Bulunduğumuz ya da haber aldığımız bölgelerin durumlarını paylaşalım

Bugün çadırı kurucaz hafta sonu sagım yaparız.
Balların sırları tamamlandı.
İki gün önce petek balımızı aldık,sıra diger sırlı peteklerde.

İşlerimiz nedeniyle çadır kurma işi düne kalmıştı.
Dün bal sagım çadırımızı kurduk.
Kısmetse cuma günü sagıma başlarız.
Hafta sonuda bitiririz.

Burda tarlalarda ayçiçekleri %50 çiçeklerini döktüler.
Gezginci arıcıların sagımları bitmek üzereler.
Bölgede 30 kadar gezginci arıcı var.
Kovan sayıları 30 ile 100-200 arası degişiyor.
Herkese bereketli sezonlar.

Trakyada hava durumu akşam başlayan rüzgarlı hava sabaha karşı yagmura dönüştü.
Hava serinledi şuan yagış yok rüzgar sert esmeye devam ediyor.
Hava açık ve güneşli olursa yarın sagım yapıcaktık ,bakalım kısmet.

Maaşallah, tv kanallarının az sonrası gibi, seri yazı dizisi. :smiley:

Şu sağımı yapıp paylaşında sonucu bir görelim. :smiley:

bereketli olsun, kovan sayısına göre ne kadar bal alacağınızı merak ediyorum.

Hasatı bitirdik 35 kovandan18 teneke .
Bereket versin.
İlk kendi bal hasadım olarak buna şükür.
Kovanların 20 si benim 10 teneke bal aldım
Kovanların 15 'i arkadaşın 8 teneke bal aldı.
petek balda 6 şar çıta aldık.

Sn arıcı kardeşlerim
sizde son durumlar nasıl bilmem ama
bizde pek iyi değil
diken vermiyor
çamda bi faliyet yok şimdilik
yağmur olmadan çamın randıman vermeyeceği söyleniyor
bahar güzeldi
ama
yaz pek iyi değil çevrem için
saygılar

bizde yani benim arıların oldugu yer şimdilik iyi polen gelişi güzel balda geliyor bayram sonu bakacagım

      Benim bulunduğum yerdede durum çok kötü inanın ben besliyorum arıları neden böyle oldu anlamadım.Geçen sene güzeldi

Ankara Çamlıdere’de durumlar güzel gitti.
30 kovan arıdan bal aldık.
Kovan başı 20-25 kg petekli bal aldık bu hafta sonu.
Bu saatten sonra çevrede çiçek pek kalmadı.
Yağmalayacak yer arıyorlar artık.

4"ü oğul odlmak üzere 7 kovan arıdan 2,5 teneke bal aldım .Şimdi ise çama götürdüm durumlar çok iyi sağlam koloniler bütün peteklere balı basmış ne var ki ben senelik izne çıkıyorum 15 gün ,arılarımdan ayrı 15 gün geçer mi? :frowning:

Nihayet saçımız önümüze düştü.
İkişer ballıkla çalışan iki koloniden 23 kg süzme, 9 çerçeve yaklaşık 32 kg brüt (ortalama çerçeve ağırlığı 340 g x 9 = 3060 g, yaklaşık 29 kg net. 23 + 29 = 52 kg bal üretebilmişiz.
Kovanlarda yavru alanı hâlâ çok geniş.
Dört yetiştirme kovanı, üç strafor kovan ise gelişimini istediğim gibi sürdüremedi. Nedendir bilmiyorum, sanki strafor yetiştirme kovanlarından bile bal alacakmış gibi davrandığımı, varroa mücadelesi yapmadığımı fark ettim. Ortalıkta bir sürü kanatsız arı… Ah kafa…

Hayırlı Bereketli olsun abi Allah ağız tadıyla yemeyi nasip etsin inş

Amin, herkese ağız tadı versin Allah…

,
sezon bitti kovan başi 30 kğbal alabildik.

Maaşallah.Bereketli olsun.

Hocam Allah yeni sezonu da bereketli kılsın, demek ki ülke ortalamasının üzerinde verim almışsınız.

Bunun sırrını paylaşırsanız seviniriz.

Kanolayı da sayıyor muyuz hocam? :smiley:

Herkese iyi geceler
Manisa kula’da Son 1 haftadır polen gelişinde güzel bir artış var.Şuanda da 3-4 saattir devam eden bir yağmur durumu var umarım pozitif yönde etkisi olur.