Bunun bal olduğundan emin misiniz?
Donmuş bal veya kremleşmiş bal yemek güzeldir.
Nem oranı yüksek, yanı akışkanlığı çok olan, kaşık üzerinde bile zor duran bal olacağına donmuş bal olması daha iyidir.
evet ibrahim bey resimde geçen seneden kalma hakkariden gelen bir bal var…Bende şüphelendim ancak çiçek balı olduğundan emin olamadın.
Elimdeki bir donmuş balda hala donmamış kısımlar var ama belli beliirsiz, tıpkı sulu yeek olmayan kavurmanın dibinde biriken yemek suyu gibi. Doğal mıdır?
doğal deyil bence ters çevirince su gibi akıyorsa onda bir hal var
Akmıyor, sadece kaşıklanmış yogurt gibi çukurlarda saydam bal var. Hayatımda ilk defaa donmuş bal yiyorum da. ???
Normal.
Sıcaklık raksı devam ettikçe hepsi donacak.
Teşekkürler.
Dün bir arkadaş petek bal getirdi, balın rengi akışkanlığı bildiğin şeffaf silikon gibiydi. Renk olarak garip geldi bana bu renk bal olurmu acaba?
Bu yıl hasat ettiğim balların çoğunu süzdüm.
Kendime birkaç petek bal bırakmıştım.Aynı odadaki petek bal ile süzülmüş balın kristalize durumu çok farklı idi.
Petek ballardan buzdolabında sakladıklarımda, normal oda sıcaklığında duranlarda hiç kristalize olmadı.
Aynı odada bulunan süzülmüş kavanozlar çoktan dondu.
Arkadaşlardan bal satın alamak isteyenlerede süzülmüş vermiştim, hepsi donduğunu söyledi.İnsan bir tuhaf oluyor.
Herkese selamlar. Balın donması veya kristalize olması arıcının tüketiciye anlatamadığı bir konu. Arıcı bir abimizin yaptığı uygulamayı paylaşayım bende bazen uygularım balın donmasından şikayetçi olan müşterilerime. Balı ısıtmalı dinlendirme tankına koyar derecesini 40 ayarlar 24 saat bu şekilde durduktan sonra dinlendirme tankının musluğuna ince gözenekli tülbent tarzı bir bez koyarak kavanozlara doldurur.
bal alan vatandaş bal donmadıgı zaman aslında tuhaf olmalı…arıcı tuhaf oluyor bu bizim eksiğimiz bal veriyoruz ama balı bal yiyene anlatmıyoruz
arıcı arıcıya varoa yı anlatsa , arıcı vatandaşa balı anlatsa memlekette hiç bir arıcı tuhaf olmaz…
Daha dün, emniyette bizim meslektaşlarla bu mevzuyu tartışıyorduk. Neymiş, kıristalleşen balıın içinde şeker varmış. Hakiki bal şekerlenmezmiş. arıya şeker verilmezmiş. Bizim millete fabrikaya gidip glikozu alacan işte sana gerçek bal buzdolabında bile şekerlenmez diyip kilosunu tutturabildiğine satacan işte sana para. 1 değil 2 değil 3 değil 4 hiç değil …
bizim milletin bildiği o kadar çok yanlış var ki. o yüzden bir şeyin doğruluğunu anlatmak çok zor.
haklısın aslında ama vicdan bunu yapmamıza engel oluyor
Sayın nöbetçi arı foruma hoş geldin. Kovan sayısı 3-5.
Yeni sezonda kovanların bal dolar inşallah.
donmayan baldan korkun glikoz donar mı bildiğim kadarı ile donmaz bal sattığınız insanlara özellikle gerçek balın donduğunu söyleyin ki öğrensinler Avrupalı kristaline bal yiyor sağlık acısından.
ustam hakiki bal donar ben hiç bir şekilde ne şeker nede kek falan veriyorum kendi ballarından bırakıyorum… ama yinede donuyo. donduktan sonra plastik bi kaba biraz bal koyuyorum o kabıda sıcak su olan tencere içine koyuyorum yarım saat içinde ilk günkü gibi oluyor…
Doğru biliyorsunuz da “”“beyaz gül”“” balı hiç donmaz.
Doğru biliyorsunuz da “”“beyaz gül”“” balı hiç donmaz…Isparta yöresine hiç gitmedim gül balını bilmiyorum, ama Ispartalı bir arkadaşın eylül 15’te 2 katlı arılarını hala hatırlıyorum,çok güçlü arılardı.
Her çeşit balın kristallesme derecesi birbirinden farklıdır. Beyaz gül balını buz dolabında muhafaza et kristallesiyormu bi bak. Mesela bizim burdaa günebakan balı sağımdan iki ay sonra kristalleşir. Kristallesen balı sıcak küncülü çöreğin arasına döşeyip yemesi yemenin keyfi bi başka