merhaba …
dediğin olay bendede var kanatlarının ucunda fondan şekeri var uçamıyor…
15,20 arıda polen gördüm buzamanda nereden buluyor hayret…
konya / ılgın
Tekirdağ dün geyet güzel ve güneşli bir gün oldu,bende vırsat bulup sahip oldum iki kovonımı da açtım acemi olmama ragmen gördüklerim bunlar.Anaları sağ fakat hiç yumurta-larva-kapalı göz göremedim,kimi gözlerde taze nektar konulmuş gibi ,sizce bu durum normalmi ?
Sayın faikata:
İyi ki dün bakmışsınız, bugün hava kış gibi oldu.
Kovanlarınız soğuk bir yerde olsa gerek, çok az da olsa yumurtalı alan olması gerekirdi.
Kovan sönmeleri devam ediyor. Sepetler ise yola devam…
Biraz varroadan,
biraz sonbaharda yavru attırılamadığı için kilometresi dolanlardan,
biraz disk bağlantıların kopmasından,
pek azı açlıktan,
biraz da kışlama bölgesinin özel konumundan dolayı belki.
Kovan sönme yüzdesi çok yüksek, sepetler sapa sağlam.
Bir arkadaşımın arılığında görülen manzara bu.
Üstelik Ocak ayı içersinde bir oksalik buharlaştırmasını ben yaptım.
25 Şubat Cumartesi günü arıların uçuştuğu Tugutlu’da şimdi kar taneleri uçuşuyor. Camdan izliyorum dışarıya çıkmadım ama hava soğuk duruyor.
Gece 01:35 hava açık yağış yok, 03:30 her taraf bembeyaz. Bu yıl bahar gelmeyecek galiba
Ankara’da pazar günü çok güzel bir hava vardı.Pazartesi ara ara yoğmur yağdı. Salı itibarıyla sabahtan itibaren kar yağışı başladı.Bu sene arılar Ankara’da zorlu bir kış mevsimi geçirdiler.Arılıkta kar daha hiç kalkmadı.
pazartesi günü biraz yağmur yağdı.Bu gün ise,kabayel esiyor.İnsana buz gibi,kara köz gibi değermiş.Galiba yavaş yavaş bahar geliyor.
Bugün itibariyle Sivas’a da bahar geldi sanırım. Bugün arılarımı ilk olarak kontrol ettim kayıp yok mevcutlar gayet iyi kek ile besleme yapıp kapattım. Allah rast getirsin inşallah tüm arıcı dostlara hayırlı bir sezon diliyorum
Mustafakemalpaşa,
Hava gayet iyi sıcaklık 19 derece hissedilen 24 derece.(Accuvater alıntı)
Polen ve balözü akımı gayet iyi arılar kendinden geçmiş körüksüz maskesiz bakım yap. ![]()
Bazı kolonilerin gelişimine ayak uyduramıyoruz petek istiyorlar,daha şerbet ile beslemeye başlamadım.Kısmetse haftaya…
Salı, çarşamba,perşembe sıcaklık düşüyor bu bölgede daha sonra gene sıcak.
havaların iyi olması ile biraz şurup verdim.ama arı şuruba konmuyordu. acaba tüm arılarmı konmuyor her kesin böylemidir
Osmaniye de 5 gündür yaz havası vardı. Polen yoğun olarak gelmekte, azda olsa nektar geliyor. 13 kolonimden şükür ki fire yok. İki gün önce varroa için tütsü yapayım derken 2 tane ana öldürdüm, acemilik diz boyu. Kolonimin birisi çoban köpeği gibiydi, kovanlara rast gele yaklaşanı hizaya sokuyordu. Kılıç arısı (Kıbrıs Arısı) o kovanın anasının ölümüne çok üzüldüm. Burada bahar nihayet geldi. Arıdan çok arıcılar olarak çok sevinçliyiz. Bu sevinci tüm arıcıların yaşaması dileğiyle bol selamlar.
İki koloninin ikisi de ( 4 ve 3 çerçeve) günde yarım litre içiyorlar.
Kolonilerin durumu:Altlardan bal almadım.sonbahar beslemesini abartarak yaptım.Havalar
soğuduğun da da poşetle bal koydum.
10 gün önce sıcaklıklar uygun hale geldi kovanları açtım.Bal poşetine gitmek için uygun sıcaklık
olmamış,ellenmemiş.
Kovanların polen çekmeceleri açıktı.Birininkini tahtasını takmıştım.arkadan 2 cm aralık bırakarak.
2 cm boşluğun yarısını kapamışlar.Bu kovan haricinde ki tüm kovanlarda gr.bal yok.yavru alanı iki
yüzde toplam el yatımı kadar.iki güçlü kovan içinde arı ölüleriyle sönmüş.birinin anayla 3 çıta arısı
kalmış.
Havalar 10 gün daha devam etseydi tamamı sönerdi.
Şimdi,arı üşümez,arı salkımı ısıtır kovanı ısıtmaz deniyor.2 cm boşluğun bile rahatsız olarak yarısını
kapatmışlar.Bal tüketimi de çok fazla.
2011 kışı gibi bir yılda sorun olmuyor.İklimi her yıl 2012 gibi olan yerde (Rakımı yüksek) altını
tamamen açık tel yap dersek sanki kötülük yapmış olacağız.
Başka arkadaş geçen yıl arı edindi.yardımcı oluyorum.Telefonla ana kontrolü.Kenardan üçüncü çıtayı
çek kapalı yavru var mı diye bak.Çıtaların tamamını çekmiş.Kovanlar aynı.gr.bal yok diyor.
Başkası her kovana ikişer kek koy elleme erken diye söylemişler.
balıkesir edremit bahar tam anlamıyla geldi bugün altı kovana kat verdim kış geçmeyecek zannettik ama çiçeği güren hergün petek istiyor
mut göksu kasabası hava sıcaklığı iki gündür 29-30 derece civarı 2 katlı kovanı bölüm yaptım erik çiçekleri döktü gibi birşey
balıkesir edremit bahar tam anlamıyla geldi bugün altı kovana kat verdim kış geçmeyecek zannettik ama çiçeği güren hergün petek istiyor
Bu kat attım haberlerini bir kaç hafta sonrasına saklasak ![]()
Arı çok nazar çekermiş
Biz maşallah diyelimde…
Kolonilerin durumu:Altlardan bal almadım.sonbahar beslemesini abartarak yaptım.Havalarsoğuduğun da da poşetle bal koydum.
10 gün önce sıcaklıklar uygun hale geldi kovanları açtım.Bal poşetine gitmek için uygun sıcaklıkolmamış,ellenmemiş.
Kovanların polen çekmeceleri açıktı.Birininkini tahtasını takmıştım.arkadan 2 cm aralık bırakarak.
2 cm boşluğun yarısını kapamışlar.Bu kovan haricinde ki tüm kovanlarda gr.bal yok.yavru alanı iki
yüzde toplam el yatımı kadar.iki güçlü kovan içinde arı ölüleriyle sönmüş.birinin anayla 3 çıta arısı
kalmış.
Havalar 10 gün daha devam etseydi tamamı sönerdi.
Şimdi,arı üşümez,arı salkımı ısıtır kovanı ısıtmaz deniyor.2 cm boşluğun bile rahatsız olarak yarısını
kapatmışlar.Bal tüketimi de çok fazla.
2011 kışı gibi bir yılda sorun olmuyor.İklimi her yıl 2012 gibi olan yerde (Rakımı yüksek) altını
tamamen açık tel yap dersek sanki kötülük yapmış olacağız.
Başka arkadaş geçen yıl arı edindi.yardımcı oluyorum.Telefonla ana kontrolü.Kenardan üçüncü çıtayı
çek kapalı yavru var mı diye bak.Çıtaların tamamını çekmiş.Kovanlar aynı.gr.bal yok diyor.
Başkası her kovana ikişer kek koy elleme erken diye söylemişler.
İsmail abi, kolonilerde sonbaharda iyi bir sıkıştırma uygulandı mı?
BOLU-Yeniçağa’da bu sene arı ölümleri çok oldu.Kime sorsam en az yarısı gitmiş.Tamamı sönen de az değil.Bu sezonu şimdilik üç kayıpla açtık şükür.Hafta sonu detaylı kontrol etme şansım oldu.Beklediğimden daha iyi çıktılar.Sonbahardaki varoa darbesinden sonra ben hepsi söner diye düşünüyordum.Hızla gelişme moduna girmişler.Fakat bazılarında rutubet ve küf olayı gerçekleşmiş.Bu sorunu polen çekmeceli kovan da tam anlamı ile çözmüyor demek ki.Ayrıca forumda rutubet ile ilgili yazdığım bir iletimi tekrar gözden geçireceğim.
Arkadaşlar Merhaba
Köyümüzde 12 kolonisi olan bir arkadaşımızın başına gelenleri paylaşmak istiyorum.
Kuluçkalığa hiç dokunmadığını ( Daraltma yapmadı ) varrova mücadelesini amitraz etken madde ile yaptığını kovanda balları kaldığı halde 10 kolonisinin kayıp olduğunu bildirdi. Nedenini sorduğumda soğuktan ölmüş diye ifade etti.
Bende kolonilerin büyük ihtimalle açlıktan ve varrovadan öldüğünü her ne kadar iki tarftaki duvarlara yakın ballı çerçevelerin kalmış olmasına rağmen sonbaharda sıkıştırılmamış olması ve ölen arıların bulunduğu çerçevelerde hiç bal kalmamış olmasının beni bu tesbite itmiş olduğunu söylememe rağmen arkadaşım ısrarla “… dağdan çiçeklerden bal alıp gelen arı, kovanın içerisindeki balımı alamayacak ? …” deyip kestirip attı.
Ben hala tesbitimde yanılmadığıma inanıyorum.
Sizler ne dersiniz ?
İstemi Bey,
Arkadaşınıza
1/Arıların soğukkanlı hayvanlardan olduğunu;
2/Kışı salkım oluşturarak salkımda yani salkımdan ayrılmadan geçirdiklerini;
3/Arıların Ankara’dan çok daha soğuk bölgelerde de başarıyla kışlayabildiklerini;
4/Varroa hasarının kolonileri ne denli zayıf düşürebildiğini, söndürebildiğini bir kez daha anlatmanız gerekecek.
Arkadaşımız ‘‘bolluk içinde kıtlık yaşamak’’ özlüsözünü duymamış…
Bu arada ben de imza gibi kullandığım şu ‘‘Bu kış arılarım soğuktan donacak, açlıktan sönecek endişesiyle arıcılık yapılmaz’’ sözünü arkadaşınız için biraz değiştirerek tekrarlayayım:
‘‘Bu kış arılarım soğuktan donacak, açlıktan sönecek endişesiyle, kuruntusuyla arıcılık yapılamaz.’’