Bu yıl çok iyi bir sezondu ilk defa bu kadar bal aldım kovan başı 22-23 kilo civarıydı allahım bereketini versin inşallah, tüm arı sevdalısı doslarıma rabbim her zaman benden fazlasını nasip etsin, sanırım bunu katılırsınız piyasadaki şeker karışımlı ballar yüzünden gerçek arı sevdalısı dostların ürettikleri tertemiz saf ve katkısız ballar ne yazıkki gerçek değerinden daha düşük satılıyo o kadar emek boşa gidiyo devlet bu işede bir el atıpta artık ülkemizde şu şekerli balı bitirsede millet saf bal yese iyi olmazmı arkadaşlar
Merhabalar,
Bu akşam bana göre ilginç olan bir durum ile karşılaştım.Zayıf bir koloniye şerbet vermek için saat 19,15 gibi arıların yanına gittim,hava kararmak üzere, arılığın önü mahşer yeri gibi.Zayıf koloni hariç bütün kovanlara akın akın arı geliyor ve çıkıyor,önce yağma zannettim sonra hepsi birden yağmaya uğramaz dedim.Akşam ezanından 10 dakiaka sonra bile kovana gelen arılar vardı,kendimce yorum yaptım…
1-Arı kuşları bugünlerde yoğun onların gitmesini beklediler
2-Öğleden sonra fırtınaya yakın rüzgar vardı rüzgarın dinmesini beklediler
3-Yeni bir balözü kaynağı keşfettiler
4-Bazı hayvanlar ani hava değişikliklerini sezerler havanın değişme durumu var.(metorolojiye göre yok)
ankara yenikent civarında arılarım önceleri törekentte idi komşularımızın şikayeti üzerine arılarımı yenikent f tipi cazaevine yakın zhir vadisi adı ile anılan bölgeye götürmek zorunda kaldım artık haftada bir yada iki kez gidebilecegim arılarıma inşallah hayırlısı böyledir. o bölge kuş ucuşu 2 3 km gelir ama cayın etrafı yemyeşil hala ciceklr var hasattan kalan ballı mumları yıkayıp veriyim dedim bal şuurbu yani ama kovanlarda yer kalmadıgı için dışarda başka bir kovanın içine şerbetliklerle 5 kiloya yakın şerbet verdim hata etmişim babam gittiginde şerbetliklerin dibinde 1 parmak kadar arı zaiyatı oldugunu söyle cok üzüldüm demekki şerbet versek bile illaki içine vermek gerekiyo bide 5 lt fazla oldu galiba topuz birden kactımı ne zihir vadisi ankara cayıyla karıştırmayın haa
Ahmet Arslan hocam, bizim tarafta (Batì Trakya) salì gününden itibaren saganak yagìs bekleniyor, oraya da gelir bi ihtimal, belki sizin arìlar sezmislerdir bu durumu
selamlar
Ben böyle nektarı baharda bile görmedim.Bizim burada Dağ Çileği derler, Kocayemişten çok güzel nektar geliyor iki gündür kovanlar dolmuş.Petekleri üstü bembeyez.Şerbetliklerin altına dalak yapan bile olmuş.Günlük yumurtalardan anladığım kadarıyla yavru sahası iyice açılmış.6 çıta arı 3 çıta yavru.Havalar bir hafta güzel gitse ham petek ördürecem walla ;D
Şaka gibi ama gerçek…
bandırma bezirci köyünde 18 kovanım var bugün dört kovan actım ilac icin bile yavru yok birisinin bal durumu iyi deyildi onada takviye yaptım rahatlan oksalik duman verebilirim
İnandırıcılığından değil. bir çok yerden hala polen ve bal akımı var diye mesajlar geliyor. Ben Manisa - Turgutlu’dayım yakınlarda ise 6 kolonim var ben de polenden faydalanmak isterim (kışlık yavru aşamasında). onun için yazdım.
Bilal Abi burası size çok uzak ama ilgilenirseniz yardımcı olmaya çalışrım.Fakat ben de Halil abi gibi hiç bulaşma derim.Hem bence bu iyi bir özellik değil bölge için,aslında tam da karar veremedim ama.Bizim burada yavru bir tek ağustos ayında kesildi oda bu sene sadece önceden hiç kesilmezdi.Dün arıları biraz kontrol ettim de arılar şimdiden yaşlanmıştı.Yine de yavru hiç kesilmediğinden nüfuslarını az kayıpla koruya biliyorlar,tabi varroaları da.Kışlık yavru aşaması bence geçmiştir artık kışın içindeyiz.Yine de ben bi bakayım dersen dediğim gibi yardımcı olurum.