hüseyin maşallah sizin oralar iyiymiş
Milas’ta dün epey yağmur vardı ardından sabah güneşli güzel birgün 12 dereceyi falan buldu ama bizim arılar polen falan getirmiyor
uyuşukmu nedir ![]()
Mustafakemalpaşa/Bursa
Hava mülayim sıcaklık yaklaşık 12 derece
Saat 11 gibi uçuşlar başladı,beyaza yakın renkte polen geliyor.
Ballı babalar açmaya başladı.
Teşekkür ederim geçmiş olsun mesajlarınız için. Babam arıları yanına şimdi gitti. Daha son durumu alamadım kendisinden ama dün bile çalıştığını söyleyen vardı köyden. Bugün daha da iyi çalışırlar sanırım. Bi arıya soktursam kendimi birşeyim kalmaz aslında ![]()
Benim arılarda 2 aydır tık yok. 30 gün önce havanın güneşli olduğu bir günde yavru uçuşu gibi bir uçuş oldu. onun dışında tık yok. soğuktan donmadılar ise salkımdadırlar. Rahatsız etmeyeyim diye (acemilikten) de bakmıyorum. 15-20 güne havalar ısınmaya başlar. O zaman inşallah durumlarını göreceğiz.
Sözde dün babam arıların yanına gidiyordu. Domuz avına gelmişler illa köpeklerini getir. E tabiki babam bu av deyince öbür işler ikinci sayfaya kalıyor. Neyse bugün biraz iyileştim de babamı da arabaya doğru çiftliğe. Bu serin gün için tek tük çıkım vardı. Ama onlarda zaten kışa çok kuvvetli girenlerdi, galiba hiçte uyumadılar. İkindi gibi yağmur başladı. Şuan dışarısı hem soğuk hemde yağışlı. Yine arılara 3-5gün uyku zamanı.
Ankara -3 hala kar yağıyor benim arılar sivrihisarda inşallah zaiyat yoktur selamlar.
Görüntülü bir akşam güneşi yansıması arıların 25 metre yakınından.İlk kardan önceki manzara.
Ankara’da gece saat 01.11 hala kar yağışı devam ediyor.
http://img205.imageshack.us/img205/1886/snc000522.jpg
Görülenleri kovan zannettim bir an!
Şu an burada(Kuzey marmara) sis var, derece 9 civarı. Kar( ı ) ne gördük ne görmedik.
Kuzey Marmara bu yıl kardan habersiz, yukarıdan geçiyor, es geçiyor.
Sonunda giderken beni unutmayın bende varım der ve kendini gösterir.
izmir bergama iki gündür yağmurlu.bu günde yağmurlu.ılık bir hava var.kahvaltıdan sonra arılarıma bakmaya gidebilirim.böyle havalarda dışarıda oluyorlar.yavru başlamıştı iki gün önce baktığımda.erkek arılarda vardı kovanda.erkek çıkarmaya başlamışlar.bugun çekebilirsem foto yüklerim.
http://img859.imageshack.us/img859/889/bzmky.jpg
http://img849.imageshack.us/img849/3306/40716235025570167121510.jpg
Mehmet Gençünal beyin gönderdiği aparatı bugün aldım fakat maalesef arılara ulaşmam şimdilik çok zor
bizim köy yollarının hali, çok kötü köye giden arkadaşlar 8 gün mahsur kaldıktan sonra ancak kurtarılabildiler
arıların olduğu yer fotoğrafta yok arkadaşlar dağ kısmını ve yolu çekmişler.
havalar yağmurlu ve karlı. umarım arılar soğuktan etkilenmez.
Konya-Çeltik Şidettli yağmurlu.Karları eritti.
Mustafakemalpaşa-Bursa
Hava parçalı bulutlu,zaman zaman güneş açıyor sıcaklık 11-12 derece.
Arı inadına çalışıyor, beyaza yakın ve koyu sarı(ballı baba) polen getiriyor.
Bigada yağmur var,
hocam size doğru geliyor
Kuzey Marmara çisiltili yağmurlu, derece 7 gibi. Aşağıya iniş var.
bu gün bursa merkez yağmurlu fakat bir ara güneş açtıo bende kovanlara bir göz attım günlük ve birkaç günlük yumurtalar mevcuttu bal stokları iyiydi az miktarda tadımlık şerbet verip kapattım neşeleri iyiydi arıcıkların ![]()
Lekeli kanatlı arıların sırrı çözüldü zannedersem,
besleme kabındaki fondan şekeri erimiş ve arılar yapışmış.
Kendinin kurtaranlarında kanadında şeker lekesi ve uçmakta zorlanıyor.
4-5 gündür havalar 18-20 derece güneşli giderken Dün gece itibari ile yerini yağmura bıraktı.