Rulamit-Va ve Varroset Gibi Tütsülerin Ana Arıya Zararı Var mı?

Bal icin en sagliklisi asitler…

Yukardaki linklerde bitkilerde amitrazın yasaklandığı açık…nasıl oluyor da arıcılıkda kullanılıyor bu durumda anlamadım?

Bize bir şey olmaz… :slight_smile:

Evet bize bir şey olmaz ama bu Avrupalılar amitrazı sevmiyor :slight_smile:

http://ekonomi.milliyet.com.tr/bu-armutlara-dikkat-/ekonomi/ekonomidetay/21.10.2009/1152748/default.htm

Ama oluyor
kalp dolaşım bozuklukları şeker hast. özellikle son yıllarda maling tümörlerdeki artış hayra alamet değil

Körükle duman uygulaması (Rulamit-Va) yaparken kendiniz için önlem alıyor musunuz?

Ben almıyorum,aslında dumanı solumamak lazım.

İlaçlama yaptıktan sonra akşam evde başımın ağrıdığını hissettim. Sıcak, uyku düzensizliği, psikolojik de olabilir ama aklıma ilk gelen sebep körükten çıkan duman olmuştu.

Merhabalar,

Rulamit VA uygulamasını akşamları acele yaptığım zamanlar mutlaka başımın sol tarafında bir ağrı ve boyun bölgesinde bir gerginlik ve rahatsızlık hissediyorum.Ya hissedemedikleri miz?
Saygılarımla,

Rulamit VA için,

Ya özel uçlu körük alın, ya da körüğün ucunu ezip yassılaştırın, duman mümkün olduğunca dışarıya kaçmasın.

Ezdiğiniz uç ne kadar uzun olursa o kadar iyi olur.

Bir ara formik asit vs için kullandığım maskeyi kullandım. Maske kullanmak gerekir.

LD50: Deney hayvanına bir defa verildiğinde, hayvanların yarısını öldüren dozdur. Dozu mg/kg’dır.

Bir kartonda 265 mg amitraz var. Bir kartonu 10 çerçevelik 10 kovana uygulanması tavsiye ediliyor. Kayıplarla beraber 10 çerçevelik bir kovana 20 mg etken madde harcandığı düşünülüyor galiba.

Gelelim LD50 değerine. Elimde Rulamit VA bulunmadığı için LD50 değerini bilmiyorum.

LD50 değeri formulasyondaki yoğunluğa göre değişir ve ne kadar düşükse o kadar tehlikelidir.

Örneğin;

Katı-toz zehir ağız veya solunum yoluyla alınıyorsa, zehirin LD50 değeri 5 mg/kg’dan düşükse çok tehlikelidir. 80 kg ağırlığı olan bir kişi 80x5=400 mg = 0,4 gram zehir alırsa ölüm riskine girmiştir, gerisini Allah bilir.

Eğer zehir deriyle temas ediyorsa, LD50 değeri artar. Mesela suda çözünmüş durumda, alın, ense gibi bölgemizde bulaşma varsa, ilacın %4’ü emilir, öldürmez ama kanserojendir.

Rulamit VA solunumla alındığı için kan dolaşımına hızlı karışır ve zehirlenme etkisi hızlı görülür. LD50 değeri 500 mg/kg’dan fazla ise az tehlikelidir. Ama solunumla kanserojendir.

LD=600 mg/kg olan bir ilacın solunum yoluyla 80 kg bir insanı öldürmesi için 80x600=48000 mg = 48 gram soluması lazım. Ama binde birini bile solumaktan kaçınmak gerekir.

Başka bir konu, biz belki fareden hassasız, varroa ve bal arısı da bizden daha hassastır. Çünkü ilacın çalışma şekli ve yaratılışımızın farklı olmasından dolayı mukayese etmek yanlıştır.

Kaynak:

https://www.bayercropscience.com.tr/DownloadFiles/tedavi.pdf

http://www.isguvenlikstore.com/urun/3m-4277-organik-inorganik-asit-gaz-ve-buhar-maskesi-ffabe1p3d/1681

Linkteki maske asit ve duman için yeterli olur mu?

Murat bey,

Sorduğun maske teknik açıdan uygun. Eksileri, pahalı ve maske filtresiyle bütün.

Filtre ve maskesi ayrılanlardan alman daha uygun olur. Filtresi çıkanları tavsiye ederim. Filtrenin kodu, ne amaçla kullanıldığını gösterir.

Uzun ömürlü kullanım için filtreleri poşette saklamak gerekir.

Cevabınız için teşekkür ederim. Önerebileceğiniz ürünler varsa linkini yazarsanız bir teşekkür daha edebilirim ;D

Drager veya 3M farketmez. Hangisi hesaplıysa onu al.

Arkadaslar, bu maskelerde kullanilan Patrone lerinde bir kullanim süresi var,
Ambalajli kullanim süresi 3 yil ise ambalaj acildiktan sonra belki 6 haftadir.
sünger veya sünger görünümünde olanlarin ise yarayacagini düsünmüyorum.

Yilda 2 maske/filtre almak lazim gelir o zaman. O da bizim gibi birkac kovani olanlar icin ekonomik olmaz. Bu durumda amitraza flumetrine devam mi edecegiz?

Murat Bey,bu yazdiklarinizin zararsiz oldugunumu düsünüyorsunuz,
Bu etkenlerin yasaklanma sebebi Insana verdigi zarar degilmidir.
Bu is icin bir kullanimlik Maskeler olsa daha iyi olur,
ayrica koruyucu gözlügüde gözardi etmemek lazim.
Sahsen ben zararini gördügümü düsünüyorum.
Selamlar,

Neden kendimizi zehirliyoruz bile bile?

Amitrazın, özellikle duman formunun balmumunda uzun süre kaldığını, birçok ülkede yasak olduğunu bile bile neden zorluyoruz anlam veremiyorum.

Ana arıya zararı yoksa da, çocuklara zararı var, size zararı var. [emoji6]

Amitrazi kullanmayi savunmadim. Aksine bir nevi caresizligi vurgulamaya calistim. Maskelerin fiyati sanirim ortalama 100 TL. Kullanim suresi de 6 hafta ise yilda en az 2 maske kullanmaliyiz. 5 arisi olan birine bu durumda ne onerirsiniz?