fazlalığını tesisatcıların plastik boruyu kesme makasıyla kesti.
Değerli arı dostları merhabalar
ilginiz için çok teşekkür ederim,
Çok aydınlatıcı açıklamalar oldu
izmit de tanıdığım ve çerçeve ölçülerimiz aynı olan bir arıcıdıdan ortlama 7-8 çerçeve 20 arı aldım.
yani yaklaşık 150 çerçeve, 5.500 TL ye mal oldu.
ilgilenen tüm arkadaşlara çok teşekkür ederim.
Spekülasyon degil inşaallah
spekulasyon derken
kovanıyla 250 yi geçmeyecek arı
sadece 8 çıta 300 lira olursa arıcı hep uygun maliyetler gözeterek
üretim yapmayı pilanlarken daha alımda pahalanırsa,arı bu balada yansır
kovanada yansır herşeye yansır ama sende bende olan mall para etmez.
bunlar ortaya çıkdamdan bir bölgedeki olumsuzlaklar tetikler olayları herkez kar ederiz
mantıgı güderken zarar eder.
yada ben çok şüpheciyim
Kestane bölgesindeki arıcılar yüzünden yükseliyor bu fiyatlar.
Ancak onlarda sonuna kadar haklı…
275 TL. ortalama ile koloniler almış Ender bey…
Bu yıl o kovanlardan alınan ürünler edinme maliyetlerini çıkaracak ve arılar işletmesini büyütecek…
Daha ne olsun…
8-9 çerçeve arı kovansız 225 tl den verebilirim.50 kovan arı 10 içerisinde 6-7 çerçve yavrulu ve 9-10 çerçeve arı olur.