Bulunduğumuz ya da haber aldığımız bölgelerin durumlarını paylaşalım

Ben poleni baharda almayı tercih ederim.

Kestanede ıhlamurda ana nektar akımı başlamışken yemişim 1 arının maximum toplayacağı 1 kilo poleni.

Yarım kilo fazla bal yapsın poleni amorti eder.

Şu anda benim olduğum köyde diğer arıcılar polenlikleri açmışlar.

90 arısından günde 1,5 kg polen topluyormuş.

Dedim arının çektiği eziyete değermi.

O da aynı şeyi söylüyor polenler ince geliyor diye.

Ben baharda 30 arıdan günde 3/5 kg alıyordum.

Kestane poleni genelde ince oluyor ,ıhlamur açınca kalınlaşır polenler.

Yağmur sonrasındada biraz kalınlaşır ama yağmurdan sonra kestane kalmaz sanırım bu sezon.

Yağmura kadar çakarız inşallah…

Tum arıcı arkadaşlara Erzurumdan Sevgiler, selamlar
Bizler 1950 rakımda bir haftadır bal gelmeye başladı ,ballıkları koyduk ve Bismillah dedik
İnşallah busene tum arıcılar ve turkiye için hayırlı bir sene olur ,bu sıyası kargaşalar içinde güzel şeylere ıhtıyacımız var.

Kestane poleni ince taneli olur, ama tadı bu güne kadar aldığın polenlerden daha güzeldir.

Tek renktir fakat çeşnişi çok farklıdır.

Bu hafta bende kendime kadar toplayıp bırakacağım, rahatça bala çalışsınlar.

Bal akımının hızlı olması, kuluçka faaliyetinin yavaşlaması, polen toplama işini ikinci plana iter, doğru tesbit.

Bir haftadır esen rüzgar arılara bakmamızı engelliyor
Hava rüzgarlı olmasına rağmen en güzel haraketlilik bu günlerde var
Bol miktarda saman sarısı polen geliyor hangi bitkiden bilmiyrum
Yer Elazığ

Kırıkkale Çelebi`de de 4 gündür çok rüzgar var ve arılar fazla dışarı çıkamıyor. Acaba bu rüzgarda kovan açmakta sakınca varmıdır.

Rüzgarda yavruyu üşütürsün.

Bende arıya zararlı olacağı düşüncesiyle tereddüt ettim ve açmadım. Bi taraftanda açmak için sabırsızlanıyorum. Havalar bir türlü düzene giremedi ama. Umarım arılar için güzel günler yakındır.

 Bu zamandaki rüzgâr yavru üşütmez. Öyle değilmi sayın Diner. Maşallah çok ihtiyatlısınız. Bereketli mahsüller 

temennisiyle.

Saın M.Kamil bey ,3 koloni nezaman olsa bakılır 15 dak işi var en fazla,

Arı oğul verecek değil ya ,

Havalar düzelince baksın.Tedbir…

neveshirde havalar güzel sıcaklar basladı ama bal akımı daha yeterınce yok. arıcı abilerımzle muhbetlerımızde hepsıde oguldan yana sıkıntı var bal akımının fazla olmamasından dolayı arılar ogula yöneliyor

Bu gün arılığa girmeden,yoldan, nektar kokusu duymaya başladık.
Arıların maşallahı var, çalışıyorlar. Bölgemizdeki kestanelerin yarısı bile açamadı daha.
Yağmur gelirse ne olur durum bilmiyorum.

Yarın Kurşunludaki durumu görmeye gidecez. birkaç tanesi kat isteyebilir ama yağmur geliyor diyor meteoroloji, hayırlısı Allah’tan diyelim yinede.

Cumartesi günü nektar akışı zirve yaptı.

Kuluçkalıklar doldu, katlarda ağarma ve depolama başladı.

Pazar günü gece yağan yağmurun etkisine gün içersindeki ısı düşüşü de eklenince verim azaldı.

Kendime kadar polen almak amacıyla polen tuzaklarını açmıştım sonuç neredeyse sıfır diyebilirim.

İnşallah ısı artışıyla tekrar zirve yapar.

MERSİN
ARILAR YAYLAYA TAŞINDI…

Aydın çine.

Hayıt açtı. Ancak rüzgar ve 30 C civarı sıcaklık yüzünden nektar vermiyor henüz.

35 C den yüksek günlerden sonra düşecek çiğ bizim için en büyük beklenti şuan.

Bekliyoruz. Sabırla…

1 hafta önce nektar gayet iyiydi şimdi 0 çekiyoruz

Sakaryada nektar polen yok arıları beslemeye başladım ilkbahar gibi inşallah başlar nektar

Ankara Kazan’da yarım ballıklar gayet güzel doluyordu geçen hafta.
Bu hafta doldurduklarını yiyecekler büyük ihtimal.
Ballıklardan bir çıta çektim 2300 kg lık 3 te 2 sinden fazlası bile sırlanmıştı.
En azından balımızın tadına baktık geçen cumartesi.

Çorum Merkez , rakım 950 gibi
bal akımı kesildi gibi bazı kovanlarımın ballıklarında 2 kg bal bile yok ,
Bundan sonrada bal akımı ne kadar olur onuda bilmiyoruz :smiley:
Allah sonumuzu hayır eyleye.