Bulunduğumuz ya da haber aldığımız bölgelerin durumlarını paylaşalım

gümüşhanede son iki yıla nazaran iyi bir sezondu

izinden döndüm ve 930 km den sonra ilk işm arılarımın yanına gitmek oldu .Aman Allahım birde ne göreyim!!!her tarafımı arıcılar sarmış yüzlerce kovan, merak ile kovan kontrolü yaptım Allaha şükür yağma falan yoktu yanlız 2 kolonide mevcut düşmüş onları köye götüreceğim ve dün akşam bal sağımı yaptım videoyu da yarın yayınlayacağım
1 teneke daha toplamda 3,5 teneke ve çam hala devam ediyor :))
ülke ortalaması kaç acaba ? bilmem yetiştim mi?

çam bir hafta iyiydi
ama tatile girdi sanırım
bekliyoruz yine
hava yağmassa zor randıman
zaten yağmadan kımıldamaya niyetim yok
saygılar

Ben bugün katları kırıp, bölmeler yapmaya başladım…

5 çerçevelik yarım kovanlara…

Katını kırdığım ve tek kata indirdiğim kovanın üstüne koyuyorum bölmeyi…

Terk edemeyen ana arılar da çalışsınlar biraz…

Bu saatten sonra çam işi sakat.

oh ne güzel abi
bal olmasa arı olur
heralde bahara arı satışında olur
bu gidişle
saygılar

hangi camdan nektar geliyor bizim burada hicte hafife alınmıcak kadar fıstık camı var

http://img193.imageshack.us/img193/9955/dsc00641wt.jpg

Bekir, çam balı genelde kızıl çamda oluşuyor, fakat farklı çam türlerine aşılama yapılan yerlerde de pamuklu koşnili yaşam alanı oluşturup bal veriyor.

Deneme yapmak için bu böceği aşılama yoluyla yöreye adapte edebilirsin.

Bursa Narlıdere’de normal çamda, Tirilye ve Gemlik Fıstıklı’da fıstık çamı üzerinde yaşadığı bölgeler var.

Bekir ağabey genellikle kızıl çamda yetişiyor.

Ancak uygun nem koşullarında ve ağaç diplerindeki yaşamı süresince rahatsız edilmediği ortamlarda diğer çam türlerinede çıkarak emgi yaptığını söylüyorlar.

Ancak unutmadan eklemek gerek çam salgısı iklimin daha soğuk geçtiği yerlerde arıyı geç zamanda çalıştırarak sıkıntıya düşürebilir.

Egede kasım sonunda hatta bütün yıl çalışsa bile 2 3 çerceve arı ( Muğla Arısı ) kışı çıkartırken

Sizin oralarda daha güçlü arılar genç kadroyu tüketip kış çıkışı hepten tükenme riski doğurabilir.

Kışı çıkartmak dediğimde baharı görür demek istedim. Ancak hangi bölge olursa olsun arıyı 3 çerceveye düşürmemekte fayda var.

teşekkürler sağolun ben biraz daha araştırayım ormanda kızılcam varmı veya o böceği bulabilecekmiyim

Bekir abi

Böcek işi kolay. Ama şimdi değil. Yanlız konuya hakim olmadan ordan oraya taşımak doğru değil bu canlıyı.

hüseyin benim acelem yok bekliyorumda işalla bir sıkıntı olmaz da cam balına bizde kavuşuruz birdaha işin yoksa zafere yer ayarla

Zafer’in arılar 2 çerçeve kalmıştır, gidemez çama falan…

kötü bişey olsa duyardık ama zafer yok piyasada benim cercevelerimi yapıyor acaba

Çam (Salgı) balı alacağız diye pamuklu koşnil zararlısını başka yerlere taşımak pek mantıklı değil kanısındayım.
Zira bu canlı ağaçların öz suyunu emerek de beslendiğinden ağaçların kurumalarına da sebep olabilir.Ağaçlara zarar vermeye başladığı zaman da bu canlıya karşı kimyasal ilaçlama yapılması zorunlu hale gelecektir.Ne ağaçlar zarar görsün ne de arıcılar.

Çam pamuklu koşnilinin zararlı bir böcek olduğu ve ormanlara büyük zararlar verdiği konusunda internette bir araştırma yaptığınızda bir akademisyenin bu durumu makalelerinde bolca işlediğini görürsünüz.

Ancak karşı görüşlerde var.

Karşı görüş ise, eğer bu koşnil zararlı ise, kendimizi bildik bileli bu bölgedeki ağaçlarda pamuklu koşnil var ama ormanımızda hiç bir hasar yok… Hatta faydalı olduğunu savunanlar bile var.

İster insan eliyle isterse doğal olarak yayılım göstermesinin bir sorun yaratmayacağını düşünenlerdenim… Yeter ki o populasyon götürüldüğü yerde yaşama tutunabilsin.

Aynen öyle ayağını kaldır üstüne bastın.

Bugün akşam üstü arılığa uğradım bizim stoklamalar pert olmuş.

Keşke stoklamalarıda çatı arasına kaldırsaydım.

Kalabalıklar bişey olmaz diye arılıkta bıraktım bugün yağmaya kurban gitmişler.

Yağmursuzluk civarda hat safhada.

Aşırı nektarsızlık ve polensizlik arılara yağmadan başka yapacak iş bırakmıyor.

Kötü bir şey yok Bekir abi sadece yoğunum.

Arıları ve atölyeyi bir müddet askıya aldım.

2/3 günde bir şuruplamak için gidiyorum arılara sadece.

Ertelediğim işler bayram sonrası yakaladı beni.

Şu sıralar tuğla örüyorum :wink:

Bir kaç gün sonra beton kalıbı sonrasında demir bağlama,betonu attıkmı çatıyıda bitirince öbür inşaata geçecez …

Birbirini takip eder bir kaç ay.

Kar yağana kadar işimiz var .

Sonra senin formik çıtalarını yaparım :smiley:

Kendime bile yapmadım.

Biraz geç olur ama olsun seneye kullanırız beraber…

Sana söyledim kardeşim, getir benim arılığıma kutuları diye. :slight_smile:

Bende ufak kutularda bile yağma yok.

Kenan abi, bu böyle gitmez… :wink:

Yağma olacak olsaydı şimdiye kadar olurdu diye düşünüyorum. :slight_smile:

Ihlamurdan sonra açan çiçek yok henüz.

Yakında püren açar sonrada kocayemiş.

Bende de yağmadan dolayı kutu terki hiç olmadı, çıkanlar sıkışıklıktan çıktı, şu an için yağma eğilimi de yok.

Zayıflattığım kutular yine sıkışmış, pazara kadar sabretsinler, bir zayıflatma daha yapacağım.

Böyle giderse yağmur duasına çıkmak gerekecek galiba. :smiley: