Balın Kristalleşmesi, Çözülmesi ve Depolanması

Sizin oradaki “beyaz gül” balı nasıl bir şey açıklarmısınız.

“Küncülü çörek”? ne demek?

Küncü = susam
Şanlıurfa, Gaziantep, Kahramanmaraş ve Çukurova çevresinde kullanılıyor Murat Hocam.

Sayın Önder BOSTANCI:

Küncüyü öğrendik teşekkür ederim.

Bende bir şey ekliyeyim.

Erzurumda turist gezdiren birisine turistler durmadan yedikleri pide üzerindeki çörek otunu soruyorlarmış.

O da karşılığını bulamayınca susam olduğunu söylemiş.

Susam ve çörek otu gibi tanelerin adı “zere veya zira” dır. Hala bir yerlerde kullanılır.
Genelde susam için kullanmıyor ama çörek otuna hala “kara zere” diyorlar.

Aslında “beyaz gül” balına cevap beklemiştim.

Çünkü arılar güle pek konmazlar ve yararlanmazlar.

Beyaz gül adının aldatıcı yanı var.

Beyaz gül denilince ben beyaz ormangülü olarak anlamıştım.

Ormangülünü bilmeyen de, çiçekçilerin de sattığı gül olarak anlamış olabilir.

;D

Sorunun o kısmına cevap vermedim Adem.
Çuvalda veya tenekede açar o çiçek…

Evet

Nasıl oluyor biraz sonra yazarım.

merakla bekliyoruz ;D

Bu mübarek “beyaz güller” Anadolu 'muzun yaylalarında bazen varillerde de açar. :slight_smile:

Bende bulunduğum yerden iki bal aldım farklı kişilerden ikisinede güveniyorum biri erken dondun diğer geç ama güvendiğim insanlar olduğu için şüphe de duymak istemiyorum.

Ayçiçeği halini ben komşularima satmiyorum artik. Dondu diye geri getirdi bir tanesi. Nazil izah edeyim ki. Bir de internetten aldiği balin donmadigini flan söyledi. Anladim ki izahat anlamsız kaliyor. En iyisi toptan satmak

Birgün herkez Donmuş bal arayacak acele etmeyin

Aslında Türkiye Arıcılar Birliği bir reklam filmi ile ulusal televizyonlarda bu konuyu dile getirseler nasıl olur?Hani şu kamu spotu reklamları gibi…Kanımca süper olur.

     yıllık yaklaçık 500kg balsatıyorum. bal krıstalize oldu (dondu , şekerleşti) diyecekseniz benden almayın eğer aldığınız bal

     krıstalize olmuyorsa bendende alsanız kuşkuyla bakın diyorum.

     kısacası doğruları anlatmakta ısrar edeceğiz

Yalnız salgı ballarının kristallenmeme (ya da geç kristallenme) durumu var. Dolayısıyla bal kristallenmiyorsa kuşkulanmak lazım demek de doğru değil. Zaman gelir salgı balı üretirsiniz, yeni durum kendi anlattığınız bilgilerle çelişir :slight_smile:

**Arılarımın bulunduğu bölgede bol miktarda meşe basrası oluyor. Bu balı sürekli buzdolabında da tutsanız donma olmuyor.

Arıcılar bilmeden de olsa birbirlerine zarar veriyor. Salgı balı üretenler hakiki bal kristallenmez diye bilgi verirken, çiçek balı üretenler de hakiki bal kristallenen baldır şeklinde söylüyorlar. Bu da müşteride kafa karışıklığına sebep oluyor.

Şu beyaz sözünü sonlandıralım:

Bu masalı bal tüketicileri için yazıyorum, bal üreticileri için asla değil.

Beyaz gül masalı:

Arıcılar ne yaptıklarını bilmeseler bile kokusundan anlarlar, bir yere toplanırlar.

Her il ve ilçede arıcıların toplandığı yerler vardır.

Bizim toplandığımız yer; olan arıcılık malzemesi satan yerde oturuyordum, içeriye biri girdi kendini tanıttı, buyur ettik.

Emekli bir öğretmenmiş, arıcılık yapıyormuş.

Çenemiz düştü ya:

Arıları ürettik.

Anaları inceledik.

Balları ürettik.

Sıra satmaya geldi;

Adam demez mi:
Bizim balları toptancı almıyor biz çok para istiyoruz.

Adam arada bir beyaz gül lafı ediyor.

Biz de çok biliyoruz beyaz gül balı nedir soramıyoruz.

Arada düşünüyorum:

Beyaz gül nasıl diyorum.

Arılar gülü konmaz, acaba yabani bir bitkinin adı mı?

Düşün, düşün; yok bulamadım.

Neyse bir arada kolayını bulup sordum.

Adam gilikoz balı deyiverdi.

“Adam gilikoz balı deyiverdi.” değilde ağzından kaçırıverdi olabilirmi?

Bu yıl ilk kez petekli bal satmak için bir kaç tane ayırdık. Ancak oda sıcaklığında bekletince güvelenme oluyor. Bunu önlemek için Streç film ile sarıp buzdolabının buzluk kısmında 2 3 saat bekletip çıkardım.Bir kaba dizerek oda sıcaklığında beklemeye bıraktım. Gerçi Antalya şartlarında oda sıcaklığı malum .
Acaba bir yanlışım var mı?
Önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim .