Rulamit-Va ve Varroset Gibi Tütsülerin Ana Arıya Zararı Var mı?

Murat bey,yoğun varova yoksa,ABvarC kullan,hem çok kolay,hemde duman gibi riskleri yok.

Kumafos (Perizin, abvarc), amitrazdan daha az kalıntı bırakıyordu değil mi İbrahim abi? Bir de insan sağlığı açısından biraz daha iyi heralde amitraza göre?

Mithat bey,kumafosun amitraza oranla zararı fazlamıdır azmıdır bilmiyorum,sadece kullanması kolay,ve uzun vadeli etkisi olduğu için önerdim.

Arkadaşlar,
Linkteki maske ile ilgili görüşünüz nedir?Daha ucuz ve kullanışlı maske öneriniz var mı?
Teşekkürler.
http://www.onceguvenlik.com/drager-x-plore-3300-m-yarim-yuz-toz-maskesi-urun496.html#.VfgFKvntlHw
http://www.onceguvenlik.com/drager-x-plore-bayonet-baglantili-a1b1e1k1-filtre-urun508.html#.VfgFRvntlHw

Maske filtresi poşette korunursa ömrü uzun olur.

Eğer koku geçiriyorsa yenisi alınır.

Ne kadar soluma yoluyla kullanıldıysa, o kadar ömrü biter. Çalışmayınca ömrü uzun olur.

Kaumafos sistemik bir ilaçtır. Yani zararlı ve hastalıktan korumak istediğimiz varlığın içine girer.

Arının kan dolaşım sisteminde dolaştığı için, depoladığı bala, salgıladığı balmumuna bulaştırır. Kalıntı sorununu en az düşürmek için sezon sonunda kullanmak daha iyidir. Sezon başında kullanılmasını tavsiye etmem.

Linkteki maske uygundur. Kodu uyduktan sonra drager ve 3M veya başkası farketmez.

Amitrazdan korunmak için güzel bir körük almak daha iyidir. Körüğün borusu kovana tamamen girsin, tam doz ilaçladığınızı da bilin… Rüzgarı yana veya arkaya alın. Bu kadarı korunmak için yeterli.

Ben aynısını aşağıdaki adresten almıştım.

Biraz daha ucuz.

[b]http://www.uysisguvenligi.com.tr/drager-x-plore-3300-yarim-yuz-gaz-maskesi-221

http://www.uysisguvenligi.com.tr/drager-abek1-organik-inorganik-asit-amonyak-gaz-filtresi[/b]

Murat bey,

Maskeyi yılda en fazla 2 yada 3 defa kullanırsın.

Sürekli kullanımda 6 hafta ise yılda 2-3 hadi sen 4 kez kullandığında uzun yıllar işini görür.

Önemli olan filitreleri hava ile temas ettirmeden saklayabilmek. :wink:

Kendi arılığıma ait konu başlığında ya görülmedi ya da ilgi çekmedi. Neyse… Bir de burada sorayım.

Rulamit-Va ile ilaçladığım kovanda bulunan peteklerin bir yıl sonra petekli bal olarak tüketilmesi sakıncalı mıdır? Süzülmesi bu sakıncayı ortadan kaldırır mı?

(Kovan sayımız biraz daha artınca tamamen organik asitlerle mücadeleyi sürdürmek istiyorum. Ancak şu anda hem kovan sayım az hem de ilacı daha yeni aldım. )

Murat bey,Ben ilkbaharda rulamit yapıyorum

ancak odönemde kovanlarda 5 veya 6 çerçeve oluyor

diğer çerçeveler sonradan kabartıldığı için ilaç kalıntısı olacağını zannetmiyorum

helede içerdeki çerçeveler işaretlenirse,karışıklığa neden olmaz.

Ayrıca, bahar aylarında ilaç (rulamit) yapıpta, sonbaharda üretilen balları hepimiz tüketiyoruz,

süzüldüğü zaman ilaç etkisinin çok aşağılara düştüğünü forumda okumuştum.