Arıcılık kursları:

Uygulamalı kaç saat gösterecekler Hakan abi

valla bilmiyorum Kadir,
yarın sorayım.
sınıfın içindeyiz şuan slayt ve video izliyoruz, ara ara da hocalarımız anlatıyor…
bi de arıcılık malzemeleri getirdiler onları gösterdiler.

60 saati geçsinde ;D ;D

60 saati geçince ne oluyor abi?

TKDK…

Kurs süresince bekliyoruz paylaşımlarını… :wink:

?

Ayak olmasın…

    Gözden  takarlar  gibi , göze  çalışmak  lazım....!

Arının 5 gözü vardır.

İki tane yanlarda büyük bileşik gözler.

İkisi başın ön tarafında, onlardan aşağıya doğru ortada bir tane olmak üzere, toplam 3 tanedir.

3 mü,5 mi, murat abi kafam iyice karıştı…
yoksa 6 mı?

Arının toplam 5 gözü var.

bugün kursumuzun 3. günüydü…
Kadir uygulamalı eğitim yokmuş…

öğrendiklerim ise şunlar;
nem ve karbondioksit kireç hastalığına sebep oluyormuş…
kireç hastalığının hiçbir tedavisi yokmuş o kovan sönermiş…
oxsitetrasit isimli ilaç varoa için kullanıldığında başarlı olunuyormuş…
bir arkadaş arıların çiçek yaprağını yiyerek bal yaptığını söyledi hocamızda bunu onayladı…
kovan içi sıcaklığın 30 C nin üstüne çıkmamalıymış.
şimdilik bu kadar.

Pratik uygulamanın olmaması çok kötü :frowning:

Bu hangi çiçeğin yaprağıymış? ilk kez duydum

Hakan abi sende Varroa için forumdan öğrendiklerini daha etkili deseydin :slight_smile:

Bu yazacağımın sizinle hiç alakası yok.

Siz kenara çekilin. Yukarıda yazılanlar için sadece söylenecek tek şey var.

OHAAAAAA…

Adem Altınok arkadaşımızın eğiticileri eğitme planı vardı.

Bu eğiticileri bilgi kazanına soksan olmaz.

Hakan bey siz yanlış anlamışsınızdır. o kadarda olmaz.Dersi bence iyi dinleyin.yada boş verin dinlemeyin daha iyi olur sizin için

valla bende hayretler içindeyim ama durum bu maalesef…
asitleri sordum Kadir, sormaz olaydım.
varoa hastalığında asitlerin kullanımı nasıl dedim?
anlatmasam daha iyi…
en iyisi susmak ama insanların yanlış bilgilenmesine sessiz kalamıyorum.
yapacağım en iyişey
kurstakilere bu siteyi önermek olacak,

Hakan bey,maalesef bizde doğrular 10 yıl sonra kabul edilir,bu sadece arıcılıkta değil bütün dallarda böyle.

İyi de…

Kurs öğretim programları (kurs müfredatı) bir merkezden hazırlanmıyor mu?

Kurs öğretim programında temel alınan kitap, broşür gibi basılı bir kaynak yok mu?

Onlara ne kadar güvenileceğini bir kenara bırakırsak; elli yıl önce yazılmış kitaplarda bile yok bu gariplikler.

Bugün duydum Karacabey Halk Eğitim Merkezi kurs için müracaatları topluyormuş ve 60 saatin üzerinde bi kurs düzenlenecekmiş.

Gerçekten faydalı bi kurs olması açısından, bu işte emeğini esirgemeyen ve elini taşın altına sokan abilerimizin bulunması gerekmekte. Bölge arıcılığının gelişmesi ve arıcılarımızın bilinçlendirilmesi ve birlik ve beraberlik içerisinde varroa olsun diğer zararlılar ve modern arıcılığın bölgemize getireceği katkı açısından buna büyük ihtiyaç var.

Tecrübelerini eksik etmeyen forumda bizlere yardımcı olan abilerimizden ricam başta Halil BİLEN olmak üzere bu kurslarda öğretim üyesi olarak yer almalarıdır. Zira bu kurslar sadece belge almak amaçlı düzenlenmemeli diye düşünüyorum. Belgem olduğu halde böyle düzenlenecek kurslara her zaman katılmak isterim. Saygılar.